Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
yderside
Bruger
Oprettet: 16-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
|
Emne: Findes det??? Sendt: 09-Juni-2008 kl. 14:37 |
Jeg har søgt og søgt og indtl videre er PS3 mit bedste bud, men nu vil jeg hører om der sidder en eller anden med andet og bedre forslag!
Er på udgik efter et Mediecenter/afspiller. Skal bruges til at afspille film, såsom aviformat med tilhørende srt filer, samt div. øvrige formater. Disse vil blive placeret på en NAS eller alm. pc. Sekundært skal den bruges til afspilning af musik, men regner med at en Logitech Squeezebox Classic løser mit problem der. Skulle der være DVD eller Blu-Ray er det helt klart et plus, men ikke et krav.
Et krav som jeg dog har, er muligheden for at kunne bruge den som webbrowser evt. med Logitech bluetooth tastatur el.lign.
Netværksmæssig et det lige meget om det trådløst eller ej. Har netværksstik hvor den skal være.
TV-tuner er også lige meget da jeg har TDC TV!
Ved godt at en HTPC vil kunne løse mange af problemerne, men fruen er ikke speciel pc-minded og kunne godt tænke mig at hun selv kunne finde ud af det , ved heller ikke det var muligt med en PS3 
Men er der andre muligheder eller er en PS3 den optimale løsning !!
Skulle der være nogen, så byd endelig ind med gode forslag
|
Premier League 2007/2008 - Manchester United
Champions League 2007/2008 - Manchester United
Espania Campeones
|
 |
prinder
Super bruger
Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 15:06 |
yderside skrev:
Er på udgik efter et Mediecenter/afspiller. Skal bruges til at afspille film, såsom aviformat med tilhørende srt filer, samt div. øvrige formater. Disse vil blive placeret på en NAS eller alm. pc.
|
Prøv at kigge på Popcorn Hour. Den kan afspille de fleste formater inkl. HD .mkv og undertekster. Den kan dog ikke løse alle dine problemer. /Peter
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 15:49 |
PS3 er ihvertfald ikke en god løsning, da den vil falde igennem på alle de obskure film formater du påtænker at ville afspille på den.
Den mest fleksible løsning er nok en eller anden form for computer. Og så skal du ellers i gang med at finde/installere alverdens codec´s (god fornøjelse). At have både en computer og en squeezebox, det mener jeg tilgengæld er gakket, medmindre det er for at spare strøm. Computeren kan snildt det samme.
|
|
 |
yderside
Bruger
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 16:01 |
Hmmm, kan godt lyde som om jeg må igang med at stykke en lille HTPC sammen.
Nu er det ikke så man obskure formater jeg påtænker at benytte, men ved hvad du mener 
Squeezebox skulle sådan set afløse en alm. tuner da jeg har smidt alt ud der hedder antennekabler og jeg vil nu gerne kunne lytte til Sport på 3'eren om søndagene uden at skulle ha' det over en HTPC
|
Espania Campeones
|
 |
jessgade
Super bruger
Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 17:23 |
Squeezebox'en er bare lækker! 
Specielt sammen med en synology diskstation.
Et tryk på fjernbetjeningen og 2 sekunder senere strømmer den musk ud, du hørte på sidste gang (med mindre du selvfølgelig hørte radio).
En medie pc er noget mere gumpetung at få gang i, når du lige skal høre lidt musik/radio.
Redigeret af jessgade - 09-Juni-2008 kl. 17:23
|
 |
yderside
Bruger
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 18:28 |
Også min tanke mht. Squeezeboxen. Virker nem og lige til at gå til og så kan den stå og vise RSS feeds fra bold.dk (Så vidt jeg har forstået). Hvis jeg har en HTPC til at køre hele tiden, kan den så ikke fungere ligeså godt som f.eks. en Synology?
|
Espania Campeones
|
 |
jessgade
Super bruger
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 18:43 |
Jo, det vil den bestemt ... Men koster jo en hel del mere i strøm :)
Redigeret af jessgade - 09-Juni-2008 kl. 18:47
|
 |
jessgade
Super bruger
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 18:46 |
slet ... double post
Redigeret af jessgade - 09-Juni-2008 kl. 18:46
|
 |
GadgetFreak
Junior bruger
Oprettet: 15-November-2004
Point: 35
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 19:48 |
I mit kommende setup skal jeg have en Squeezebox Duet. Det er ultimativt smart (sammen med Sonos) og jeg er træt af at tænde htpc og fjernsyn for at sætte musik på. Med Duet kan jeg sidde ved middagsbordet, på kontoret eller på terassen og styre musikken - det er da super ;-)
Og jeg har i øvrigt også en Popcorn Hour til film, som er bedre end min (albeit) lidt brystsvage htpc, specielt til 1080p.
- Sebastian
|
 |
yderside
Bruger
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 21:55 |
GadgetFreak skrev:
I mit kommende setup skal jeg have en Squeezebox Duet. Det er ultimativt smart (sammen med Sonos) og jeg er træt af at tænde htpc og fjernsyn for at sætte musik på. Med Duet kan jeg sidde ved middagsbordet, på kontoret eller på terassen og styre musikken - det er da super ;-)
Og jeg har i øvrigt også en Popcorn Hour til film, som er bedre end min (albeit) lidt brystsvage htpc, specielt til 1080p.
- Sebastian
|
Lige mine tanker. Vil bare gerne undgå at have to enheder for at se film og surfe 
|
Espania Campeones
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 09:31 |
Er på udgik efter et Mediecenter/afspiller. Skal bruges til at afspille film, såsom aviformat med tilhørende srt filer, samt div. øvrige formater. Disse vil blive placeret på en NAS eller alm. pc.
Der findes ogsaa paene mediecentre som kaeresten/konen vil kunne godkende. De koster bare kassen, hvis det skal vaere ordentligt.
PS3'eren kan sagtens afspille dine filer (og meget andet ). Det kraever dog et program som Tversity eller Nero MediaHome til at dekode mange af dem. Det virker dog upaaklageligt for dem, der har det koerende.
Fra NAS'en kan den saa nok ikke koere de filtyper, den ikke understoetter. Medmindre du laver en server, hvor man kan installere ovenstaaende programmer.
|
BORING!
|
 |
yderside
Bruger
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 15:39 |
amorbavian skrev:
Der findes ogsaa paene mediecentre som kaeresten/konen vil kunne godkende. De koster bare kassen, hvis det skal vaere ordentligt.
PS3'eren kan sagtens afspille dine filer (og meget andet ). Det kraever dog et program som Tversity eller Nero MediaHome til at dekode mange af dem. Det virker dog upaaklageligt for dem, der har det koerende.
Fra NAS'en kan den saa nok ikke koere de filtyper, den ikke understoetter. Medmindre du laver en server, hvor man kan installere ovenstaaende programmer.
|
Er nok også kommet til den konklusion at en lille HTPC må være sagen! Den er nok mere strømbesparende i sidste ende, især hvis den skal tændt eller være på Standby hele tiden.
Men tak for de foskellige input fra alle
|
Espania Campeones
|
 |