recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUniversal fjernbetjening

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Emne: Universal fjernbetjening
    Sendt: 10-Juni-2008 kl. 14:14

Jeg er blevet træt af alle mine fjernbetjeninger og vil derofr finde en universal, men hvad skal man vælge ?

Jeg har kigget lidt på:

• Philips Vista Remote SRM7500
  • Logitech Harmony One Advanced Universal Remote

Den skal kunne styre mit samsung tv pioneer forstærker samt erstatte min imon eller mce remote. Det jeg godt kan lide ved Philips remoten er at der er slideshow til når man høre musik. Men er det noget der virker ordenligt og hvilke programmer understøtter det ?

Håber i har nogen gode forsalg også gerne andre ind de to jeg selv har kigget på :)

Mvh Morten

Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2008 kl. 15:47

Jeg vil mene at sideshow er umodent endnu, desunden er den philips i s/h

Jeg har selv en harmony 895, den er jeg meget glad for. den er intuitiv og ikke mindst konevenlig.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2008 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Jeg vil mene at sideshow er umodent endnu, desunden er den philips i s/h

Jeg har selv en harmony 895, den er jeg meget glad for. den er intuitiv og ikke mindst konevenlig.

Jeg er enig(Konen Dito), harmony er vejen......Sideshow er flot på papiret men i praksis ak ak.. I øvrigt har Microsoft jo et officielt samarbejde med fx ricavision, som til trods for adskellige forsøg ikke er lykkedes med noget sideshow. (Det er snart 1 1/2 år siden de annoncerede at sideshow var fremtiden og at de havde en løsning) Ms og Ricavision).... Philips'en virker bevares, men skal man have flere ting til at virke sammen......Så er Harmony vejen....Kommer enda med en hjælpeknap til Koner even, som sparer mig for meget arbejde...

Redigeret af Patriarken - 10-Juni-2008 kl. 16:26
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2008 kl. 16:44

Har srm7500 og har kun haft positive oplevelser med den, og har nu haft den siden lancering.. Kender ikke harmony men det er rigtig at display er sort, men med musik delen fungerer sådan set ok.
Du skal huske at man sætter et lille modtager modul i sin pc, herefter virker den rimlig ok.

Har eftefølgende brugt den til alle mine andre enheder, og kører stadig kun med 1 remote til alt. (har dog ikke mce mere)

Den kan udføre makro kombinationer, så du kan altså tænde flere enheder hvis dette ønskes, som harmony også kan.

philips er nok lidt mere stil, og harmony lidt mere brugervenlig, da de har en størrere db til diverse enheder, hvor jeg primært har måtte indkode mine remotes, det er jo dog kun 1 gang man gør det.

Til top
heol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2008 kl. 17:16

Har også kun gode erfaringer med srm7500 og købte den primært fordi den havde RF understøttelse. Benytter den med Vista Media Center, iTunes og PX80.

Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2008 kl. 17:18

Jeg synes softwaren til Harmony er forfærdelig!

Der er lagt op til total musearm, når musen hele tiden skal køre fra øverste venstre hjørne til nederste højre hjørne for at vælge i checkbokses hhv. "previous"/"next" knapper, når man skal konfigurere remoten.

Desuden er den over-pædagogisk .... "Er du nu helt-helt sikker?" og "Husk nu at tilslutte remoten lille ven" ...

Kunne godt bruge en ekspert bruger mode ... Eller måske ligefrem adgang til programmering via et script sprog.

Men det er selvfølgelig ikke hele tiden, at man skal rode med opsætningen (heldigvis).

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2008 kl. 18:32

Kan høre der er masser af delte meninger om de to produkter :)

Men kan en af jer der har Philips SRM7500 oplyse om man kan bruge f.eks winamp / mediaportal til sideshow ?

Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
PS3 40gb
Logitech Harmony 895
Til top
heol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2008 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Men kan en af jer der har Philips SRM7500 oplyse om man kan bruge f.eks winamp / mediaportal til sideshow ?

Kort og godt - Nej

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2008 kl. 20:07

den fungerer med wmp11 :-)

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 08:21
Hvis jeg køber en Logitech Harmony fjernbetjening er Logitech Harmony One Advanced Universal Remote modellen så fin nok eller skal man vælge en af de andre ?
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
PS3 40gb
Logitech Harmony 895
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 08:54

Hvis jeg køber en Logitech Harmony fjernbetjening er Logitech Harmony One Advanced Universal Remote modellen så fin nok eller skal man vælge en af de andre ?

Harmony One virker rigtig lækker synes jeg, men den mangler en (IMO) vigtig feature: RF.
Jeg har selv en Harmony 895 og en af de rigtig fede ting er dens mulighed for at sende til en RF-modtager, der videresender med IR til de enheder man har.

Det giver en enorm fleksibilitet.
De to vigtigste argumenter for RF er:
  1. Man kan gemme enheder væk. Fx. kan en larmende HTPC stilles i rummet ved siden af, så man ikke behøver at bruge alt sin tid/energi/penge på at få den gjort lydløs.
  2. Ved makroer kan der godt gå en del tid før makroen er gennemført. Et eksempel på en makro der kan give problemer hvis man ikke har RF-understøttelse: Trin 1. HDD-optager tændes. Trin 2. TV tændes. Trin 3. Vi venter lige 8 sekunder før TVet er klar til at modtage yderligere kommandoer. Trin 4. TVet indstilles til HDMI1 for at vise signal fra HDD-optager.
    Det er så mellem Trin 2 og Trin 3, man lægger remoten fra sig i sofaen eller på sofabordet. Hvis TVet er lidt kræsent mht. modtagelse af IR-signaler, opfatter den simpelthen ikke de kommandoer der sendes for at få den til at skifte indgang og resultatet bliver at den viser TV-signal i stedet
    Hvis man i denne situation har en remote med RF. Sætter man makroen i gang og lægger remoten under en pude. Så venter man bare og alt virker som det skal alligevel
Det fedeste ville jo være at få en Harmony "Two" der har designet fra "One" og RF fra 895.

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Seeker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Maj-2008
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 09:46

Jeg købte for et par uger siden Harmony One og er ind til videre ganske positiv overfor produktet. Jeg kan ganske vist godt genkende problemet med de lidt lange transmit-tider, men omvendt så er der vel ikke så mange produkter der kan modtage RF? Mht. programmeringen, så er jeg imponeret over de ekstremt mange enheder der understøttes (vist > 225.000). Fandt selv min gamle Blue Tinum DVD-afspiller! Så alt i alt mener jeg det er et anbefalelsesværdigt produkt.

Mvh Henrik

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu