Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Drescott
Junior bruger
Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
|
Emne: Kabler til baghøjttalere - hjælp! Sendt: 11-Juni-2008 kl. 15:04 |
Hey drenge! Har sgu brug for jeres hjælp her. Jeg har lige været nede ved den lokale hi-fi pusher for at kigge på kabelbakker. Nu er det sådan at jeg havde tænkt mig at købe nogen rimelig tykke kabler til mine baghøjttalere, hvilket ville indebære ca. 20m kabelbakke! Hos den lokale hi-fi pusher ville det koste mig ca. 200,-/m.  Han foreslog mig at købe disse kabler i stedet, så jeg kunne hænge dem på det hvide panel i stedet: http://www.av-connection.dk/?PGr=978&ML=360 Han mente at i og med at der ikke kommer den vilde lyd ud af baghøjttalerne vil det ikke have den store betydning om jeg sparede pengene der, og så brugte noget mere til center og front. Og nu kommer det så: -Skal jeg lytte til manden? -Findes der andre alternativer til de kabler? (jeg er ikke så meget inde i kabler) -Har I andre råd? På forhånd tak for hjælpen!
|
 |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 16:25 |
Hejsa Velkommen til
De Supra kabler er ikke dårlige, men deres Ply 2.0 eller Ply 4.4 med skærm er et bedre valg og de koster henholdvis ca. 55 og 85kr. meteren. Hertil kan du benytte de almindelige " el installations" kabel kanaler der er 20x20 mm. de koster omkring 25kr. meteren.
Det er rigtigt at focus skal lægges på kablet til fronterne og center, men lægger du gode kabler her, skal du bruge nogle rimeligt anstændige til baghøjtalerne.
Tjek evt. den anmeldelse omkring højtalerkabler på recordere.dk
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 16:36 |
Jeg ville også helt klart vælge nogle alm. el-installations kabel kanaler, som man får smidt i nakken i ethvert byggemarkede. Så er der nemlig fritvalg til baghøjtalerkabel, og der er mulighed får at trække kabler til ander HT, eller andet senere.
Det har jeg fundet ud af jeg mangler, havde jeg sat kabelkanaler op med det samme, er det hurtigt og let at udvide bagtil. Som f.eks. at trække højtalerkabler til de sidste 2 HT hvis man udvider til 7.1, eller vil have projektor (strømkabel+HDMI).
Jeg ville vælge SUPRA PLY som Christian beskriver ovenfor, eller Van den Hul Clearwater til 65 kr./m. i HFK.
Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Drescott
Junior bruger
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 17:27 |
Hej igen! Mange tak det lyder som en plan! Forresten Christian, så havde jeg i tankerne at jeg måske kunne udvide kablerne til dine sølv CC bi-wire, hvis jeg sparede lidt på baghøjttalerne. Det var egentlig min tanke bag indlæget Vi har jo snakket om dine single-wire til mine fronter og center (KEF iQ7 & KEF iQ2 (skal skiftes til iQ6)), og det var ligesom det, der var planen indtil i dag... Havde også tænkt på VdH Asklepios, men jeg er bare efterhånden kommet til at synes mindre godt om HFK  Mange tak for svarene indtil videre... Mvh Kristian
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 17:33 |
Drescott skrev:
Hej igen!
Mange tak det lyder som en plan!
Forresten Christian, så havde jeg i tankerne at jeg måske kunne udvide kablerne til dine sølv CC bi-wire, hvis jeg sparede lidt på baghøjttalerne. Det var egentlig min tanke bag indlæget Vi har jo snakket om dine single-wire til mine fronter og center (KEF iQ7 & KEF iQ2 (skal skiftes til iQ6)), og det var ligesom det, der var planen indtil i dag...
Havde også tænkt på VdH Asklepios, men jeg er bare efterhånden kommet til at synes mindre godt om HFK 
Mange tak for svarene indtil videre...
Mvh Kristian | Hej Kristian, Jeg kan kun anbefale CSN-CC bi-wire til fronterne (bruger selv Elac) og det spiller altså bare super godt!  Kan godt forstå dig med HFK, det er jeg heller ikke glad for. Det lader bare til at de 65 kr. er givet ret godt ud til bagkanalerne, hvis man da -som jeg- ikke har råd til Christians dreamcaster...
Redigeret af Asklepios - 11-Juni-2008 kl. 17:41
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 18:51 |
Det vigtigeste er gode kabler til fronterne og center, og du vil 99.9999% opleve den største forbedring ved at skifte til nogle ordentlige finsølvs kabler. Spriner du så banken kan jeg levere mine "billigste" single-wire kabler til 200kr. meteren til baghøjtalerne, men det er kun til virkelig high-end. Ellers kan du sagtens nøjes  med Supra Ply. 2.0 eller 3.4s. Ply 3.4 med skærm, er gode til baghøjtalere da de netop er skærmede, så du undgår indstråling af støj fra andre kilder ved lange kabel træk. Hvilken receiver og højtalere har du, så kan jeg hurtigt fortælle dig om du skyder gråspurve med kanoner, eller om der rent faktisk er noget at hente der
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
 |
Drescott
Junior bruger
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 20:04 |
Hej igen! som jeg skrev tidligere kører jeg med iQ7'ere og iQ2c (udskiftes til iQ6c snarest). Mine baghøjttalere er iQ3. Som reciever har jeg Onkyo 875. >>Asklepios Ja jeg har set på dit udstyr en del gange...og blevet lige misundelig hver gang  Synes det ser super lækkert ud!!!
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 20:10 |
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
Drescott
Junior bruger
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 20:13 |
Forresten Christian! Jeg har et mindre problem med pladsen bag min reciever. Tror sgu kun der er lige knap 10 cm. Recieveren står på en glaspade, der er monteret på væggen, hvilket gør at det umuligt at trække gode tykke kabler nedenfra og op til recieveren (tror kun vi snakker max 2 cm. plads her). Ledningerne skal faktisk køre ind fra siden... Bare for at gøre det lidt mere til grin, så er glaspladen sgu købt i HFK...dog ikke af mig, men af min far...han ved jo ikke bedre stakkels mand!
|
 |
Drescott
Junior bruger
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 20:15 |
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 20:17 |
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
Drescott
Junior bruger
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 21:12 |
Asklepios skrev:
Ja, de er super lækre... Jeg har ikke planerne helt på plads endnu. Men det begynder så smår at falde på plads. Om ikke andet, så bliver det en deling af "musik" (stereo) og "film" (surround) setup. Så jeg "får" to systemer i alt...  |
Lyder sgu som en plan Jeg er også igang med at tænke på det næste projekt - fuld hjemmebiograf i kælderen! Det projekt ligger dog et stykke ude i fremtiden! Lige en anden ting - hvilke kabler havde du før Christians CC, og hvor "stor" er forskellen?
|
 |