Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24783
|
Emne: regler og retningslinier Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:00 |
nu med disse retningslinier, som er kommet her. vil jeg høre om det ikke er tilladt, at fortælle hvis man har set billige blu-ray, afspillere og lignende hos den eller den side? feks. jeg har lige købt denne film hos thehat.
det er jo en form for reklame.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:15 |
.
Redigeret af Non-Desperado - 12-Juni-2008 kl. 15:43
|
|
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3728
|
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:17 |
Non-D. du må godt sige til hvis du får svar på dit sidste spørgsmål vedr. manglende betaling af moms ved handel hos K......
Redigeret af furious jt - 12-Juni-2008 kl. 13:18
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
|
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:19 |
flemming larsen skrev:
...om det ikke er tilladt, at fortælle hvis man har set billige blu-ray, afspillere og lignende hos den eller den side? |
Ja, det er tilladt at henvise til produkter og ydelser. Det er dog ikke tilladt, hvis man har en personlig økonomisk interesse i det der bliver henvist til.
Vi er blevet gjort opmærksomme på problemstillingen og vi arbejde på at ændre formuleringen.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:22 |
Sandal skrev:
flemming larsen skrev:
...om det ikke er tilladt, at fortælle hvis man har set billige blu-ray, afspillere og lignende hos den eller den side? |
Ja, det er tilladt at henvise til produkter og ydelser. Det er dog ikke tilladt, hvis man har en personlig økonomisk interesse i det der bliver henvist til.
Vi er blevet gjort opmærksomme på problemstillingen og vi arbejde på at ændre formuleringen.
|
ok, så langt så godt. jeg kører selv meget rundt, for at finde billige ting. og det ville jo være kedeligt hvis man ikke kunne dele det. og jeg tror ikke lige der er nogen af dem, som gider give mig penge for det.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:24 |
og hvad så i de forskellige tråde, hvor man laver lidt fis med hinanden? det er jo ikke lige i trådens overskrift?
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:32 |
Non-Desperado skrev:
Et andet var hvordan Recordere.dk ser på medvirken til momsunddragelse (det punkt med at brugerne ikke måtte debattere handlinger som overskred dansk lovgivning, eller hvordan det nu lød). |
Det er meget vigtigt at slå fast, at vi er ikke politi. Vi driver et debat forum, og en del af det forum bruges til at private finder sammen med andre private, om fælles indkøb.
Hvis et firma i den forbindelse overtræder lovgivningen, så bør de politi anmeldes, og deres sag efterprøves i en retsal.
Men vi ved ikke hvilke firmaer der betaler moms i Danmark. Vi ved ikke hvad der står på den faktura som en bruger får ved et *privat* køb. Og det er efter min bedste overbevisning ikke vores opgave at forsøge at finde ud af det. Det har vi slet ikke lovhjemmel til.
Non-Desperado skrev:
Eller overfortolker jeg reglerne? |
Det ved jeg ikke. Men du overfortolker nok, hvad vi har mulighed for at hjælpe med.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
Ole
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
|
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:38 |
flemming larsen skrev:
og hvad så i de forskellige tråde, hvor man laver lidt fis med hinanden? det er jo ikke lige i trådens overskrift? |
Regler - ikke mindst nye regler - indbyder altid til en masse snak om detaljer og fortolkninger, så lad os lige slå fast:
Reglerne er ikke udtryk for en ændring i linien hos recordere.dk - I kan blive ved med at skrive, som I altid har gjort.
- Regler er selvfølgelig dynamiske, så der vil altid ske ændringer, men udgivelsen af nye regler er ikke udtryk for at vi har skiftet stil.
Formålet med reglerne er, især for nye, at give retningslinier, hvis man er i tvivl om, hvordan man skal opføre sig. Forhåbentligt gør det det også lidt lettere for os moderatorer, at forsvare vores "indgreb".
Men, altså: Så længe du gør som du altid har gjort, så vil du modtage den samme behandling som du altid har fået.
...Ole
|
Moderator, recordere.dk
|
|
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:38 |
.
Redigeret af Non-Desperado - 12-Juni-2008 kl. 15:44
|
|
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
|
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:39 |
Ole skrev:
flemming larsen skrev:
og hvad så i de forskellige tråde, hvor man laver lidt fis med hinanden? det er jo ikke lige i trådens overskrift? |
Regler - ikke mindst nye regler - indbyder altid til en masse snak om detaljer og fortolkninger, så lad os lige slå fast:
Reglerne er ikke udtryk for en ændring i linien hos recordere.dk - I kan blive ved med at skrive, som I altid har gjort.
- Regler er selvfølgelig dynamiske, så der vil altid ske ændringer, men udgivelsen af nye regler er ikke udtryk for at vi har skiftet stil.
Formålet med reglerne er, især for nye, at give retningslinier, hvis man er i tvivl om, hvordan man skal opføre sig. Forhåbentligt gør det det også lidt lettere for os moderatorer, at forsvare vores "indgreb".
Men, altså: Så længe du gør som du altid har gjort, så vil du modtage den samme behandling som du altid har fået.
...Ole
|
Specielt dette er jeg meget glad for der ikke bliver rørt ved, da jeg synes det er en af de ting der gør recordere.dk til et godt sted at være.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:44 |
Ole skrev:
Reglerne er ikke udtryk for en ændring i linien hos recordere.dk - I kan blive ved med at skrive, som I altid har gjort. |
Jep, det kunne være jeg skulle præcisere det.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:54 |
Ole skrev:
flemming larsen skrev:
...Ole
|
problemet er jo netop, at det er nye regler. og så kan man jo ligeså godt, få nogle ting sat på plads med det samme.
jeg vil jo nødig blive smidt ud fordi, jeg skriver noget til en som måske, kan findes stødende, hvis det ikke var fordi personen vidste hvordan man er.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|