|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
frimann85 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Status: Offline Point: 168 |
![]() Sendt: 25-Juni-2008 kl. 13:05 |
|
Hej! Jeg synes min computer støjer ALT for meget.. Så meget, at jeg er nødt til at slukke for den når jeg skal se en film fra PS3 for ikke at det virker forstyrrende. Hvad kan jeg gøre for at formindste larmen? Er der nogle silent kits af en art man kan smide på? - Den skal nemlig ind i soveværelset, og tror ikke damen bliver videre positiv hvis jeg skal spille og hun skal sove hehe.. Jeg har følgende setup: Gigabyte GA-MA770-DS3 Kabinet er et Asus med to små blæsere..
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Larmen stammer hovedsagligt fra de 4, måske 5, blæsere (incl. CPU kølerblæser, strømforsyning samt eventuel blæser på grafikkort). De skal skiftes til nogle mere lydsvage. Om det kan lade sig gøre i dit system uden det går ud over køleevnen, kan jeg ikke svare på. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
frimann85 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Status: Offline Point: 168 |
![]() |
|
Ahh... Så skulle man nok have investeret i nogle lydsvage hardware dele fra start af går jeg ud fra... Men det er ret belastende synes jeg.. Selvfølgelig har samtlige dele en fornuftig temperatur, men kunne godt undvære larmen..
|
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
små blæsere 40-90 mm er ofte ensbetydende med høje omdrejninger for at de kan flytte luft. Her snakker vi 2500 til 4000 omdrejninger, som ofte medfører en hvinen. Hvis det skal være low noise med luftkøling så skal man gerne op i 90-120 mm blæsere. Du kunne evt. prøve om du kan lokalisere om det er en enkelt blæser der er synderen.... pil siden af, fyr op for kassen og påvirk de forskellige blæsere læs:tryk let med en finger på blæser center, ikke på bladene. Hvis det ikke er en enkelt blæser som er synderen, men mere at alle dine blæsere kører fuldt skrald, så kunne din vej fremad være at investere i en blæser styring. Måske en af disse som passer i et drev slot |
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Alternativt prøve programmet Speedfan, hvis bundkortet understøtter dette. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
Det er sandsynligvis cpu- og nok især kabinetblæserne du kan høre, da Corsair strømforsyningen er særdeles støjsvag, og grafikkortet har ifølge typenummeret en blæserløs heat-pipe køler. Hvad hedder kabinettet helt præcist? |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
Speedfan er guld |
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
||
MDHell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 928 |
![]() |
|
jeg valgte at vandkøle min, jeg hører den ikke
![]() |
||
Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 | |
||
![]() |
||
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
|
PC bruges primært som HTPC for afspilning af SD og HD tv, samt blu-ray film. Sekundært bruges den til lidt spil. Der er ingen problemer med varme og støj.
Redigeret af torpedo - 25-Juni-2008 kl. 21:12 |
||
![]() |
||
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
|
Redigeret af torpedo - 25-Juni-2008 kl. 21:11 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svarene, jeg tager dem til mig og arbejder på sagen. :) En gut mente det måske også kunne være harddisken der gav en rungen i kabinettet.. Hvis jeg kan isolere 'synderen' og det måtte være denne, vil jeg prøev at hænge ham op i nogle elastiker eller cykelslange :] - Lokaliseres problemet som en af de små kabinet blæsere må jeg overveje at udskifte dette. Det var en virkelig billig asus model.. http://www.dataengros.dk/catalog/product_info.php/cPath/1_29 /products_id/1302 Se link :) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |