recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd til bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRåd til bærbar

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fiskesea Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Råd til bærbar
    Sendt: 28-Maj-2008 kl. 19:52

Hej alle Recordere.dk brugere..

Jeg er ny her på forummet, og jeg står og skal finde en ny bærbar computer og derefter ville jeg prøve at rådførere mig med nogle af jer som er lidt mere inde i det. :)

Det jeg efterhånden går efter ved en bærbar computer er stabilitet, jeg har efterhånden oplevet en del tekniske problemer o.l. pga. at det har været noget skrammel eller lignende.

Så jeg vil høre hvilken bærbar I vil vælge hvis der skal være lidt kvalitet over den og være stabil?

Evt. hvilke komponenter der vil være at foretrække? - Jeg vil dog sige at det skal ikke være det dyreste, selvom jeg godt ved at med prisen følger ofte kvalitet.

Håber at I vil hjælpe mig lidt.

På forhånd tak

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 19:57

HP produkter er glimrende, så IMHO kan du roligt købe en HP, det eneste der er skrammel, og det er uanset hvilket mærke du køber, det er OSen PCer sælges i dag desværre kun med Vista. Det kan man ikke klappe i hænderne over. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 20:19

Hvis stabilitet og fysisk kvalitet er vigtigere end prisen, så bør du helt sikkert købe IBM (Lenovo har overtaget produktionen, men kvaliteten er den samme).

Jeg ejer selv to styk og vi brugte kun IBM på mit tidligere arbejde og der var (næsten) aldrig problemer med dem.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 20:34

Hvad skal du bruge den til????

Til top
mortenf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2005
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 20:34
Efter min mening skal du sikre dig at processoren er en Intel Core 2
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

HP produkter er glimrende, så IMHO kan du roligt købe en HP, det eneste der er skrammel, og det er uanset hvilket mærke du køber, det er OSen PCer sælges i dag desværre kun med Vista. Det kan man ikke klappe i hænderne over. 

Der er da ingen som tvinger en til at købe en Vista PC.
DEr findes da heldigvis alternativer.

Hmm HP er ok men heller ikke bedre. Jeg har allerede kværnet et par HP'er, fra  deres prof serie. De holder ca 1 år.
Til top
cpedesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2007
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 05:22
Mht. til OS, så synes jeg personligt Ubuntu(gratis download) eller XP er et godt alternativ til Vista. Især vis ens pc ikke er helt ny, eller bare ligger et par "hakker" under dagens standart.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af wizdk79 wizdk79 skrev:

Hvad skal du bruge den til????

Jeg skal personligt bruge den til kontor arbejde og alm. brug på nettet.

Jeg overvejer dog også at finde en til min søn som hovedsagligt skal spille på den det er hvis spil som WoW og Counter Strike han spiller i tiden...

Og i øvrigt mange tak for de gode anbefalinger..! - Jeg har tænkt mig at bruge XP da jeg synes at Vista stadig har for mange "børnesygdomme" og bruger for meget systemkraft.

Hvor meget betyder det at det er en Intel Duel Core2 processor?

Håber på lige så mange kvalificerede beretninger. :)

Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 13:28
Jeg kan godt anbefale Zepto, er vildt godt tilfreds med min, og efter min mening bedst til prisen
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 14:15

Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg kan godt anbefale Zepto, er vildt godt tilfreds med min, og efter min mening bedst til prisen

Okay, tak for svaret... Er de flestes mening her efter?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 15:50

Det er ikke så vigtigt hvilket mærke du vælger

En dyr IBM/Lenovo er bygget af bedre materialer og kan tåle lidt mere, men hvis du behandler den ordentligt vil alle mærkers laptops kunne holde længe.

Hardwaren der benyttes er basalt detsamme - så kig på specs, sammenlign design (hvis det er noget design du foretrækker over andet) og vælg den hvor du får de bedste specs til prisen.

Core2Duo kan anbefales - det er de processorer der giver bedst ydelse.

2 gb ram er at foretrække, og jeg vil anbefale at holde dig til XP istedetfor Vista - harddiskplads er mindre vigtigt for harddiskplads påvirker ikke ydelsen, men kun hvor mange data der kan ligge på selve laptoppen.

Til din almindelige laptop er det fint nok med eks. Intel GMA x3100 grafik - til din søns laptop skal du sørge for at få et godt grafikkort med dedikeret RAM, eks. Nvidia 8600 eller ATI 2600

Her er et eksempel på en laptop der kan det meste til 6000,-

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408035&se archArea=&Soegeord=

Og en der kan lidt mindre til 5152,-

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=437247&se archArea=&Soegeord=

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det er ikke så vigtigt hvilket mærke du vælger

En dyr IBM/Lenovo er bygget af bedre materialer og kan tåle lidt mere, men hvis du behandler den ordentligt vil alle mærkers laptops kunne holde længe.

Hardwaren der benyttes er basalt detsamme - så kig på specs, sammenlign design (hvis det er noget design du foretrækker over andet) og vælg den hvor du får de bedste specs til prisen.

Core2Duo kan anbefales - det er de processorer der giver bedst ydelse.

2 gb ram er at foretrække, og jeg vil anbefale at holde dig til XP istedetfor Vista - harddiskplads er mindre vigtigt for harddiskplads påvirker ikke ydelsen, men kun hvor mange data der kan ligge på selve laptoppen.

Til din almindelige laptop er det fint nok med eks. Intel GMA x3100 grafik - til din søns laptop skal du sørge for at få et godt grafikkort med dedikeret RAM, eks. Nvidia 8600 eller ATI 2600

Her er et eksempel på en laptop der kan det meste til 6000,-

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408035&se archArea=&Soegeord=

Og en der kan lidt mindre til 5152,-

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=437247&se archArea=&Soegeord=

Mange tak for det fyldstgørende svar! - Det hjalp mig virkelig godt på vej, så det er generelt de "kendte" mærker man skal gå efter ved komponenter?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu