recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar som mediacenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBærbar som mediacenter?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 255
Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar som mediacenter?
    Sendt: 11-Juni-2008 kl. 16:10

Jeg har overvejet at købe en bærbar med Vista Home Premium f.eks en HP til ca kr kr 5000, men er en bærbar velegnet som Mediacenter? Jeg skal selvfølgelig være sikker på at der er en TVtuner indbygget, men er der andet man skal være opmærksom på? Den skal tilsluttes en Panasonic 42PX80, men er der HDMI udgange på en bærbar eller skal man bruge et DVI til HDMI kabel til TV'et? En stationær løsning er måske bedre, men jeg vil godt have den ekstra mulighed at have en bærbar til andre formål, selvom mediacenteret skal være det primære den skal bruges til.

mvh Jørn

Til top
zagreus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Ikast, Denmark
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 13:36

Jeg kigger selv for tiden på den løsning med en laptop som mediacenter med hdmi men min størreste frygt er kommer der digital lyd med ud igennem hdmi stikket eller er det kun billedet hvor man så skal koble sdpif lydkablet til manuelt  lige flere kabler ....

Indtil videre har jeg kig på en hp til omkrign 6500,- og en acer til omkring 9000,-

Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af zagreus zagreus skrev:

Jeg kigger selv for tiden på den løsning med en laptop som mediacenter med hdmi men min størreste frygt er kommer der digital lyd med ud igennem hdmi stikket eller er det kun billedet hvor man så skal koble sdpif lydkablet til manuelt  lige flere kabler ....

Indtil videre har jeg kig på en hp til omkrign 6500,- og en acer til omkring 9000,-

Der burde komme lyd ud gennem Hdmi, men kan være svært at få det til at virke

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40695& KW=wizdk79&PN=0&TPN=1

Men den kan lad sig gøre

Redigeret af wizdk79 - 13-Juni-2008 kl. 14:10
Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 22:34

har selv en hp laptop som mediecenter - og fik ikke lyd til at virke på HDMI.

Min største anke er dog, at laptoppen larmer ret meget (blæsere) såsnart den skal afspille en fil fra HD og lignende.

Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 06:59
Oprindeligt skrevet af SimpleUser SimpleUser skrev:

Min største anke er dog, at laptoppen larmer ret meget (blæsere) såsnart den skal afspille en fil fra HD og lignende.

Hvad mærke og model er det????

Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 21:58
Det er en PavillionHome Entertainment PC 9263ea - tror jeg nok. købt for 1 år siden
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af SimpleUser SimpleUser skrev:

Jeg synes du skal prøve at  opdatere dine driver til dit grafikkort og lydkort. Du skal osse under lydkorte sætte det til at køre lyd over s/pdif.

Hvis det ikke virker så vil jeg gerne vide helt præsist modelnummer på laptoppen.

Hilsen Martin

Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2004
Point: 255
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 16:18

Hvis jeg nu beslutter mig for en stationær model istedet for så så jeg en HP Pavillion 3110c (så vidt jeg husker) som for det første er lille og kompakt og har alt det der kræves? , BORTSET fra HDMI udgang. Den har DVI, men kan man få samme billedkvalitet med et DVI til HDMI (på TV'et) som et rent HDMI til HDMI signal? Lyden skal jo så køres seperat, men det er vel heller ikke det store problem. Prisen var kr 4995 ( i Bilka), men er der evt. andre løsninger i den prisklasse I vil foreslå istedet for?

mvh Jørn

Til top
zagreus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Ikast, Denmark
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 21:47
Jeg vælger denne Acer as6920g som de har i A-Z til 8999,- som mit mediacenter vil dog lige havde løst et par små spørgelsemål først kører den full HD igennem HDMI og er lyden med i HDMI stikket....

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 22:43
Bærbare har IMO et problem med støj, når de skal lave noget reelt arbejde. (Og det omfatter jo også filmafspilning)
Så fokus mod en mere stationær løsning er relevant, med mindre man kan gemme sin laptop væk under en sofa eller så'n 
Støjen fra en bærbar i blæser-mode ligger højt i mellemtonen, og den er svær at abstrahere fra, så min benovelse over bærbare går mest i retning af deres evne til at være mobile - og ikke ret meget andet. (Og jeg har faktisk selv én af slagsen )

Venligst
Søren

P.S. Jeg kender ikke til bærbare med grafikkort i den øvre ende, men de vil vel have det samme behov for køling, som de andre har...
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 22:50

Det burde der kommet

Redigeret af wizdk79 - 21-Juni-2008 kl. 22:53
Til top