Hej.
Undertegnede har købt et sæt Beolab 5 højttalere til mit gamle Beosound 9000 anlæg og vil nu gerne trække den digitale lyd til forstærkerne i Beolab 5'erne. Men de medfølgende spdif-kabler på 5 meter er desværre en for korte. Er der nogen der kan fortælle hvilket slags kabel jeg skal bruge for selv at lave det? Jeg undrer mig over de medfølgende kabler idet de er meget tynde og forhandleren (Fona) og B&O selv har ikke kunnet/haft lyst til at fortælle hvilket kabel jeg skal købe. Er der en grænse for længden idet der er ca. 20 meter fra anlæg til første højttaler (forstærker) og igen 12 meter videre til anden. De skal føres i flexrør, derfor ville det også være rart at lodde stik på til sidst.
En helt anden ting er et scartkabel der desværre løber ved siden af nogle el-ledninger eller noget i den stil. Det er ihvertfald noget elektrikeren har lavet og det forstyrrer mit scart-signal når lyset tændes i rummet. Pudsigt, men sandt. Kan man afskærme et scartkabel på en nem måde? Begge kabler går i en kabelskinne bag i et skab og pladsen er trang. Elektrikeren siger at jeg blot kan føre scartkablet udenfor kabelskinnen, men så er fidusen jo ligesom væk!
Håber at der er en hjælpende hånd blandt jer!
Jes
Redigeret af Jessemand - 07-Juni-2008 kl. 22:56