|
Thermo white FS Taiyo Yuden |
Besvar |
Forfatter | |
Mickey
Bruger Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
Emne: Thermo white FS Taiyo Yuden Sendt: 03-Juli-2005 kl. 20:04 |
Hej Jeg stødte lige på betegnelsen "Thermo White FS" for nogle Taiyo Yuden DVD-R. Troede egentlig det var til inkjet print, men de har også "white inkjet FS". Nogen der ved hvad 'Thermo White FS' dækker over? Gør det noget for kvaliteten? Mvh |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 03-Juli-2005 kl. 20:18 |
Hej Mickey Thermo printere er meget anderledes end Inkjet. F.eks. er det ofte Thermo printere som sidder i kasseapparater - de bon'er som ikke kan læses efter et stykke tid. Så har du en Inkjet printer - er det "White inkjet FS" du skal bruge. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Mickey
Sendt: 03-Juli-2005 kl. 20:31 |
OK. Tak Jeg har slet ikke en printer til skiver. Jeg var bare nysgerrig da jeg synes at en hvid skive er mere tiltalende, også når man skal skrive på dem i hånden. Men så kan jeg formodentlig bare vælge en inkjetskive. Mvh
|
|
MortenHansen
Ny bruger Oprettet: 30-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Sendt: 04-Juli-2005 kl. 16:29 |
Hej, Overfladerne på Termo og Inkjet er meget forskellige. En Termo er mere blank og hvis du forsöger at printe på den fra en alm. inkjetprinter preller farverne bare af....inkjet er mere grov i overfladen. |
|
Morten Steen Hansen
TDK Danmark |
|
tychsen
Super bruger Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
Sendt: 04-Juli-2005 kl. 20:11 |
Jeg tror at termo-skiverne er til LightScribe-brændere. Her opstår motivet jo ved, at laserstrålen "skriver" på oversiden af disken... og jeg vil anslå, at det er pga. varmepåvirkningen at disken skifter farve ... hvorfor det vel er meget korrekt at kalde det for "termo". |
|
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Sendt: 05-Juli-2005 kl. 06:49 |
Jeg tror at hvis thermo skiverne var til LightScripe, så ville der stå noget med Lightscripe. Jeg synes det lyder meget sandsynligt at det er skiver beregnet til thermo CD/DVD printere. Men det er kun et gæt. Mickey, jeg kunne godt tænke mig at se et link til hvor du har set det?? |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
Mickey
Sendt: 05-Juli-2005 kl. 09:05 |
Hej Thorvald Jeg så dem hos OS-mediatrade. De skriver blot "Printable: Thermal transfer and thermal re-transfer" http://www.os-mediatrade.de/product_info.php?language=en& ;products_id=497 Mvh
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5299 |
Sendt: 05-Juli-2005 kl. 21:10 |
Mon ikke det er til printere f.eks af denne type: http://www.copypro.com/newwebsite/printers.htm Hvor det er en form for farvebånd der bliver overført og brændt fast til skiven. Mvh JørgenT |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |