recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med EPG i Vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med EPG i Vista

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med EPG i Vista
    Sendt: 10-Juni-2008 kl. 22:02
Hej :)

Har i dag modtaget en analog/digital usb tv modtager. MCE kan finde alle mine programmer, dog er der meget få af de i alt 39 kanaler (ca. 7) som den kun kan vise programguide på. Dette er ret træls, da det bl.a. er derfor jeg har købt denne..

Har kigget på siden og søgt efter lignende problemer, finder bare ikke en løsning.

Er der nogen der har et svar?

Jeg bruger følgende:
Toshiba Satellite A100 bærbar
Hauppauge HVR-900 tv-tuner
Antennestik til analog overførsel af tv-signal

Kvaliteten på programmerne er i øvrigt fint, dog ikke helt optimal på alle programmer.

På forhånd tak,

Hilsen Alex :)
Til top
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 10:14
Kan denne tv-tuner overhovedet vise epg analogt? Det er mærkeligt, for den kan jo godt vise det for nogle programmer..

Jeg har prøvet at installere det bladerunner pro 3 og tvgg2 men nu gider computeren slet ikke gøre noget hverken når jeg plugger tuneren til usb eller når jeg sætter cd'en med drivere i. Så nu bliver jeg nødt til at starte forfra med de drivers jeg henter fra hauppauges hjemmeside.. Synes godt nok det er ret ringe software.. Ja egentligt generelt ringe produkt indtil videre..
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 10:43

Modtagelse af  EPG-data via TV-kort er kun muligt ved digial modtagelse, hvor der er en separat datastrøm (PID) med EPG-data.
Den TV-software man anvender skal kunne udnytte disse EPG-Data.

Når det gælder analog TV-modtagelse, er man nødsaget til at hente EPG-data via nettet, f.eks. i XMLTV format.

MCE har sit eget EPG-data system, som henter informationerne over nettet...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu