recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af plasma i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af plasma i Tyskland

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fisterolfert Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af plasma i Tyskland
    Sendt: 03-Juli-2005 kl. 15:20

Har mange steder læst om folk der via nettet har købt plasma til en go pris i tyskland.

Men er der mogen der selv har været nede i en butik og købe og spare man lige så meget ved det?

Et eller andet sted vil jeg nok føle mig lidt mere tryk dels ved selv at fragte den og dels ved at betale ved udlevering så bliver man næppe snydt.

Nogen der kender nogle gode forhandlere tæt på grænsen?

Til top
BeeVee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2005 kl. 20:09
Det er der flere tråde her i forummet omkring....bundlinien = en 42" skærm kan ikke være i en  stationcar - du skal have en SUV eller kassevogn og så koster det jo det samme næsten at hente, som at få bragt.
BeeVee

Ejer af:
JVC DR-MH30 (4 ud af 5 stjerner)
Panasonic TH42PV500 (4.5 ud af 5 stjerner)

Personlig vurdering :-)
Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2005 kl. 21:02

Jeg fik udtrykkeligt at vide i butikken i DK hvor jeg købte min plasma, at skærmen IKKE måtte ligge ned i varevognen. Hvis jeg gjorde det kunne panelet risikere at blive ødelagt !!!

Den næste skærm jeg køber bliver helt sikkert i Tyskland. Men jeg tør ikke satse på, at UPS eller DHL ved, at skærmen SKAL stå op under transport.

Derfor vil jeg med 100% sikkerhed hente den selv.

Hilsen dunlop.

Til top
Sony-fan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2005 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

Jeg fik udtrykkeligt at vide i butikken i DK hvor jeg købte min plasma, at skærmen IKKE måtte ligge ned i varevognen. Hvis jeg gjorde det kunne panelet risikere at blive ødelagt !!!

Den næste skærm jeg køber bliver helt sikkert i Tyskland. Men jeg tør ikke satse på, at UPS eller DHL ved, at skærmen SKAL stå op under transport.

Derfor vil jeg med 100% sikkerhed hente den selv.

Hilsen dunlop.

Hej.

Jeg købte for et års siden den 37" Sony Plasma på nettet. Det forløb fint. Og jeg ville nok være betænkelig ved at selv at transportere. Min ankom med fragtmand - forsvarligt placeret og indpakket på en palle.

I mange netbutikker har de en helt anden - dyrere - pris, hvis man selv henter varen. Det hænger jo nok sammen med, at de varen som man bestiller kun kommer ind på lageret og så ud igen, og derved har de ikke så mange omkostninger.

Så jeg kan trygt anbefale at varen leveres - ihvertfald fra f.eks.

www.Medianess.de.

Til top
BeeVee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2005 kl. 18:28
Mit plasma blev også forsvarligt og sikkert leveret af en fragtmand. Desuden er kassen jo så stor og bred, at det ikke er naturligt at ligge den ned - samtidig med at der står "this side up" ... jeg mener ikke det kan betale sig selv at hente, medmindre man bor i Jutland og henter skærm i Hamborg og omegn.
BeeVee

Ejer af:
JVC DR-MH30 (4 ud af 5 stjerner)
Panasonic TH42PV500 (4.5 ud af 5 stjerner)

Personlig vurdering :-)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2005 kl. 18:30
Hvad giver i ca for at få sendt jeres skærm til DK fra Tyskland ?
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2005 kl. 21:11

Et godt råd det er pas på. Vi ser indimellem transportskader af fladskærme, hvor emballagen ikke har taget skade. Disse sager tager vi meget seriøst og behandler efter bedste evne. Det danske fragtselskab vi benytter er gode til at håndtere disse sager.

Jeg ville være noget betænkelig ved at bestille et sådan produkt i Tyskland, og få det sendt hjem. Enkelte tyske forhandlere lukrerer på at de ved mange måske ikke vil ofre det, det il koste at sende produktet retur igen, og hvis de endelig gør, forhales sagen bare i lang tid.

Derfor se om i ikke kan få handlet skærmen herhjemme til en fornuftig pris, på den måde har i den danske forbrugerstyrelse i ryggen, og det er nemmere at hive fat i sin danske forhandler eller en tysk forhandler, som man ikke ved er lukket ned ugen efter.

Ind imellem er det der er sparet, dyrt givet ud. Så pas på.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2005 kl. 21:31

Vil selvfølgelig helst handle hjemme, men at give 50% mere for samme vare end i Tyskland er i overkanten for mig.

For de 5-10.000 der er at spare kan man sende sin maskine/tv mange gange til Tyskland.

Men derfor er det jo godt at man kan bruge et forum til dette for at høre andre om hvordan deres køb gik.

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2005 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Vil selvfølgelig helst handle hjemme, men at give 50% mere for samme vare end i Tyskland er i overkanten for mig.

For de 5-10.000 der er at spare kan man sende sin maskine/tv mange gange til Tyskland.

Men derfor er det jo godt at man kan bruge et forum til dette for at høre andre om hvordan deres køb gik.

Hvis du kan spare 50%, vil jeg mene der skulle være plads til forhandling af prisen, eller også er det en tysk fusk forretning som bare skal have pengene ud af en.

Der burde ikke være så store forskelle, ved normal handel, men det er klart man kan altid smide en fantompris ud på nettet, og se om folk går i fælden, og så når de går i, prøve at få dem over på et andet produkt, eller forhale leveringen.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2005 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

 Hvis du kan spare 50%, vil jeg mene der skulle være plads til forhandling af prisen, eller også er det en tysk fusk forretning som bare skal have pengene ud af en.

Der burde ikke være så store forskelle, ved normal handel, men det er klart man kan altid smide en fantompris ud på nettet, og se om folk går i fælden, og så når de går i, prøve at få dem over på et andet produkt, eller forhale leveringen.

Tja kan da give et hurtigt eksempel.

En Philips 42pf9966 koster hos en af recorder sponserne ca 33.000.
I Tyskland ligger priser ca på 20.000.
Det er da muligt jeg kan snakke prisen ned på 30.000 herhjemme men det er jo også mere end 50% dyrere end i Tyskland.
Nu har jeg ikke forsøgt at handle i DK da det TV jeg er interesseret i først kommer senere på året, så det ville være spild af både min og forretningens tid at forhandle en god pris.

Min recorder gav jeg 3900 for i Tyskland, den forsøgte jeg at handle på i DK. I Dk ville de have 6900 for den(Efteråret 04), så jeg valgte at købe i Tyskland. En prisforskel på ca  75%.

Produktet i mit tilfælde er nøjagtigt det samme når det er købt i Tyskland. Dansk menu og brugerguide. Garantien efter 1. år er måske lidt mere bøvlet.

Så ville gerne handle i DK, men har desværre ikke råd....... Hvis bare forhandlerne kunne nøjes med de 10% moms forskel vi har i forhold til tyskland, så ville jeg klart handle herhjemme.



Redigeret af lahan
Til top
BeeVee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2005 kl. 23:50

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

...og det er nemmere at hive fat i sin danske forhandler eller en tysk forhandler, som man ikke ved er lukket ned ugen efter.

Det er altså et dårligt argument !  Det er jo ikke nemmere at få fat i en dansk forhandler, som lukker ned ugen efter !

Der er selvfølgelig en større risiko ved at handle med forhandler i et andet land, men dels kan du jo læse om alle de succesfulde leveringer og dels så er pris-forskellen altså markant....så man behøver jo ikke sætte et skræmmebillede op.

BeeVee

Ejer af:
JVC DR-MH30 (4 ud af 5 stjerner)
Panasonic TH42PV500 (4.5 ud af 5 stjerner)

Personlig vurdering :-)
Til top
fisterolfert Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2005 kl. 15:52

Hvor lang leverings tid kan man forvente hvis man bestiller i tyskland?Går udfra den er ret hurtig hvis det er lagervare men hvis det ikke er ?

Følger der nogen form for fod/holder men til en ny skærm så den i det mindste kan stå op?

Kan ikke lige finde ud af det med garantien hvis man køber i tyskland, altså om den dækkes i dk så man evt. kan få den rep. i dk. syntes der er lidt delte meninger om det.

Har prøvet at maile panasonic dk om spørgsmålet men intet svsr

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu