Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gogen
Bruger
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
|
Emne: CoD4 vs BF: Bad Company (PS3) Sendt: 25-Juni-2008 kl. 10:31 |
Hej!
MGS4 har jeg allerede smidt i kurven. Nu står valget så bare imellem disse to krigs/multiplayer spil. Har aldrig prøvet CoD4 men har kun hørt gode erfaringer om det spil. Har prøvet BF demoen og syntes det var et ok godt spil, kan specielt godt lide det med man kan smadre alle bygninger og alle de forskellige våben..
Hvad vil i anbefale?
|
 |
Jenz87
Bruger
Oprettet: 16-Marts-2008
Point: 60
|
Sendt: 25-Juni-2008 kl. 10:48 |
står lidt i samme situation som dig. Utrolig meget i tvivl om hvilket det er bedst
|
 |
Langemor84
Guld medlem
Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
|
Sendt: 25-Juni-2008 kl. 10:52 |
Jeg tror den væsentligste forskel er brugen af køretøjer. I COD4 er man kun en mand, der løber rundt og i BC kan man bruge en masse forskellige køretøjer i MP. Dette giver to meget forskellige MP-oplevelser. Begge er sikkert gode, men det kan måske hjælpe til at se, hvad I bedst kan lide. COD4 er nok mere som klassiske shootere som Counter Strike, hvor BC, ja jo er i familie med Battlefield... Håber det kan hjælpe...
EDIT: Skal lige siges, at jeg kun har COD4, men det vil helt sikkert ikke skuffe nogen. MP-delen er virkelig god.
Redigeret af Langemor84 - 25-Juni-2008 kl. 10:56
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 25-Juni-2008 kl. 10:53 |
COD4 er klart bedst, men hvilke kriterier har i? BF er et mere arcade/fun spil hvor COD4 er mere realistisk, med rigtige vaaben med masser af udvidelser, som man vinder ved at vaere god online dvs. at der er en masse udfordringer efter spillet er gennemfoert (hvilket er hurtigt). Desuden er det (sammem med MGS4) det bedste rent grafisk til PS3. No doubt!
BF har jeg faaet rigtig daarligt indtryk af fra demoen, men der er aabenbart mange, der kan lide det.
COD4 kan maaske faas billigt paa nettet eftersom det er aeldre.
www.play.com
www.gameplay.co.uk
www.365games.co.uk
bare for at naevne nogle. Levering er ca. 3 dage.
@Gogen
Hvorfor er MGS4 i kurven?
|
BORING!
|
 |
Gogen
Bruger
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 61
|
Sendt: 25-Juni-2008 kl. 11:12 |
Der skulle nok have stået indkøbskurven ;) bestiller fra Gamehubs =)
Redigeret af Gogen - 25-Juni-2008 kl. 11:13
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 25-Juni-2008 kl. 11:28 |
HEHE glaed dig saa. MGS4 skulle have et sindssygt fedt men svaert online system. Har ikke proevet det endnu. Kan simpelthen ikke loesrive mig fra single player - medmindre jeg skal gentage for mange gange.
|
BORING!
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 25-Juni-2008 kl. 13:16 |
amorbavian skrev:
COD4 er klart bedst,
|
Og det har du konkluderet ud fra at sætte en fuld onlineversion op mod en meget begrænset onlineverion?
Det synes jeg er flot :)
Imho er der forskel på de 2 forskellige spil som gør, at det ene ikke udelukker det andet.
I Battlefield kan omgivelserne til dels destureres, du kan anvende køretøjer, fly, helikoptorer osv. og det virker mere "tjubang-heads-on-action", end Call Of Duty...
Jeg ville faktisk tage begge spil...
|
Fordi det er en episk stortitel?
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 25-Juni-2008 kl. 13:54 |
Zulfo
ang. MGS skal du lige laese mit foregaaende indlaeg.
ang. COD4 saa mener jeg absolut ikke det skal udelukke BF. IMO giver den bare en bedre slagmark oplevelse - selvom der ikke er koeretoejer og du ikke kan oedelaegge alt. For hvor i virkeligheden bruger man en bazooka for at komme igennem en bygning? Rigtige soldater ville gaa udenom.
Dog mener jeg at jeg sagtens kan tage stilling til spillet efter en demo - hvorfor har man ellers demoer?
Jeg kan ikke se hvad i mit kommentar omkring BF skulle vaere forkert. Er det ikke mere arcade og fun end COD4? Det er personlig kommentar, og med god grund hvis man taenker paa spoergsmaalet. Jeg har da o
|
BORING!
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 25-Juni-2008 kl. 14:02 |
amorbavian skrev:
Zulfo
ang. MGS skal du lige laese mit foregaaende indlaeg.
|
Jeg har fattet at du ikke forstod hvad der mentes med at det var "i kurven" :)
ang. COD4 saa mener jeg absolut ikke det skal udelukke BF. IMO giver den bare en bedre slagmark oplevelse - selvom der ikke er koeretoejer og du ikke kan oedelaegge alt. For hvor i virkeligheden bruger man en bazooka for at komme igennem en bygning? Rigtige soldater ville gaa udenom.
[/QUTOE]
Hehehe - true that, men på den anden side kan man hoppe igennem de skudhuller som en evt. panzer-raket har lavet, da den missede en tank :)
[QUOTE]
Dog mener jeg at jeg sagtens kan tage stilling til spillet efter en demo - hvorfor har man ellers demoer?
[QUOTE]
Man kan danne sig et indtryk - men at konkludere at COD er bedre, ud fra at have spillet en demo, hvor man kun kan prøve en spil-mode, kun få våben osv. er ikke fait, imho...
[QUOTE]
Jeg kan ikke se hvad i mit kommentar omkring BF skulle vaere forkert. Er det ikke mere arcade og fun end COD4? Det er personlig kommentar, og med god grund hvis man taenker paa spoergsmaalet. Jeg har da o
|
Det jeg synes er forkert er, at du sammenligner en fuld version af et spil, med en demo hvor der kun er en spil-mode, som måske ikke er den der giver en sammenlignelig oplevelse...
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 25-Juni-2008 kl. 14:21 |
Naturligvis har du ret. Saadan da...
For JEG kan ud fra demoen godt se at BF IMO ikke er vaerd at koebe. Selvom du ikke har alle spilmodes, kan du jo fornemme hvad det gaar ud paa, hvordan grafikken og fysikken er, hvad der laegges vaegt paa osv.
Jeg kun en gang taget fejl ved koeb af et spil ud fra demoen - og det var Ninja Gaiden - det gad jeg simpelthen ikke. Flot grafik og jeg elsker Ninjaer, men jeg kunne engang ikke klare den foerste Boss (opgav efter kort tid) Og jeg elsker endda Ninjaer!
|
BORING!
|
 |
Deucalion
Bruger
Oprettet: 03-Juni-2007
Point: 83
|
Sendt: 25-Juni-2008 kl. 16:57 |
amorbavian skrev:
Naturligvis har du ret. Saadan da...
For JEG kan ud fra demoen godt se at BF IMO ikke er vaerd at koebe. Selvom du ikke har alle spilmodes, kan du jo fornemme hvad det gaar ud paa, hvordan grafikken og fysikken er, hvad der laegges vaegt paa osv.
|
Ikke fordi jeg skal blande mig i jeres lille diskution, men BF demoen indeholder faktisk samtlige spilmodes, der er i den fulde version, nemlig 1. Så Goldrush er alt, hvad man kan spille i starten. I løbet af kort tid skulle Conquest (den klassiske Battlefield online-mode) blive tilføjet.
Vedrørende hvorvidt man skal vælge det ene eller andet spil, eller evt. begge: Personligt tror jeg ikke, man går fejl af nogle af spillene, da de har hver deres kvaliteter. Dog er BF desværre ikke specielt egnet til samspil med mange venner, da man kun kan tale sammen med sin squad (ialt 4 personer). Resten af holdet kan man faktisk ikke kommunikere med, og det er et stort minus i min bog. Skulle der blive rettet op på det med en patch senere hen, køber jeg formentligt spillet, men indtil det sker, kan jeg godt nøjes med COD4.
|
 |
Miths
Super bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
|
Sendt: 26-Juni-2008 kl. 00:18 |
Jeg var helt vild med Bad Company demoen, og jeg glæder mig til i morgen hvor jeg skal ned i EB Games og hente min forudbestilte Gold edition (nogle ekstra multiplayer våben fra starten, som normalt først er tilgængelige på level 25).
Singleplayer-delen er jeg lidt ligeglad med, omend jeg da bestemt regner med at spille i hvert fald noget af den (og anmeldelserne indtil videre, som også mest har været baseret på singleplayer, har da også været hovedsageligt positive, men en Metacritic score på 86 på nuværende tidspunkt) - men multiplayer ser bestemt ud til at blive en rigtig god afløsning for COD4 hos mig.
COD4 er da helt bestemt fantastisk online, men efter at have spillet sammenlagt omkring 50 timer online, trænger jeg til noget nyt, og den noget større skala tingene foregår i i Bad Company, skulle vist nok sikre mig underholdning i mindst lige så mange timer.
Men jeg vil helt afstå fra at sige at det ene er bedre end det andet (og det ved jeg jo altså faktisk heller ikke før om en dags tid eller flere). De er så forskellige at jeg ganske sikkert vil anbefale begge to  .
amorbavian skrev:
COD4 er klart bedst, men hvilke kriterier har i? BF er et mere arcade/fun spil hvor COD4 er mere realistisk, med rigtige vaaben med masser af udvidelser... |
Hvad mener du med at COD4 har rigtige våben i modsætning til - som din formulering antyder - Bad Company?
Våbenudvidelser som red dot sights, scopes, silencers (indbygget i all SMGs i BC) og grenade launchers (indbygget i assault rifles i BC) findes godt nok ikke som unlocks i Bad Company, men våbnene er da alle autentiske, omend XM8'eren i dens tre konfigurationer aldrig nåede længere end prototypestadiet.
|
 |