|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
wicca ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 506 |
![]() Sendt: 15-Juni-2008 kl. 12:09 |
|
Hej alle... Jeg er seriøst på udkig efter en blu-ray afspiller, men er kommer i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Derfor spørger jeg lige nogen af jer til råds. Mit budget ligger op mod 3500 kroner. Men jeg har dog et væsentligt krav. Nemlig load tider. Hvad har I af erfaringer med jeres egne blu-ray afspillere? hvor lang opstarts- og load tid har de og hvad kan I anbefale?
Redigeret af wicca - 15-Juni-2008 kl. 12:09 |
||
![]() |
||
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() |
|
Du har vel set fælleskøbet her på recordere? Det må være det, som du skal kigge på.
|
||
+ 70 positive handler!
|
||
![]() |
||
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() |
|
Har selv en Ps3 og er udemærket tilfreds. Den har vist en væsentlig kortere opstartstid end de dedikerede BR-afspillere. Den er ikke helt så lydsvag, men mig generer det ikke. Ulempen er helt klart, at den betjenes ved Bluetooth og ikke IR.
|
||
+ 70 positive handler!
|
||
![]() |
||
Carsten Selleri ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() |
|
De nye Pioneer afspillere skulle være rekord hurtige
![]() |
||
![]() |
||
Corax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
![]() |
|
BD30'eren skulle have en opstartstid på ca. 20 sek. (fra du starter den til drevet er åbnet) og være ca. 40 sek. om at loade en Bluray film.
Det skulle være en af de hurtigste standalone afspillere der er lavet da de fleste ældre skulle have en opstart på 30-50 sek. og nogle skulle være op til 2min. om at loade filmene. Så kan man jo håbe på at BD50 (nuværende fælleskøb) er hurtigere end BD30 men der går lige et par dage endnu før vi finder ud af det. PS3 skulle dog være den absolut hurtigste afspiller til at loade filmene. Men hvor lang opstarstid den har er jeg ikke klar over. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() |
|
PS3'en er i hvert fald væsentligt hurtigere end BD30. Den accepterer skiven (eftersom den ingen skuffe har) med det samme og så er man et par tryk væk fra at få skiven til at loade. Ingen standalone afspillere jeg har hørt om kan følge med der. Sammenlignet med min EP30 er det som nat og dag.
|
||
![]() |
||
doit ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 901 |
![]() |
|
Ps3'eren er vold hurtig.. Går ikke mange sek, før man er klar til film Har kun prøvet den og en Samsung (kan ik huske modellen). Så den i Fona. Snak lige om pinlig pause da den skulle starte filmen.. Daaaaaaaaaaaaaaamn, det tog lang tid.. |
||
![]() |
||
wicca ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 506 |
![]() |
|
Tak for svarene indtil nu. Da mit budget ikke er så stort, vil mit valg formentlig falde på Samsung BD-P1400 eller BD-P1500, Sony BDP-S300 eller BDP-S500, Panasonic DMP-BD30 eller DMP-BD50 (fælleskøbet) eller en Playstation 3. Men det er meget få anmeldelser, som beskriver opstarts- og loadtider. Kan jeg ikke lokke jer som har en af ovenstående blu-ray afspillere til at lave en test på jeres og tage tid på opstart og load?? Redigeret af wicca - 15-Juni-2008 kl. 19:46 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu ved jeg ikke præcic hvornår man starter og stopper tiden for at checke loadtiden. Men har lige tændt min ps3, så den var klar. Satte en blu-ray i dyret. Fra den nappede den (der er jo ingen skuffe) til første billede var på skærmen gik små 30 sekunder
|
||
+ 70 positive handler!
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Og fra jeg tænder ps3'eren til menuen er klar går der godt 15 sek
|
||
+ 70 positive handler!
|
||
![]() |
||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
|
Jeg er enig i at lange load-tider er møg-irriterende - men du burde altså overveje andre væsentlige krav fx hvilke lydformater den kan decode, hvilken profil den skal have, evnen (eller manglen på samme) til dvd-afspilning. Loadtiden bør komme langt nede på listen over krav. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, hvem pokker gider se på et ringe billede eller ikke kunne udnytte lydmulighederne på sit anlæg bare fordi det skal gå stærkt Der bør kun være to muligheder med budgettet imo: Fælleskøbet eller en ps3 |
||
+ 70 positive handler!
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |