|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kaffek ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2007 Status: Offline Point: 17 |
![]() Sendt: 10-Juni-2008 kl. 20:56 |
Hej tv-geeks! Jeg står og manglet et tv-kort til et mediacenter, men de 2 tv-kort jeg tidligere har haft har været en skuffende affære. Jeg har kigget lidt på et floppydtv - men har nu fundet ud af at man ikke får undertekster med på de film / ting man set. Kan man få et andet kort til dvb-c ? ( jeg har tdc kabel tv ) eller hvad er det bedste analog tv kort på market lige pt? Det skal virke sammen med et vista media center, eller findes der et bedre alternativ end at bruge det i Windåse? |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Undertekster har ikke noget at gøre med hvilket TV-kort, du anvender.
De er afgørende at TV-softwaren har support af undertekster. Det har programmer som DVBviewer og MediaPortal og begge disse programmer understøtter floppydtv og forøvrigt også technotrend c1501, som også kan anvendes til DVB-C. Analoge TV-kort kræver et perfekt signal, for at virke ordentlig, men det er så muligt at anvende windows mediacenter (eHome)... F.eks. Windows vista prenium. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
sjovt, jeg ringede til mm-data eller hva de nu hedder for at købe et floppydtv - og de gjorde mig opmærksom på at det ikke understøttede undertekster.. er der ingen som kan bekræfte?!? Avh, kan du fremhæve et godt analog tv-kort kort?! det som ikke tiltaler mig ved floppy er at jeg skal have selectorkort og syntes at prisen er liiiiige i overkanten. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10593 |
![]() |
Jeg kan varmt anbefale et Hauppauge WinTV PVR USB2. Det er et af de allerbedste analoge kort. Med det rette kildemateriale giver det en billedkvalitet der nærmer sig DVD. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Når man modtager via et DVB-C TV-kort, så er det at betragte som et netkort. Der er altså ikke meget fremtid i analog-tv-kort, medmindre det er meget afgørende at køre windows Vista mediacenter... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
avh - meget interessant! Hvis jeg køber det kort du linker til, skal jeg så købe noget "cam", selectorkort eller ligende? jeg er ikke så god til tysk at jeg kan finde ud af det fra dit link. Hvis nej, kan jeg så bare installere kortet i PCen, installere drivere og DVBviewer og bingo, jeg kan se HDTV kanaler? |
|
![]() |
|
![]() |
Du skal bruge dette CAM-modul til yousee. Herudover skal du have fat i et smart-card fra Yousee til at sætte ind i CAM-modulet. Redigeret af avh - 11-Juni-2008 kl. 09:53 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Super . prisen er jo overkommelig, det bliver rundt regnet 800kr for hardwaren, og så kommer pengene til TDC oveni. Er det et setup du selv har og derfor kan anbefale det? Jeg har nedenstående PC, tror du den vil kunne trække HD-kanalerne ? Jeg har lige købt maskinen for 2000kr så jeg håber ikke at du siger jeg skal have ny CPU+bundkort eller ligende. Grafikkortet kan jeg leve med at skifte ud. CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ Kabinet: Silverstone LC10B-M med lcd front og fjernbetjening LINK |
|
![]() |
|
![]() |
HDTV vil jeg skønne, skulle lige kunne lade sig gøre...
Jeg synes det er værd at forsøge først... Holder det alligevel ikke, kunne der indsættes et nyt grafik-kort, f.eks. ati3450, som er relativ billigt. Men med de priser, der pt. er på bundkort, kunne dette i stedet skiftes, af den type med onboardGrafik og med mulighed for hardware-aceralation. Det giver også nogle indbygningsmæssige forenklinger... Alle dine øvrige dele vil kunne genbruges... Det der kan rykke ved ydelsen ved et setup er netop hardwareacceraltion. Det kræver foruden support i hardware: Vista, direct10x, powerdvd H.264 codecs. Mit eget setup er ikke pt. helt tilfredsstillende, nemlig AMD BE2400 og et M2a-vm HDMI Motherboard. CoreAVC codecs til HDTV, som kun udnytter CPU-en. Der er forskel på HD-kanalerne, men f.eks. BBC-HD kører fint. Altså den AMD BE2400 er i underkanten, når hardware acceraliton ikke bruges... Redigeret af avh - 11-Juni-2008 kl. 11:22 |
|
|
|
![]() |
|
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Nu har jeg ikke lige nærlæst hele tråden.
men jeg kan forstå at du har TDC kabel TV (analogt eller DVB-C ?) og du vil have et godt kort med support for undertekster... Jeg har 2 analoge Happauge kort - et ældre PVR350 (dual) og et nyt PVR500 (dual) - de sider i hver deres HFX MCE - det gamle kort (PVR350) giver et flot billede uden støj og understøtter fuldt ud undertekster via tekst TV (når de ellers udsendes af TV stationen). F.eks. hvis jeg ser TV avisen på DR1/TV2 så vises normalt ikke undertekster - men hvis jeg muter lyden, skifter MS MCE automatisk over og viser underteksterne som sendes via tekst TV - de tekster som er indlejrede i billedet vises naturligvis også - men det har jo ikke noget med support for undertekster eller ej. Det nye kort (PVR500) har jeg kun haft siden i går og det sider i en anden maskine, men er på billedsiden mindst lige så god som det gamle - måske en anelse bedre - derimod virker text TV ikke endu - det kan dog sagtens skyldes at jeg kun lige har installeret maskinen, så jeg kan ikke sige om undertekster virker, men jeg forventer/formoder at det gør - skal måske lige forsøge at opdater driverne. Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med kvaliteten af disse kort - men har dog erfaret at kortet ikke ALENE besttemmer billede kvaliteten - jeg har f.eks. tidligere benyttet det samme PVR350 kort i 2 andre maskiner med ringe resultat (støj/interference striber) - jeg går udfra at f.eks. støj på strømforsyningen/afkobling i MB er af lige så stor betydning. |
|
![]() |
|
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
når ja, glemte lige at sige...
text TV har for mig en lille font - ved ikke om dette er et MS MCE isue eller om det er Happauge som har problemmet. Men da jeg køre med en opløsning på 1900x1200 betyder det at text TV ikke fylder hele billedet ud (der er sorte bjælker i højre/venstre side og i bunden) Normalt er dette ikke noget problem, men så alligevel da undertekster hentes fra text TV og vises via et overlay - resultatet er at undertekster som hentes fra text TV står og flagre 1/3 oppe fra bunden af billedet - hvilket er lige lovligt højt (højre end normale underteskter fra tv stationerne) løsningen er naturligvis at køre med en lavere opløsning så text TV ikke har de sorte kanter - men det er så heller ikke optimalt, jeg bruger dog sjældent text TV undertekster og bekymre mig derfor ikke særlig meget om det. |
|
![]() |
|
kolmorgen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Sydney Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Hurtigt spørgsmål til dette kort. Kan det godt modtage Full HD?!? I følge beskrivelsen på den side, så ser det vel sådan ud, men jeg kan ikke finde det på TechnoTrends hjemmeside og de nærliggende modeller C 1500 budget har ikke HD tv. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |