|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() Sendt: 15-Juni-2008 kl. 23:51 |
Hej allesammen.
Har lige investeret i nedenstående hjemmebiograf, pga. blu-ray afspilning, samt muligheden for HD-lydformaterne pcm, DTS-HD, Dolby True HD. Blev derfor meget skuffet da jeg i går modtog mine første blu ray film Letters From Iwo Jima og Superman Returns fra dvdstrax.dk ![]() Det viste sig nemlig at de kun havde et Dolby Digital 5.1 lydspor og efter lidt research på nettet fandt jeg ud af, at der er mange film som kun har de gamle lyd formatter DD5 og DTS. Derfor ville jeg blive glad, hvis eksperterne herinde kunne linke til forskellige hjemmesider som har følgende blu-ray film med de nye lydformatter (PCM, DTS-HD og Dolby True HD): Black Hawk Down Die hard 4 Pirates of The Caribean 1,2,3 The Day After Tomorrow Independence Day Master & Commander The Rock Pearl Harbour 300 Eller andre blu-ray film med HD-lyd som i kan anbefale. Det er muligt at jeg overdriver og piver lidt ![]() Men når man som mig blot går i gymnasiet og er på SU og deltidsjob, og samtidig lige har investeret 1.5 års opsparing i en hjemmebif, vil jeg derfor gerne det maksimale ud af mit anlægs potentiale. Af den grund vil jeg ikke "nøjes" med de gamle lydformater - ellers kune jeg lige så godt have beholdt mit gamle Logitech Z-5500 ![]() Håber meget kan i kan hjælpe mig og forventer selvfølgelig ikke at få links til alle filmene. |
|
|
|
![]() |
|
pr76 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
Axelmusic.com stort udvalg af BD også i regions frie udgaver, samt hammer service.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() |
Heldigvis har størstedelen af Blu-ray-udgivelserne HD-lyd i form af enten PCM, TrueHD eller DTS-HD MA.
Alle de film du nævner har HD-lyd. Det har godt og vel 70% af alle Blu-ray-udgivelser, så det er altså ikke svært at finde film med tabsfri lyd... |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Så må jeg jo bare kigge ordentligt efter.
Naiera. Kan du umiddelbart anbefale nogle gode hjemmesider, hvor man kan købe blu-ray film? Til sidst, hvad er egentlig bedst?. PCM, True HD eller DTS HD og er de alle sammen ukonprimeret? |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ja de er alle losless lydspor. Forskellen er at PCM ikke er pakket, det er de to andre.
![]() |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() |
PCM er ukomprimeret, TrueHD og DTS-HD MA er komprimerede men tabsfrie. Når de to sidstnævnte er pakket ud er det det samme som PCM. De har potentiale til lige god lydkvalitet, men det endelige resultat afhænger helt og holdent af hvor godt lydmixet laves. Her er nogle gode sider at købe Blu-ray-film hos: Dvd.co.uk (dog kun film der koster op til £16, ingen toldfare) Axel Music (ingen toldfare) HD Movie Source (kanon hurtig, teoretisk toldfare, men i praksis har jeg ikke oplevet det) DVD Pacific (praktisk talt ingen toldfare, god til når der skal bestilles mange film på én gang) På High Def Digest kan du tjekke hvilke film der har tabsfri lyd. Husk at tjekke med denne side for at være sikker på at du kan køre filmen på din afspiller. Er den købt i Europa er afspilleren region B og kan derfor køre region B og region A/B/C kodede film. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |