|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
![]() Sendt: 12-Juni-2008 kl. 09:59 |
JEg har lige installeret en win xp media center edition 2005 bare for at prøve at lege lidt med det. Inde jeg gjorde dette har jeg installeret alverdens video convertere osv.
Lige pt har jeg flere video klip jeg ikke kan afspille.. forkert codec.... sikke en rodet bunke alt det med codecs..så derfor.. er der et godt tip.. en codec pakke eller lign, som bare æder alt man kan smide på, så man nemt kan slippe udenom at skulle installere alt muligt? Prøvede at få media player 11 til at virke uden held, nogen gode bud på hvordan man lige gør det.. uden genuine check ;-) Jeg har tidligere brugt noget freeware til at streame til min xbox.. dette krævede dog at alle filer var wmv, som jeg havde lidt problemer med at få dem alle konverteret til. Forstår jeg det rigtigt, at nu jeg benytter et win medie center, så er det bare computeren der skal kunne afspille filerne, så kan den vise det/extende det til xbox'en? |
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
![]() |
Forklaring... det var på min gamle installation jeg havde installeret video converet og codecs osv... lige pt er min medie center installation helt rent, og der er ting jeg ikke kan afspille.
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
yderside ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() |
Prøv at google efter K-Lite Codec package til XP den har codecs til meste
|
|
Premier League 2007/2008 - Manchester United
Champions League 2007/2008 - Manchester United Espania Campeones |
|
![]() |
|
![]() |
ok.. lyder godt... codecs stinker.. hvis bare pruducenter og udviklere var eninge hva ;-)
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
![]() |
enige..jeg kan de slet ikke skrive ordentligt idag.
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() |
Du kan da bare installere FFDShow og Haali Media Splitter så skulle det meste køre.
|
|
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106 Pioneer VSX-LX51 Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem PS3 40gb Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB) Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad er/kan disse to programmer?
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
Anden4220 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
![]() |
FFDshow
Link er et codec til alt (næsten...) Haali skal man i hvert bruge til filer i Matroska-containeren... edit: dårlig link ![]() Redigeret af Anden4220 - 12-Juni-2008 kl. 10:59 |
|
Panasonic TH37PX80
Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3 |
|
![]() |
|
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Jeg vil anbefale dig at kigge på dette indlæg: Tips and FAQs Der er opsamlet en masse gode svar på netop newbie-spørgsmål. |
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
![]() |
Søgte lige kort på K-lite, og der nænves FFDShow under den, så måske K-lite bare indeholder endnu mere. Også evt en mpeg decoder, så man kan spille dvd film fx.
Jeg lurer i TIPS and FAQs. Takker |
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
yderside ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() |
K-lite indeholder bl.a. FFDShow, Media Player Classic, VobSub samt en masse andet godt. Har den installeret på min Vista og bruger MPC og det fungerer super
|
|
Premier League 2007/2008 - Manchester United
Champions League 2007/2008 - Manchester United Espania Campeones |
|
![]() |
|
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() |
Haali er en splitter til mkv filer. Det betyder den ja splitte filen. Kan ikke forklare det. Derudover skal du have en decoder som kan pakke filen ud for dig. Der skal du bare bruge ffdshow. Du skal ikke bruge andet hvis du bruger MCE. Ikke vobsub eller noget. Kun ffdshow og haali. Hvis du har lidt $ kan du købe CoreAVC som er endnu bedre til at dekode mkv filer end ffdshow. Med codecpacks får du ofte en masse ting du ikke skal bruge som kan sløve systemet |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |