|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Seeker ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 14-Maj-2008 kl. 09:27 |
Hej Alle Jeg skal have bygget mig mit første Media Center. Ikke helt uerfaren med pc'ere (små 20 år som IT-systemudvikler), men har ikke hardcore kendskab til HTPC-området. Så håber I kan hjælpe mig lidt på vej. Ønsker: Rimlig tavs udstyr (total passiv køling er ikke et krav). Vælger formodentlig et hFX-Classic kabinet (eller et lign SilverStone). Skal bruges 95 % til HTPC (med BlueRay), men ungerne må da også gerne kunne spille lidt en sjælden gang. Jeg er først og fremmest i tvivl om:
Håber I er friske på at komme med lidt input! Mvh Henrik
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Der findes mange tråde med lignende problemstillinger og løsninger, så lidt søgning og du er på rette vej.
f.eks. http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38379&PN=2 Ken_T's guide til HPTC http://home20.inet.tele.dk/wicb/ |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Jeg har nu i omkring 1 år haft mit mediacenter som jeg er ganske godt tilfreds med, WAF værdien er også stor
|
|
![]() |
|
Seeker ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Tak for svarene - et par super-links jeg lige skal have mig "pløjet" igennem. Vender tilbage - forhåbentlig lidt klogere |
|
![]() |
|
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
HFX clasic er et rigtig godt valg hvis du ønsker et MCE med "rigtig" PC mulighed (har ikke erfaring med andre) Hvis du bare skal have et MCE TV ville jeg vælge en mindre løsning end HFX Classic da de er lige lovligt store til stuen, men det afhænger jo af smag og behag - WAF/børne faktoren er god for MCE, jeg var overrasket over hvor nemt det blev accepteret.
HFx clasic er så godt som uden støj, tvivler på at nogen som ejer dette vil have nogle klage punkter, jeg har efter hånden haft et par DVD afspillere og alle uden undtagelse havde samme eller højere støjnivau en HFX'en - jeg kan ikke høre HDD eller DVD (når den afspilles) - min dell skærm sige faktisk mere hvis jeg lægger øret op mod det. hvis jeg lader en DVD ligge i maskine kan jeg dog godt køre når DVD'en spinner op for at tjekke indholdet, men den går ned igen straks efter og under afspiling. jeg har 2 stk næsten ens - den ene med lidt mere ram og hurtigere CPU jeg kan sige at det center med den hurtige CPU er meget mere glidene og response villig så jeg vil helt klart opgradere CPU'en i det lille i nær fremtid - så vælg ikke for lille CPU (f.eks. X2+5600) I det ene har jeg også eksperimenteret med bedre grafik kort med heatpipes til kølefinerne - jeg går ud fra at dette bliver et must for dig, hvis dine børn skal kunne spille (jeg bruger Nvidia GT8600) Det fungere også fint trods lille temp stigning i kabinetet og man kan godt være udsat for at nødblæseren køre kortvarigt fra tid til anden når CPU/GPU'en bliver sat på arbejde i længere tid - men som sagt kun når man er krævende og over længere tid. Den CPU jeg er tilfreds med er en AMD+6000 mens den som jeg skal have opgraderet er en LE2500 - regner med at skifte denne til en X2+5600 da den bruger væsentlig mindre strøm end min X2+6000 og hastigheds forskellen ikke er stor. Begge mine maskiner er med MSI K9 bundkort og her ser alt ud til at virke som det skal - maskinerne vågner selv fra S4 hvis jeg beder om at der optages på bestemte tidpunkter, og hvis masinen er i S3 kan jeg også tænde via fjernbetjening. mit råd vedr. VF display er at spare de penge til noget andet - IR modtageren (som er indbygget i displayet) er skod og displayets bogstaver er så små at du skal helt hen til maskinen for at læse hvad der står. hvis du vælger at sætte ekstern IR modtager på (som mig) krver dette er VF displayet afbrydes elelrs modtages IR signalet 2 gange for hver tastetryk...med efterfølgende sjove resultater ![]() til tuner kort bruger jeg Happauges analoge, og her har jeg ikke noget at beklage mig over, andet end at jeg har prøvet dem i andre PC'er med ringe resultat - noget må være bedre i denne HFX som gør at de giver flottere billeder end ellers. har også tidligere prøver div. andre analoge men holder mig til Happauges håber dette kan hjælpe dig i dine valg |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |