recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Defekt Sixaxis PS3 Controller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDefekt Sixaxis PS3 Controller?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Emne: Defekt Sixaxis PS3 Controller?
    Sendt: 23-April-2008 kl. 11:17

Hej!

En af mine Sixaxis controllere opfører sig til tider mærkeligt, da den aktiverer PS knappen med jævne mellemrum med afbrydelse af spillet til følge.

Nogle gange går der dage i mellem fejlene, men nogle gange er der kun sekunder i mellem fejlene. Dette er temligt irreterende og ødelæggende for ethvert spil.

Er der nogen, som har gode erfaringer med reklamationer af controllere, da det er åbentlyst at Merlin bare vil hævde, at jeg har været for voldelig eller lign., hvilket ikke er tilfældet.

Tak!

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 11:42
Du har vidst ikke meget tiltro til Merlin (du har min fulde forståelse). Men der er desværre ikke andet at gøre, end at indlevere den til reparation hos Merlin og så se hvad de siger til den.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 13:48

Hej!

Nu har de haft den i 4 uger - kan det være rigtigt?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 13:56

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Nu har de haft den i 4 uger - kan det være rigtigt?

Du skriver selv, at den til tider opfører sig mærkeligt, hvorfor det muligvis kun er en periodisk fejl, der kan være svær at afhjælpe. Jeg vil derfor mene, at købelovens krav om afhjælpning inden rimelig tid, endnu ikke er overskredet, men der skal ikke mange uger mere, så er du berettiget til at kræve omlevering eller ophæve købet.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 14:44

Det skulle man ikke mene for en sølle kontroller...

Jeg forstår ikke at de ikke bare har ombyttet den med det samme.

Har du forresten et BT headset tilsluttet PS3'en, når kontrolleren falder ud?

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det skulle man ikke mene for en sølle kontroller...

Jeg forstår ikke at de ikke bare har ombyttet den med det samme.

Har du forresten et BT headset tilsluttet PS3'en, når kontrolleren falder ud?

Nej - ingen Headset.

Jeg kan sidde at spille ganske fredeligt, hvorefter den går amok på PS knappen og spørger om den skal sklukke osv.

Jeg frygter, at de intet finder og jeg skal betale 395 kr. i gebyr for fejlsøgning - det bliver over mit lig!

Til top
KasperC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 23:08
Altså som jeg husker det er der også en bestemmelse i den nye købelov, som siger noget i retningen af, at man kan kræve ombytning, hvis dette ikke påfører sælger urimelige omkostninger. og 400 kr i Merlinkæden er vist ikke at regne for noget.
Med venlig hilsen
Kasper C

Panasonic 42px70 | Playstation 3
PS3 Spil: Ratchet and Clank, Fifa 08, Singstar, Gran Turismo 4 Pro, Grand theft auto 4, Pain.
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 23:12
Jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke bare har ombyttet den og lavet den som en DOA (Dead On Arrival). Det vil jeg mene er almindelig kotume med sådan nogle småting... I hvert fald steder med god service.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 23:16

Oprindeligt skrevet af KasperC KasperC skrev:

Altså som jeg husker det er der også en bestemmelse i den nye købelov, som siger noget i retningen af, at man kan kræve ombytning, hvis dette ikke påfører sælger urimelige omkostninger.

Det er nok § 78, stk. 2, 1. pkt. du tænker på:

Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger.

Den siger sådan set bare (sammen med stk. 3), at sælgeren altid kan tilbyde afhjælpning. Men vil give jer andre ret i, at det ikke kan betale sig for forhandleren at afhjælpe manglen, så de kunne lige så godt have byttet, til at starte med.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 09:10

Jeg er faktisk meget i tvivl om hvordan loven egentlig stiller én i sådanne tilfælde. Der er ingen tvivl om at hvis produktet er defekt, så har sælger en begrænset tid til at afhjælpe problemet, og det er helt sikkert at er den defekt, bliver den ombyttet, ikke repareret. Men, og det er et vigtigt men, hér er tvivlsspørgsmålet jo om produktet overhovedet er defekt. En meget stor del af de produkter der indleveres til reparation, fejler intet. Men hvor ligger "bevisbyrden" egentlig i forhold til at påvise at produktet overhovedet er defekt?

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 09:51

Saa vidt jeg ved saa ligger bevisbyrden paa saelgerens side det foerste halve aar. Derefter er det koeberen, der skal kaempe for beviser.

Som forretningsdrivende maa du da kende koebeloven, Otto? Eller har man folk til det?

BORING!
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 12:16

Efter min overbevisning er den defekt, når den selv aktiverer PS knappen ofte med stansning af spil/DVD/Blu-ray til følge.

Status er PT iflg. Merlins hjemmeside:

Reparationen er sendt til importørens værksted. Reparationstiden kendes endnu ikke.

Før dette stod der at controlleren var sendt til Infocare, så de har altså prøvet uden held.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu