|
Medier til Panasonic EH770 |
Besvar | Side 123 10> |
Forfatter | |
JLee
Bruger Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Emne: Medier til Panasonic EH770 Sendt: 02-Juni-2008 kl. 15:39 |
Hey hej!
Jeg har lige anskaffet denne recorder, og med den frekvens, jeg optager, får jeg snart brug for nogle medier at brænde på. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde noget kvali' samt et godt sted at handle. Jeg forestiller mig, at jeg får brug for 100 stk DVD-R samt nogle RW til at starte på. Indtil videre har jeg forstået, at jeg skal gå efter -R formatet, samt at Verbatim er et godt mærke. På edbpriser.dk er der ca. 1000 forskellige varer i den kategori. Jeg er helt ny i denne verden, så jeg har lidt (meget) svært ved at gennemskue, hvad forskellene er på de enkelte medier fra samme forhandler og med tilsyneladende ens specs, men til vidt forskellige priser. Hvad med DL? Der er ikke mange, der taler varmt om den slags herinde. Jeg kunne nu godt tænke mig at bruge dem, da jeg bl.a. har brug for noget at kopiere 240min vhs bånd til. Endelig er jeg lidt forvirret over DVD-RAM konceptet Hvad kan det bruges til, som DVD-RW ikke kan? Forhandleren gave mig nogle stykker med i kassen med recorderen: TDK type III - er det noget, der duer til noget? Jeg ser frem til nogle gode råd fra eksperterne herinde Redigeret af JLee - 04-Juni-2008 kl. 21:42 |
|
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 21:52 |
hej jlee. dvdram, bruger vi ikke. du skal nok ind på nogle internetsider, det er billigst. og det skal jo så være - skiver. der er en del at vælge imellem. verbatim er der mange der bruger. jeg kan selv bedst lide hp. jeg plejer at købe disse. hvor jeg får 100stk til under 250,- http://dk.dvd112.com/?page=products&product_id=878 DL har jeg aldrig prøvet. i -rw har jeg købt disse sidste gang, og de virker fint. http://dk.dvd112.com/?page=products&product_id=374 håber det hjælper. det er ikke meget respons du ellers har fået. edit: glemte lige det ene link. Redigeret af flemming larsen - 04-Juni-2008 kl. 22:01 |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
JLee
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 22:07 |
næ, det er jo også noget, som har været flittigt debatteret herinde, men trådene er lidt gamle nu, så jeg tænkte, der måske var lidt updates at hente på området...
Bruger du hp discs til både billeder/video, lyd og data? I forbindelse med mit ph.d. projekt har jeg tit brug for lagringsmedier med større kapacitet end en alm. cd til backup mv. Hvad er egentlig forskellen på medierne - udover kapacitet og hastighed? Der er som sagt temmelig mange hits på Verbatim i kombination med -r/-rw på edbpriser. Der er også noget TY-værk, men som også forhandles under mærket Verbatim, eller hvordan? |
|
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 22:16 |
jeg har kun brugt til video lyd. der er en del forskel, men der, skal du nok finde noget, af en som kalder sig dragemaster eller mester. dem der hedder ty, skulle være noget af de allerbedste, men koster noget mere. det er noget også med at de laver lidt, til hinanden på kryds og tværs. |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
Flemming Larsen
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 22:19 |
du kan også kigge lidt her. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30413& PN=1 |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
JLee
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 22:19 |
ok, så må jeg håbe på, at ham dragemesteren vil lægge vejen forbi. Han har tidligere været ret aktiv herinde, har jeg set...
Men du har været godt tilfreds med dine hp på eh68? |
|
Flemming Larsen
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 22:25 |
jeg har efterhånden brugt 500 af dem, på mine forskellige hdd maskiner og pcer, og tror jeg har smidt 2 ud, med fejl på. ja jeg ved ikke hvor han er henne. han er inde i medier, hvis nogen er. men du kan finde en del, ved at gå ind i nogen af de andre. men god fornøjelse med at få nogle. nu kalder konen, og jeg skal i seng. hav en god aften og god fridag. |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
JLee
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 22:32 |
det lyder hyggeligt - sørg nu for at være god ved hende, så hun godkender dit næste elektronikkøb
Jeg har desværre ikke fri i morgen - skod-overenskomst, men jeg vil glæde mig hele dagen til at komme hjem til den lille ny. God fridag til dig og tak for al din hjælp |
|
Flemming Larsen
Sendt: 05-Juni-2008 kl. 09:41 |
jeg er altid sød. føj det kan ikke være godt,at være på arbejde når så mange andre, går og får sol. så god arbejdslyst. håber du fandt nogle du kan bruge, Redigeret af flemming larsen - 05-Juni-2008 kl. 09:42 |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
Puma
Guld medlem Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
Sendt: 05-Juni-2008 kl. 10:20 |
Hej Jlee DVD-RAM er opfundet af Panasonic og er meget bedre end -RW i mange sammenhæng, idet de under redigering virker som en hardisk man kan slette reklamerblokke osv. De findes endvidere som dobbelt sidet skiver i en plastkassette....som yder 100 % beskyttelse af selve skiven. Jeg har en del af disse i plastkassetter der bruges fra tid til anden som på samme måde som en -RW ( Det var noget mere tidligere da jeg kun havde en 80 GB harddisk ) Ulempen er at kun Panasonic maskiner kan "æde" disse plastkassetter samt DVD-RAM kun understøttes af ganske få firmaer udover Panasonic ved jeg at JVC og Hitachi også kan læse DVD-RAM. Desuden er prisen noget højere end en standard RW skive. Redigeret af Puma - 05-Juni-2008 kl. 13:01 |
|
Puma
Guld medlem Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
Sendt: 05-Juni-2008 kl. 10:31 |
Hej JLee Jeg glemte lige og svare på dit spørgsmål vedr. hvilke skiver der er bedst ? Min erfaring siger mig, at man blot skal holde sig til de kendte mærker Sony, Maxell, Panasonic osv. så får du 100 % udnyttelse af dine skiver....Køber man Kina mærkerne kan du nemt risikere at 20 % fejler under optagelsen, hvilket betyder du skal starte forfra på en ny skive. PS: Der findes en særlig tråd på dette forum vedr. indkøb af medie som indeholder en masse link til billige forhandlere af diverse blanke DVD´er til priser som er meget billigere sammenlignet med køb i alm. forretning i Danmark, hvilket skyldes vi herhjemme har en tåbelig "blank bånds afgift" Redigeret af Puma - 05-Juni-2008 kl. 13:05 |
|
JLee
Sendt: 06-Juni-2008 kl. 19:21 |
Hej Puma
Tak for dine svar. Jeg synes stadig, det er en jungle at skulle finde de bedste medier til den bedste pris med de laveste forsendelsesomkostninger. Når man taler om kvaliteten af en disc, går det så udelukende på, hvor stor en procentdel, der kan brændes uden fejl, eller er der også forskel på afspilningskvaliteten? |
|
Besvar | Side 123 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |