|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
christopherkbh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 23-Juni-2008 kl. 10:06 |
Hej
Det her er jo en ren jungle, jeg har netop bestilt mit første egentlige HD fjernsyn samsungs 40'' a656 som jeg får her i slutningen af ugen. men nu mangler jeg jo så en blu-ray afspiller også, bare fordi det ligesom ville matche tv'et :) jeg har kigget på samsungs 1400, som scorer ret pænt i tests, især på hastighed og opscalering af SD film(har ca 250 af dem, så ville helst undgå at genanskaffe :) ). Men den er åbenbart kun profile 1.0. og umiddelbart syntes jeg det ville være dumt ikke at købe som minimum profile 1.1, når man nu er igang. Er der nogle forslag til hvad jeg skal købe? jeg ville nok foretrække en stand-alone fremfor en ps3, da jeg har læst at opscaleringen af SD ikke er helt fantastisk. og ville da foretrække en afspiller som kunne klare 24fps også. men syntes godt nok at det er svært at finde rundt på markedet. så alt indput modtages med kyshånd :) |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() |
PS3'en er netop temmelig god til opskalering (MEGET bedre end BD-P1400) og den kan selvfølgelig også klare 24 fps...
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Jeg ville(har) også vælge en PS3. Den kan så også dekode hd-lyden
![]() |
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24801 |
![]() |
og hvis du vil have en stand alone afspiller, som har profile 2.0 og kan dekode hd-lyden. så kan du inden onsdag, få et godt tilbud her. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=1750&zoneid=13 den kan 24 fps, der er så nogen som siger at sd delen, er udemærket, og nogen siger den ikke er. det må man så selv se. |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
christopherkbh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
hmm.. kan godt være jeg er nødt til at bide i æblet og anskaffe en ps3 så, om end det så koster strøm til en mindre landsby i drift :)
kan se at ps3 åbenbart har fået det i en senere firmware update, jeg har åbenbart læst gamle artikler. og en ps3 er billigere i anskaffelse umiddelbart |
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
Er PS3 nu også så strømkrævende - evt. sammelignet med de øvrige produkter. F.eks det fælleskøb som der bliver refereret til? Nogen der kender tallene, så man kan sammenligne |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() |
Ser du tre film om ugen koster det under 40,- mere om året end hvis du brugte en dedikeret afspiller... |
|
![]() |
|
![]() |
ja det var jo ikke så galt, min pc sluger nok mere end det :)
nogen som ved hvor meget en ps3 larmer sammenlignet med en stand-alone så? (altså jeg er ret overbevist om at mit denon surround anlæg nok overdøver den, men det kunne jo være at kæresten ville se en stille og rolig snakke film endag) EDIT: og 1000 tak for hjælpen alle sammen forresten. Redigeret af christopherkbh - 23-Juni-2008 kl. 13:50 |
|
![]() |
|
![]() |
Den nye 40GB PS3 larmer mindre end Toshibas HD DVD-afspillere. Du hører aldrig brok om støj fra dem...
|
|
![]() |
|
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Det skulle efter sigende være firmware 1.7 der gav PS3 mulighed for at spille DVD i en "rigtig god" kvalitet. Ifølge en test foretaget senere, med firmware 2.1, fejler den stadig fælt, på punkter som nogle mener er vitale for acceptabel afspilning af standard DVD: "The Sony PS3 continues to have extremely poor results in our SD DVD tests. The fact of the matter is, it just cannot lock onto a high resolution test pattern for any of our cadence tests. This is worse performance than we see with even sub-$50 players at your local big box store." Personligt mener jeg ikke man skal ligge for meget vægt på disse testresultater, og tror bestemt PS3 er en glimrende afspiller. Jeg har dog som min første blu-ray afspiller valgt Panasonic BD50, der kun koster en smule mere, larmer mindre, kan betjenes med en IR-remote og som efter de test jeg har set, er aldeles fremragende både til blu-ray og standard DVD. |
|
![]() |
|
okaare ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
![]() |
Venter selv på BD-P1500, som jf Samsung introduceres inden for den næste uges tid. Du kan søge på flere forhåndsanmeldelser af afspilleren. |
|
![]() |
|
Ticarno ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
BDP-1500 skulle gerne komme enten tirsdag eller onsdag denne uge til 2.999. kr. Den eller PS3 vil klart være det bedste valg. Ellers skulle du tilslutte dig fælledskøbet på Pana BD50.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |