|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
boom-boom ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2004 Status: Offline Point: 90 |
![]() Sendt: 18-Juni-2008 kl. 21:10 |
Har et "gammelt" plasma 42" fjernsyn som jeg vil forbinde med en ny Acer PC.
Acer PCen har en DVI udgang men "plasmaen" har ingen digital indgang. Fandt et kabel på nettet som er et DVI til RGB (altså digital til analog) men det virker ikke. jeg får intet billede frem på "plastmaen". Kan det være fordi kablet ikke omsætter digital til analog eller er der noget andet jeg har overset? Det her ved Radiomanden er jeg sikker på! |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Et sådan kabel kan ikke anvendes, da der jo er tale om 2 forskellige signaltyper, kablet du har et sikkert et DVI-I > RGB5 kabel, som er til et helt andet foremål. (Analog forbindelse af PC til Monitor). |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Dit DVI-stik er af den type, som også har har VGA-signal. Det må det være, da du har kunnet tilslutte dit DVI til RGB kabel til DVI-stikket.
Du burde kunne bruge en VGA -> RGB Scart Video Konverter. På internettet kan der også findes elektronikdiagrammer til at omdanne VGA til SCART RGB med få komponenter. Edit: Begge løsninger kræver, at dit TV har SCART-indgang med RGB-signaler. Redigeret af jeje - 19-Juni-2008 kl. 13:01 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |