recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S3 slår vista ihjæl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketS3 slår vista ihjæl

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mtjoernelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2008
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: S3 slår vista ihjæl
    Sendt: 14-Juni-2008 kl. 11:20
For at uddybe min overskrift. Når jeg sætter min maskine i S3 standby kan jeg starte den op i løbet af et par sekunder uden problemer.

Mit problem opstår når maskinen selv er startet op (for at optage, opdatere guide eller lign.). Når jeg så vil bruge maskinen igen kan jeg ikke få liv i den. Der er ikke kun tale om at skærmen er død, der er ingen forbindelse til mit trådløse tastatur, der er ingen lyd eller lignende. Det virker som om den ikke er færdig med at starte op eller bare er låst med en sort skærm. Eneste løsning herfra er at slukke maskinen helt og starte den op forfra, hvorefter den fungere fint.

Problemet opstår både i situationer hvor maskinen ikke er nået at gå i standby igen endnu, og i situationer hvor maskinen er gået i standby og jeg forsøger at starte den igen.

Jeg har forsøgt mig med indstallering af MST (MCStandbytool), med flere forskellige indstillinger. Dette har imidlertid ikke løst mine problemer. Jeg har bedt MST om at danne en logfil. Ved en gennemgang af denne kan jeg se, at maskinen starter op for at opdatere guide for derefter at gå tilbage i S3 standby. Herefter er der ingen oplysninger i loggen igen før efter jeg har genstartet maskinen på den hårde måde. Dette underbygger min formodning om, at den ikke starter rigtigt op i disse situationer.

Jeg har googlet til jeg var blå i hovedet og har fundet en million indlæg om problemer med S3 og vista. Ingen af dem synes dog at ramme mit problem (de fleste synes at handle om problemer med graffik). Jeg har forsøgt massere af de løsninger der bliver foreslået, men intet synes at virke (usb-enheder frakoblet, kontrollerede indstillinger i BIOS, fjernet en masse programmer).

Er der nogen der har skyggen af en ide til hvad jeg kan gøre herfra. Er træt af hver dag at skulle starte med at reboote maskinen.
Til top
heol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 18:03

Oprindeligt skrevet af mtjoernelund mtjoernelund skrev:

For at uddybe min overskrift. Når jeg sætter min maskine i S3 standby kan jeg starte den op i løbet af et par sekunder uden problemer.

Mit problem opstår når maskinen selv er startet op (for at optage, opdatere guide eller lign.). Når jeg så vil bruge maskinen igen kan jeg ikke få liv i den. Der er ikke kun tale om at skærmen er død, der er ingen forbindelse til mit trådløse tastatur, der er ingen lyd eller lignende. Det virker som om den ikke er færdig med at starte op eller bare er låst med en sort skærm. Eneste løsning herfra er at slukke maskinen helt og starte den op forfra, hvorefter den fungere fint.

Problemet opstår både i situationer hvor maskinen ikke er nået at gå i standby igen endnu, og i situationer hvor maskinen er gået i standby og jeg forsøger at starte den igen.

Jeg har forsøgt mig med indstallering af MST (MCStandbytool), med flere forskellige indstillinger. Dette har imidlertid ikke løst mine problemer. Jeg har bedt MST om at danne en logfil. Ved en gennemgang af denne kan jeg se, at maskinen starter op for at opdatere guide for derefter at gå tilbage i S3 standby. Herefter er der ingen oplysninger i loggen igen før efter jeg har genstartet maskinen på den hårde måde. Dette underbygger min formodning om, at den ikke starter rigtigt op i disse situationer.

Jeg har googlet til jeg var blå i hovedet og har fundet en million indlæg om problemer med S3 og vista. Ingen af dem synes dog at ramme mit problem (de fleste synes at handle om problemer med graffik). Jeg har forsøgt massere af de løsninger der bliver foreslået, men intet synes at virke (usb-enheder frakoblet, kontrollerede indstillinger i BIOS, fjernet en masse programmer).

Er der nogen der har skyggen af en ide til hvad jeg kan gøre herfra. Er træt af hver dag at skulle starte med at reboote maskinen.

Har du opdateret dine drivere (prøv med video driveren først) og installeret SP1. Hvis det ikke hjælper er det måske en BIOS opdatering der skal til.

mvh Henrik

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 14:22

Alle drivere er opdateret - har lige været dem alle igennem fornyeligt i et anfald af arrigskab over, at jeg ikke kunne få det til at virke efter hensigten.

Bios er ligeledes netop blevet opdateret med nyeste tilgængelige version.

Som opdatering kan dog nævnes, at problemet er eksaleret, da jeg nu også oplever at den ikke starter rigtigt op når den er lukket manuelt ned og ikke har været igang med opdatering eller lignende...

Tænk at noget der burde være så simpelt kan være så besværligt. 

Til top
heol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 17:13

Ja det er op ad bakke når man løber ind i sådan nogle problemer.

Du nævnte ikke SP1, men jeg går udfra er den også er installeret. Er problemet opstået efter du har kørt med maskinen i et stykke tid, eller har det hele tiden været et issue ?

En ting du kan prøve er at schedulere en manuel optagelse i eks et par minutter. Herefter sætte maskinen i standby og se hvad der sker når den går i gang.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 11:48

Sorry glemte SP1, men ja den er også installeret.

Problemet har hele tiden eksisteret i mere eller mindre alvorlig grad. Har løbende ryddet ud i små irriaterende problemer, så det har aldrig været første prioritet.

Jeg har hele tiden tilskrevet mine standby-problemer nogle af disse andre problemer, men da jeg er ved at være oppe på et ret godt kørende system, er jeg løbet tør på andre problemer som jeg kan give skylden for standby-problemet, og har måttet indse at det nok er et selvstændigt problem.

Problemet ved dette er, at jeg også er løbet tør for ideer til hvad jeg kan gøre ved det. Må lige forsøge mig med en kort optagelse så jeg kan udnersøge hvad der sker i den forbindelse. Måske kan det give mig en ide. Alternativet er vel efterhånden at slette Vista og prøve med en frisk installation. Vil bare være lidt træt af alle de ting der skal flyttes...

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 12:02

En vigtig ting jeg har oplevet er at BIOS skal stå rigtig mht. S3 INDEN installation er Vista foretages.

Roder man med det bagefter, syntes jeg aldrig rigtig det kommer til at spille :(

Derudover findes der et lille værktøj som hedder MCE Standby Tool, det kan hentes her og kan i de fleste tilfælde afhjælpe en del problemer med standby.

Men alt det kan være ret ligegyldigt hvis problemet ligger i ram'ne, for så vil det aldrig komme til at spille med mindre de skiftes ud.

Til top
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 08:52
Jeg har samme problem. Dog sker det sjældent, men det hænder at maskinen hænger med sort skærm og ikke reagere på keyboard inputs og ej heller er tilgængelig på mit netwærk.

Jeg har slået screensaver helt fra. Den var sat til at sætte skærmen i sort efter 15 min og derefter S3 efter 30 min. Ved helt at disable screensaver har jeg forbedret situationen lidt, men som sagt går maskinen helt kold engang imellem.

Jeg har seneste bios, display driver, SP1 og lige meget hjælper det. Om det er S3 sleep eller noget andet ved jeg ikke.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu