|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
geuken ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Status: Offline Point: 379 |
![]() Sendt: 26-Maj-2008 kl. 12:36 |
Meget interessant artikel fra Gamespot der vurderer, hvilken af konsollerne der har den bedste grafik. Især er det interessant at hypotese om, at vores kæreste PS3 (hvilket jeg er indehaver af) med tiden skulle kunne overhale xbox360 rent grafisk - desværre stadigvæk ikke holder. Ps3 er meget få gange på højde med xbx360 - men det er undtagelsesvis. Det generelle billede tyder på, at xbx360 står skarpere og afvikler mere smooth mens ps3 har bedre skygger men fremstår blurry (lavere opløsning i tekstures). Generelt vælger redaktionen (som måske er de mest kvalificerede anmeldere i verden) xbx360 versionerne fremfor ps3. Om man kan lide det eller ej, så virker det på mig som om at Sony stadigvæk har en xbx360 overhaling til gode inden for spillegenren. Jeg ser frem til killzone 2 som forhåbenlig kan sparke grafisk r..!
http://www.gamespot.com/features/6191251/index.html?tag=tops lot;title;2 Nb. Jeg er indehaver af både PS3,xbx360 samt Wii - så jeg er upartisk. Redigeret af geuken - 26-Maj-2008 kl. 14:57 |
|
![]() |
|
jobs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Status: Offline Point: 182 |
![]() |
Uha, tror lige jeg går i flyverskjul. Det kommer til at gå vildt for sig i den her tråd. |
|
Samsung 63",Samsung 32", LG 42", PS3 60gb, 5 midt- til high-end PC'ere, Xbox360 60gb
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Nu har gamespot aldrig været det bedste sted at kigge efter anmeldelser - lidt ligesom cnet.
Om man kan sammenligne portede spil eller ej er op til folk selv. Selv synes jeg ikke man kan. Måske de kommende spil som bliver portet fra PS3 til 360, og ikke omvendt, giver PS3 bedre spillerum? Ang. grafik, så er der da nogle spil som vidner om PS3'erens kræfter. GT5: prologue og MGS4: GotP En anden ting er at 360 benytter sig af små DVD skiver - PS3 kan altså have større spil end 360. Når vi snakker om HD spil, så er der altså en stor forskel mellem ca. 9 gb eller 50 gb.. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Det mener jeg ikke er helt rigtigt. Mange spil benytter slet ikke alt pladsen optimalt og taler man om HD spil, så har Windows maskiner haft et stort udbud af spil i HD opløsninger i mange år men de kan stadig ligge på en DVD. Tager man COD4 på eksempelvis en Windows maskine, så er det til grin så grimt det ser ud på en PS3/Xbox. Der er stort set ingen antialiasing og nogle af texturene er i lave opløsninger. Det er ikke fordi der ikke er plads på skiverne, men der er simpelthen ikke regnekraft nok i konsollerne. Det er vel heller ikke så mærkeligt, når de kun koster det samme som et highend grafikkort til en PC. Efterhånden sidder flere rundt omkring med skærme der kører 2560x1600 i opløsning, så er det ikke så sjovt at se på 1280x720 på PS3 eller 640x480 som det rygtes den kører i GTA. |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8683 |
![]() |
Gamespot har vist ikke fået indstillet RGB korrekt mht. Limited eller Full.
Det har været oppe før. |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Hehe.. jeg synes så, uanset opløsning, ikke det er sjovt at sidde foran computeren og rode med opsætning og drivere, men sådan er vi jo så forskellige Hvorfor har folk så travlt med hvilken opløsning der køres i? Er det også kun hestekræfter I kigger på når I skal vælge bil? |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Det giver jo respekt hos nørderne inde på hol olign.
Forskellen er jo også om man sidder 30-40 cm fra skærmen, eller om man sidder 2-4 meter væk som man typisk gør med konsoller. Mht. størrelserne på spil, så skærer man en del effekter væk for at de kan være på en duallayer DVD. MGS4 har endda været forbi en ostehøvl for at der kunne blive plads til spillet på en 50gb bd skive. Blandt andet kommer den kun med engelsk tale/ tekst i vesten, og japansk i østen. Jeg har aldrig været en stor fan af at spille på PC. Utallige opgraderinger for at kunne spille det nyeste nye - her er fordelen jo at spillene bliver optimeret til konsollerne, og ikke 1 million forskellige komponenter ![]() |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Jeg mener bare.. der er 40 millioner andre ting at tage i betragtning end de sidste 10 fps samt ekstra opløsning. Men ja som du er inde på.. Der er jo lidt "praleværdi" hvis man snakker med de "rigtige" mennesker.. jeg tror bare vi efterhånden er mange der er skide ligeglade med den sidste opløsning men søger den perfekte helhed istedet for... Kender også mange der "åhh hvad har du KUN 5x110W... jeg har bare 5x200W!".. ja og gider du hoppe i havnen? Har aldrig forstået og har da slet ikke være "fan" af det der ræs med at skulle have mere end nabodrengen. "Åhh hvad er dit Plasma kun HD-RDY?? Mit LCD er bare FullHD!" Ja.. hjælper du til med at smide dit ud af vinduet hvor det gør mere gavn med at ramme vores irriterende genbo?? Blot et af mange "sammenligninger" - der er "40 millioner" andre ting i livet end blot de rå specs... Spillet kan køre i en nok så høj opløsning med 100000 fps.. men hvis jeg ikke sidder ovre i min bløde lædersofa med den genopladede BT controller i hånden og hører lyd og billede digitalt.. så gider jeg slet ikke spille. Og da slet ikke hvis jeg skal rigge min computer til og bøvle med BT keyboard og trådløs controller dertil.. Næh du - en skive i konsollen og vi kører! |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
HAHA lige præcis ![]() |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Det er kun dårlige spiludviklere som tror at det kræver mange GB for at få et spil til at være HD og overbevisende i effekter. Et spil som Kkriger kunne ligge 13 gange på en diskette og var ret overbevisende i effekter. Tale er jo heller ikke lige det som får et spil til at vælte rent pladsmæssigt. Alt talen i spillet kan ligge på 100 MB, så det er ikke fordi de ikke have plads til den japanske version. Nok mere for at begrænse parallelimport osv. Desuden ved jeg ikke hvor meget man kan sige at spillene bliver optimeret til konsollerne, der er ret mange beretninger om overbelastninger på både xbox og ps3 efter at GTA kom ud. De havde presset citronen lige hårdt nok. Men det kan godt være at det bare er mig, jeg kan bare ikke forstå folk som synes det er superfedt at sidde i sin sofa med en controller til fps spil i stedet for en god mus foran skærmen hvor man kan skrive til folk i spillet og kan placere sine funktioner hvor man vil på sit tastatur. Jeg kan da godt se at det måske er sjovt nok til en gang bil ræs, men til andre lidt mere seriøse ting som simuleringer og rts, så mener jeg ikke slet ikke konsollerne kan matche en pc. Alle de simuleringer jeg har set til konsoller er blevet noget arcade fis og rts spil kan jeg ikke forestille mig at kunne spille uden mus. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvem kunne forestille sig at spille wow på en konsol???
![]() |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
Om man Grinder på en konsol eller på den pc kommer vel ud på et?! :) |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |