|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
claus.hansen.dk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 04-Februar-2008 kl. 15:41 |
Jeg har købt den nye Linksys DMA2100 Media Center Extender. Jeg kører op imod Vista Home Premium/Media Center Edition. Alt fungerer perfekt bortset fra Sputnik, som aldrig komme længere end hastighedstesten. Gode ideer og input modtages gerne ?
|
|
Claus Hansen
|
|
![]() |
|
pettsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2004 Status: Offline Point: 95 |
![]() |
Hej claus.hansen, Jeg har lige købt den nye Amitech Extender DMA 2200 med DVD. Såvidt jeg kan se, er det den samme som Linksys DMA 2200. Kører du trådløst ?? Hvordan er hastigheden mellem PC og Extender? Kan den afspille alle former , jeg mener Divx, Xvid, MP4 og WMV fra Microsoft ??? Er du generelt tilfreds ??? Med venlig hilsen Pettsen |
|
![]() |
|
claus.hansen.dk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej Ja, generelt virker den rigtig godt. Den kører wireless og jeg har et separat WLAN til media streaming, men det er nok ikke engang nødvendigt. Den kan i princippet afspille alt hvad du har installeret Codecs til på din PC's Media Player. Indtil videre er det kun Sputnik jeg har problemer med, men mit næste forsøg bliver at koble den direkte på samme LAN som PC'en. Hører gerne om dine erfaringer også ! Mvh Claus
|
|
Claus Hansen
|
|
![]() |
|
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
Sputnik kører jo fra en hjemmeside (såvidt jeg har forstået), hvad med sådan noget som youtube? kan det fungere Iøvrigt syntes jeg det er helt vanvittigt at sådan en extender koster det samme som en xbox, ved ikke om jeg vil give det samme som en xbox bare for at få noget der ikke larmer |
|
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg taler om Sputnik som 'embedded' online service under Media Center. Jeg har valgt extenderen fordi X-boxen larmer (og er lidt nørdet at have stående i stuen).
|
|
Claus Hansen
|
|
![]() |
|
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
Sejt, det vidste jeg ikke at man kunne, jeg overvejer selv noget mce i tiden, og hvis man kan køre sputnik, og måske i den forbindelse få tv2 sport ind i regnestykket, så bliver det jo om muligt endnu mere interessant... og ja xboxen larmer som ind i helvede, og ville gerne skifte den ud, men kvier mig lidt ved at bruge samme beløb på at få noget der kan mindre... |
|
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|
![]() |
|
pettsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2004 Status: Offline Point: 95 |
![]() |
Glemte at sige at jeg ikke har fået den endnu, men lige såsnart jeg har afprøvet den, skal jeg nok komme med mine erfaringer/guldkorn. I øjeblikket har jeg en KISS DP558. Jeg tror nok jeg var en af de første i Danmark der fik en sådan tingest ind i stuen. Og ved GUD !!!! jeg har været ved at smide den ud mange gange. Problemer, opdateringer, nye problemer, ind med den gamle version igen, nye opdateringer etc. etc. etc.... Derfor håber jeg at denne Media Extender bare kører.... Kaptajnen derhjemme er også ved at være godt og grundigt træt af KISS'en. "nu køber du noget der virker denne gang !!" er hendes kommentarer, såååååååå
|
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Jeg er også en af dem der har haft en KISS 558 siden startet, nu befinder den sig på genbrugsstationen - ja ikke fordi der på funktionsområdet er ret meget genbrug i en sådan Jeg byggede derfor et Media Cenet og husker bestemt også bemærkningerne om "Nu virker det denne gang, ikke!" - min erfaring er rigtig gode og jeg kan rolig sige at WAF værdien er ganske stor nu. Det herlige er også at deler man "optaget TV" mappen ud på sit lokalnet kan man jo også se noget der er optaget i et andet værelse - så en almindelig PC er faktisk en glimragende extender. Jeg kan derfor ikke se en grund til at bruge penge på en extender, når nu man kan få en simpel PC til ikke ret meget mere - og så ka' den jo bruges til meget andet også. /Kurt |
|
![]() |
|
![]() |
Så har jeg fået min Amitech Extender DMA 2200 med DVD. Generelt er jeg godt tilfreds, den fylder ikke ret meget, er egenlig ganske pæn og, som et STORT + den er fuldstændig lydløs. Som afspiller af trådløst streamed film fra PC, synes jeg den er lidt langsom om at starte filmen, den viser bare en blank skærm medens den henter filmen. Jeg synes også at filmen er lidt lysere end hvis man ser en film på fjernsynet. Det jeg mener er at sort farve ikke er helt sort farve, men mørkegråt. Jeg kan ikke få den til at afspille WMV format ??? det forstår jeg ikke lige, pc'en den er tilkoblet, kan fint afspille formatet. ed hensy til at optage fra fjernsynet, er det et hit. Det kan ikke blive nemmere når man bruger guiden. Kvaliteten er som med streamed film, det hele er lidt lysere. Kigger man på live TV, et det ikke at mærke at det bliver streamed, det kører bare uden at hakke. Igen synes jeg det hele er lidt lysere, end hvis jeg bare ser almindelig fjernsyn. Jeg vender tilbage når jeg har afprøvet Photos og Musik delen. NB. Nogen der ved hvorfor jeg ikke kan afspille WMV formatet ??? Med venlig hilsen Pettsen |
|
![]() |
|
Van_Dahl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej Claus Vh Allan
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej, Jeg bruger den faktisk kune til at optage og afspille TV samt se fotos på TV'et. Mht. musik er det blot dit default musikbibliotek der er adgang til ligesom på PC'en og i princippet kan du tilslutte til stereoanlæget. Du skal jo bare have en skærm til at navigere på !? Mvh Claus
|
|
Claus Hansen
|
|
![]() |
|
fbforever ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2005 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej, Sidste år engang kontaktede jeg TV2 Sputnik, da jeg havde samme problem med at jeg godt kunne se Sputnik gennem MCE på min PC, men ikke gennem MCE på min XBOX360 extender. Svaret var at indtil videre understøttede Sputnik ikke Extendere. mvh Peter
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |