recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigste Dual-layer skiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligste Dual-layer skiver

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
clausjen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Emne: Billigste Dual-layer skiver
    Sendt: 11-Juli-2005 kl. 05:23
Jeg vil købe 20 stk. dual layer skiver, og hvis jeg køber Datasafe 2,5 speed i cakebox hos Nierle skal jeg give samlet 795,64 kr. inklusive levering. Kan det gøres billigere andre steder - uanset mærket af skiver?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2005 kl. 05:30
Fandt selv ud af, at www.xcopyproducts.co.uk kan levere 20 stk. af samme vare for 612 kr. - altså 30 kr. pr. skive. Nogen lavere?
Til top
Oidipus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2005 kl. 17:59
Jeps,

" DL+: 2.4x TuffDisc DVD+R Dual Layer Slim Line Jewel Cased"
http://www.bigpockets.co.uk/product.php?lang=&menu=med ia&product=DVR91114-10&session=53bf70365dcad70269561 282476dadce

218,98 DK for 10 stks. altså 21,89 kr pr skive...
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2005 kl. 22:16

Dual Laer skiver er langt de sværeste at producere. Mange producenter kan dårligt nok lave enkelt lags skiver af en acceptabel kvalitet.

Hvad er chancen for at de aller billigste dual layer skiver har en acceptabel kvalitet?

Mange brugere på CD Freaks forum'et (club.cdfreaks.com) har rapporteret masser af problemer med alle andre dual layer skiver end lige netop Verbatim (og nogen drev har problemer selv med Verbatim skiver).

Fra min synsvinkel er chancen for at stå med en masse ubrugelige skiver meget høj, hvis man går efter markedets billigste!

Hvorfor ikke købe nogen få af de billige og nogle få Verbatim, og derefter tage beslutning om hvad der virker på din brænder?

Til top
tomaszo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2005
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2005 kl. 22:42

ja, køb 2 af hver eller noget i den stil.

Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Marts-2005
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 05:34

DrageMester

Meget enig i dine synspunkter omkring skivekvalitet. Der er alt for meget "billigt" skidt på markedet. Jeg har kun forsøgt mig med en eneste type dobbeltlayer skiver, nemlig Verbatim, som jeg købte via nettet i Tyskland. De har hidtil fungeret perfekt uden problemer af nogen som helst art. Det er mere end, hvad man kan sige om mange enkeltlagsskiver (Verbatim og Fuji kører problemfrit).

perfektionist

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 05:42
Oidipus - du glemmer at regne portoen med i den samlede pris hos http://www.bigpockets.co.uk.

Hvis jeg som i mit øverste. regnestykke køber 20 stk. - og inkluderer forsendelsesomkostningerne, så bliver stk.prisen faktisk 31 kr. Altså er  www.xcopyproducts.co.uk stadig billigst.

Jeg har bestilt Datasafe, og jeg skal nok give en tilbagemelding på, hvordan min Sony 710'er reagerer på dem (og også hvad mit LiteOn computerdrev siger).
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 10:47

Det er mig en gåde hvorfor nogen gider at ofre det en Dual-layer skive koster ikke mindst når man tager højde for den tvivlsomme kvalitet (nok ikke mindst ved langtidsopbevaring) samt at man kan få alm. super skiver som Verbatim og Fuji til ca. 3 kr. pr. stk.

Claus

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 11:20

Bekvemmelighed vil jeg tro.

Nu har jeg ikke selv købt nogen da jeg synes de endnu er for dyre men når en Verbatim Duallayer kommer ned i 10-12 kr vil jeg da gerne "betale" lidt for at jeg slippe for noget arbejde ved brænding og igen når man skal se indholdet.

/Letten

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2005 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Nu har jeg ikke selv købt nogen da jeg synes de endnu er for dyre men når en Verbatim Duallayer kommer ned i 10-12 kr vil jeg da gerne "betale" lidt for at jeg slippe for noget arbejde ved brænding og igen når man skal se indholdet.

/Letten

Der er vist også lang vej endnu med priser for Verbatim på mellem 55-65 kr.

Claus

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2005 kl. 18:19

Tja, det er vel den med hønen og æget igen. de bliver ikke billigere når ikke mange køber den, og der er ikke mange der køber dem når de er så dyre.

Har selv kun købt en enkelt, bare for at prøve det, da jeg fik en brænder til computeren der kunne det.

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2005 kl. 19:59

På et tidspunkt bliver DL skiverne sikkert billige. Men til de nuværende priser venter jeg godt nok lidt med af rode med DL DVD'er, de er kun for rige mennesker

Mvh. Moef

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu