|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() Sendt: 22-Juni-2008 kl. 19:42 |
|
Hej alle sammen.
Jeg har et problem med mit vista media center. Det er utrolig lang tid om at starte fra hibernation, som det sættes i når det ikke bruges. Jeg har sammenlignet med konens bærbar (som har en del mindre specs), og når hendes resumer kører den der animations hurtig fra venstre og mod højre og den er klar indenfor 20 sek. ca. Når mit MCE starter fra hibernation hakker denne animations-streg meget og der går op mod 2 min. før det er klart. Når den så er i Windows kører maskinen fint. Specs er: OS: Vista Ultimate DK CPU: Core2Duo E4500 2,2 GHz RAM: 2 GB Corsair HD: 1 TB Samsung speedpoint eller sådan noget GPU: Geforce 8600GT LYD: Trust SC-5250 DTS MOBO: MSI 945P NEO3-F Den har før kunnet starte hurtigt og jeg har også lige prøvet at ominstalleret den, uden held. Der er kørt alle opdateringer ind inkl. Vista SP1 Er der nogen, der evt. har nogle gode ideer til hvordan jeg får den til at starte hurtigt fra dvale igen ? |
||
![]() |
||
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
Tør man spørge hvorfor du ikke anvender S3 standby? http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Configuration_and_Powe r_Interface |
||
![]() |
||
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() |
|
Jeg har altid brugt dvale funktionen, da den bruger zero-volts. Den kan også sagtens starte op ved optagelser mv. Hvis maskinen bare er på standby bruger den vel stadig en del strøm, eller ? |
||
![]() |
||
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
Jeg har målt min egen PC med en strømforbrugsmåler købt i bilka. Før standby: ~90W Efter standby: 0W Det eneste som stadig kører når PC'en sættes i S3, er strømmen til RAM - alle blæsere stoppes - og det er altså ikke målbart med det udstyr jeg har forsøgt med.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det lyder jo noget bedre, end jeg har troet indtil videre. Det skal jeg da have prøvet. Ved du også om en USB strømsparreskinne kan slukkes ved S3 standby, samtidig med, at MS remoten stadig kører og virker, således at jeg kan tænde igen med remoten ? Strømspareskinnen bruges til at slukke for Subwoofer og surround reciever, når mce'en ikke bruges. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg ved ikke hvordan en USB spareskinne vil spille sammen med standby. Men umiddelbart vil jeg da tro at den slukker som normalt. Hvis du kan tænde PC'en idag med remoten, når den er i hibernate, er jeg sikker på at det også vil virke ved s3 standby.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |