recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støjsvag disk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøjsvag disk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
heol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Støjsvag disk
    Sendt: 19-Juni-2008 kl. 21:23

Emnet har sikkert været diskuteret masser af gange før men tingende ændrer sig jo med lynende hast.

Jeg har en Seagate 7200.9 250GB disk i mit media center og den er næsten lydløs. Så jeg købte en tilsvarende disk fra Seagate på 500GB pga pladsmangel, og tænkte at den ville være ligeså støjsvag. Men hold da helt op - da jeg satte den i maskinen og fik tændt op for den lød det næsten som et helt diesellokomotiv, så den kan jeg godt skrotte

Hvilken disk kan I anbefale på 500GB som er støjsvag, og er der noget jeg skal tage højde for ved købet ?

mvh Henrik

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 21:54

Western Digital laver en serie som er specielt udviklet til mediacentre og harddiskrecordere. Prøv at studere udvalget på EDBpriser.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
heol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Western Digital laver en serie som er specielt udviklet til mediacentre og harddiskrecordere. Prøv at studere udvalget på EDBpriser.

Flemming

Super - takker for det. 

Til top
Nitten82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 11:20

Hej fltk

Det lyder godt med en serie specielt til htpc, tænker du specifikt på Greenline serien, som wd5000aacs ?

Mvh.

Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 16:35

Du skal gå efter deres AV serie, de er lavet til HD recordere og PVR'er

jeg har selv denne disk i min HTPC: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388936&am p;searchArea=&Soegeord=av

den er næsten lydløs, jeg skal faktisk lægge øret på HTPC'en før jeg kan høre den, når den arbejder.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu