recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farvel vista - hej XP/MediaPortal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFarvel vista - hej XP/MediaPortal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
krazzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Farvel vista - hej XP/MediaPortal
    Sendt: 09-Juni-2008 kl. 08:43
Først en tak til alle jer der bliver ved med at sige her at man bør satse på digitale signaler frem for analog. Jeg troede ikke helt på det i starten, men blev klogere.

Jeg har Yousee kabelTV.

Efter at have afprøvet Vista/MCE/analog på min nybyggede HTPC med en Phenom 9600 CPU på et Gigabyte bundkort som det der anbefales af alle herinde, og en kommentar fra konen om at det lignede meget dårlig VHS, bed jeg i det sure æble og købte mig et DVB-C kort.

Slettede Vista og installerede XP og Media-Portal. Vista sluger ALT for mange ressourcer og har for mange features som man alligevel aldrig får brug for. Og ud over det så sparer man adskillige GB på sin harddisk.

Og det kører jo bare derudaf med at finde kanaler, og TV har aldrig set så godt ud på vores fjernsyn før! Især HD-kanalerne imponerer.

Når nu det er så hurtig en CPU der sidder i bundkortet har jeg også installeret VMware Server (som er freeware) med endnu en XP på, så vi har en computer man kan få adgang til fra en bærbar/tynd klient, uden at logge HTPC af, og forstyrre dem der ser TV/bruger HTPC. Selve dokumentmappen på VMware serveren er så et par shares fra HTPC, så Media-Portal har adgang til  billeder og andet downloaded media.

Nu mangler jeg bare at finde en måde at lave et-klik login til VMware serveren og at finde ud af om man kan fjern-administrere TV-serveren?

Redigeret af krazzen - 09-Juni-2008 kl. 08:45
Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2005
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 10:31
Et lille tip til Mediaportal som jeg selv kører med: Få at i Nvidia's Purevideo codec - Det er det ultimative at bruge sammen med TV.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 11:18

Velkommen på Holdet .

Af ren nysgerrighed, er det første gang du har haft MediaPortal installeret? Og hvad er dine erfaringer med deres nye installer (som du jo ikke ved er ny, hvis det er første gang du bruger det)? Jeg spørger kun fordi der tidligere har været store problemer for "uindviede" med at installere det, og ville derfor høre hvad du syntes?

Jeg forstår ikke helt det du spørger om med hensyn til VMware? Er det fordi du skal logge på via internettet (altså når du ikke er hjemme)? For ellers så burde du da få adgang til filer og andet ved hjælp af af netværksdrev, og liveTV via tvserveren.

Til top
krazzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 14:04
Jeg legede med MP for ca 1½-2 år siden, og var allerede den gang ganske tilfreds med programmet. Eneste minus den gang var at det var alt for let at "komme til" at slette Kanalindstillingerne, hvis man ved et uheld scannede efter kanaler igen. Desværre er det vist heller ikke fixet helt.

En anden ting jeg fandt/finder besværligt er indstilling af EPG'en, hvis man ikke har mulighed for at se den kanal man er ved at tildele EPG plads.

Og så er der at TV-serveren åbenbart helt autonomt kan finde på at sætte computeren i standby, selv om man er ved at se en film via klienten.

Det eneste minus den gang var at man brugte MSSQL serveren til TV serveren. Derfor er jeg glad for at man nu kan bruge MySQL i stedet.

Jeg er imponeret over installeren, og hvor let det gik. Det eneste sted jeg oplevede et problem var da jeg missede at installeren skrev passwordet der var genereret til Databasen.

En anden ting man kunne smide på installeren, er aktivering af de plugins man vil have op at køre fra starten, for ellers tror jeg det er svært at forstå at nogen af dem er nødvendige for en helt ny bruger.

Ud over det, er jeg ganske tilfreds, og synes at brugervenligheden er i top i forhold til alt andet jeg har prøvet. Selv DVBViewer som jo er et betalingsprogram halter en del efter, når det kommer til det vigtigste som jo er indstilling af kanaler.

VMware er installeret fordi den eneste anden PC vi har derhjemme er en bærbar som tilhører mit arbejde. Jeg overvejer Server 2003 i stedet da man jo kan være logget på samme bruger fra flere steder med den, uden at det koster alt for mange ressourcer.

Redigeret af krazzen - 09-Juni-2008 kl. 14:06
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 20:49

Det er rigtigt at der er issues med hele Server/klient delen hvis man bruger Powerscheduler til at få serveren til at gå i standby. Jeg forsøgte en overgang at få det til at køre, og det lykkedes også nogenlunde ved hjælp af nogle programmer og batchscripts der ping'ede klienterne for at finde ud af om de var tændte. Jeg fandt dem inde på deres forum, kan ikke huske hvad de hedder. Jeg er siden hen gået over til at lade serveren køre 24/7, da den desuden også bliver brugt som generel fil og medieserver, samt jeg bruger orb.com til at få adgang til filer når jeg ikke lige er hjemme, og det ville bare blive for rodet med standby.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med EPG'en? Downloader du EPG, eller får du den fra DVB? Hvis det er det sidste, så kan jeg ikke hjælpe. Jeg brugte forskellige grabbere til at downloade fra diverse sider, bl.a. TV2 og DR, indtil jeg fandt ud af at ontv.dk har en feature hvor du kan downloade en xmltv fil, som kan bruges i mediecentre. Jeg prøvede det, og indtil videre har det virket fantastisk. Det koster godtnok 89 kr om året at være pro-medlem derinde som det kræver, men det synes jeg er fint givet ud.

Via XMLTV pluginet i MP kan jeg automatisk hente den fra ontv.dk hver dag. Det tager under 1 minut og så har jeg en fuld EPG de næste 8 dage - med grabbere tog det nærmere omkring en halv time.

Jeg er enig i at der stadig mangler noget i installeren. Dog ville jeg umiddelbart foreslå at diverse indstillinger lå i en form for startup-wizard som de også havde tidligere, men fjernede. Dog er de nået et langt stykke ad vejen med den nye installer.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu