|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
BorreBoy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 383 |
![]() Sendt: 05-Juli-2005 kl. 14:13 |
|
Faldt lige over denne anmeldelse af nogle DVR (blandt andet Sonys HX-910'er) på THG: http://www.tomshardware.com/storage/20050628/index.html
|
||
![]() |
||
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
![]() |
|
Uha, tak for det. Det er ikke mange officielle test af 910'eren jeg har set, faktisk kun det norske omtalt her på sitet. EDIT: Okay, det var ikke meget der stod, men 910'eren vinder sammen med en Lite recorder sammenligningen mellem disse: Two products stand out from our selection - the Sony RDR-HX910 and the Lite-On LVW-5045. The former is the most technically advanced; the HX710 version with a 160 GB disk is the best choice due to lower cost. The Sony's ergonomics and picture quality put it on the top shelf, while its compatibility with both recording formats is an undeniable plus, as is its automatic chaptering function. The Lite-On, on the other hand, offers an unbeatable quality-to-price ratio. True, its design is a little too "plastic," but that's amply compensated for by its innovative and user-friendly functionalities. Mvh. Moef Redigeret af Moef |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Første kig ind i Sony optageren afslører at de har skiftet fra Seagate til Maxtor diske Forhåbentlig har JVC fået lov at rydde ud i Maxtors lager af dårlige diske Testen er lidt overfladisk, og ikke helt tidssvarende hvad Pioneer angår (nyeste x30 serie skulle selvfølgelig havde været med i testen). /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Hej Lars
Det er fordi testen er baseret på amerikanske modeller (Sony HX910 undtaget - det er en de har lånt i Europa). /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Så enten skulle de have holdt sig til de amerikanske modeller (og brugt Sony HX-900) eller lånt en Pio x30 fra Europa også (eller introduceres x30 slet ikke i US?). /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
|
Ja du må undskylde jeg bliver direkte, men jeg synes godt nok du udmelder nogle ting som ikke er korrekte. Og jeg synes du skal få lidt mere konkrete informationer omkring JVC's produkter, og eventuelle problemer inden du udtaler dig på sitet.
|
||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
||
![]() |
||
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
![]() |
|
Maxtors diske virker da perfekt, ihvertifald i min computer :-) Det er muligt, at en sending har været fejlbehæftet, men det tror jeg kan ske for alle producenter. Mine 3 stk. SATA 7200 omd. diske har virket fint i de sidste 3 år. Alfa omega er, at du har en god gennemstrømning af luft i dit kabinet, så varmen kan komme væk, eller bliver levetiden nedsat betydeligt. En af mine kammarater havde en Maxtor HD fuldstændig magen til mine, men i et computer kabinet uden blæsere. Det holdte kun 1 ca. 1 år, så stod den af! Så jeg håber lidt på, at Maxtoren i Sony'en ikke bliver alt for kogende :-) Mvh. Moef |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det er rigtigt at jeg ikke har erfaring udfra selv at have haft en JVC optager hvor harddisken gik i stykker. Måske du ikke bemærkede min smiley? Du kan jo selv prøve at tælle sammen hvor mange der har fået skiftet harddiskene i deres JVC maskiner udfra indlæg i trådene jvc DR-MH30 - fejl rapporter og JVC DR-MH20 + MH30 - fejl rapporter (nogle endda flere gange!). Jeg forsøgte i mit indlæg at holde en lidt vittig tone - for som jeg også skriver er problemet fortid ('JVC HAR HAFT..'). Nå men for at slå alle tvivl af vejen vil jeg da hermed præcisere at JVC efter min opfattelse slet ikke er en dårlig optager og ikke længere lider at dette problem. /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Selvfølgelig afhænger levetiden i høj grad af diskens omgivelser. Dog kan jeg ikke lade være med at undre mig over at Maxtor tilbyder en markant kortere garanti-periode i forhold til konkurrenterne (2 år mod 5 år for f.eks. Hitachi og Seagate). Som forbruger af en harddisk optager kan jeg sådan set være ligeglad idet garantiperioden kun er to år, på den anden side må de andre fabrikanter have mere tiltro til egne produkter (eller sætte lidt større beløb af på reparations-kontoen). Jeg ville alt andet lige føle at jeg fik mere for pengene med en længere garantiperiode på harddisken til min PC og ville derfor aldrig vælge Maxtor (se også tråden MTBF på DR-MH20). /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
|
Vi troede til at starte med at det var harddisken, så derfor udbyttede vi dem, Vi gjorde dette inden Japan havde den konkrete løsning på problemet, de mente det samme, men da så maskinerne kom ind for anden gang og skulle have ombyttet harddisken, mente vi der var noget andet galt, så Japan undersøgte sagen endnu dybere og kom med en firmware opdatering. Denne firmware opdatering løste problemet, og det var ikke længere nødvendigt at skifte harddiske. De harddiske vi ombyttede sendte vi til Japan, som kunne formattere dem og få dem op at køre som nye igen. Status idag er at vi ikke længere ser disse problemer på nogen af JVC's produkter, de kører så optimalt som muligt. Og Maxtors harddiske kører uproblematisk, måske derfor har Sony også valgt disse. |
||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |