recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DS-207+ problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology DS-207+ problem

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology DS-207+ problem
    Sendt: 25-Juni-2008 kl. 08:24

Hej hej

Jeg har de sidste par dage bøvlet med min nye diskstation, er ved at være godt træt af det, så vil lige høre om nogen kan hjælpe eller evt. har prøvet noget tilsvarende.

Det drejer som om en DS-207+ med 2 x Hitachi 750 GB (HDS721075KLA330) installeret, ingen raid bare basic setup.

Problemet: DS lukker ned efter noget tid, og jeg skal så ud og tænde den igen for at få adgang - megatræls og gør den jo total ubrugelig som server.

På forhånd tak for hjælpen.

Harddiskene er sat til at gå i dvale efter 30 minutter.

Temp. på harddiske ligger omkring 48C, har ikke skiftet blæser og har umiddelbart heller ikke mod på det. Den står i et lille skab sammen med router (Linksys), så den larm mange er irriteret over ved 207+ betyder ikke noget her.

I den periode den kører ser der ikke ud til at være de store problemer, downloadstation virker, assistant virker og jeg har fin adgang til den fra min bærbare derhjemme.

Det er min første NAS, har derfor ikke den store viden på området.

Kan det være harddiskene der ikke er brugbare i DS207+? Har haft problemer med at installere dem i RAID1 - DS lukkede ned efter ca 20% completion. Har fået følgende svar på det:

http://www.synology.com/enu/forum/viewtopic.php?f=26&t=8 925

ikke noget jeg har rodet mig ud i, har som sagt bare kørt en basic setup er hver enkelt disk.

Redigeret af Bhund - 25-Juni-2008 kl. 08:32
Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 15:26

Du skriver at harddiskene er på 48 grader!!! Min står også i et skab, endda lige ved siden af radiatorrørene, og mine harddiske kommer sjældent over 35 grader. CPU'en derimod ligger omkring de 50 grader, ingen problemer her.

Hvis du har skrevet rigtigt at harddiskene er 48grader så kan du nok regne med at problemer ligger her da CPU vil være væsentlig varmere end det. Prøv at flytte den ud af skabet.

Prøv desuden at kigge i loggen. Det er muligt den skriver hvorfor den lukker ned.

Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 15:46

Desværre er det rigtig, 48C ligger de begge omkring.

Havde samme problem de første par dage, hvor den stod fremme i stuen. Blæseren kører ellers på livet løs.

Loggen fortæller ikke hvorfor den lukker ned.

Jo en enkelt gang har den skrevet at en USB-harddisk ikke magtede dvale-funktionen. USB-harddisken har jeg dog ikke sat til nu, og problemet med at den lukker ned er der fortsat.

Nogen snakker om at der er problemer med dvale-funktionen når man kommer over 500GB. Har ikke fået testet om det hjælper at slå det helt fra. Men er harddiskene alt for varme, skal jeg nok nærmere finde en grund/løsning på det:o(

Hvilke harddiske har du i din?, og kører du også med den originale blæser?

Redigeret af Bhund - 25-Juni-2008 kl. 15:54
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 15:59

Jeg har 2 stk Samsung Spinpoint F1 750Gb i, i RAID 1. Det eneste jeg har obseret vedr. dvale, er at de 10 minutter jeg har indstillet en gang i mellem bliver til mere inden den går i dvale. Hvilket Synology også har bekræftet, harddiskene er nemlig ikke på deres kompatibilitets liste.

Hvad er din system temperatur når diskene er 48 grader?

Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 16:05
Det kan jeg lige tjekke når jeg kommer hjem om et par timer. Har kun lagt mærke til temp. på diskene.
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 16:07
I øvrigt noget pis, var først ved at købe Samsung, men valgte til slut Hitachi i stedet, da jeg læste at nogen havde problemer med deres Samsung harddiske!
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 18:57
Hvor ser jeg system temperatur?, kan kun se disk temp i status oplysningerne.
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 19:41

Oprindeligt skrevet af Bhund Bhund skrev:

I øvrigt noget pis, var først ved at købe Samsung, men valgte til slut Hitachi i stedet, da jeg læste at nogen havde problemer med deres Samsung harddiske!

Det er vidst kun med 1TB modellen, min CS407 køre perfekt med 4 500GB diske fra Samsung, og de bliver aldrig over 33g.
I min DS207 sidder der 2 WD 500GB, og de bliver omkring 40g med 25g i rummet.

m.v.h.

Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 20:30

Nå tror ikke der er nogen tvivl om at det er temperaturen der "dræber" DS. Slog dvale helt fra og alligevel gik DS ned.

Harddisk temp. nåede inden da op på 52C.

Nu har jeg skilt den ad og gode råd er dyre...:o(

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 00:25
System temperaturen kan jeg se under Status oplysninger - Grundlæggende Oplysninger, hvor man bla. kan se Servernavn, Model, Serienummer osv.
Til top
RuneR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2005
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 07:24
lyder i mine ører som en bytter når den bliver så varm ! 
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 09:23

Ja og når det er begge harddisks der bliver varme, kan jeg vel godt konkludere at det er DS der skal returneres?

Men kan så heldigvis nå at bruge min fortrydelsesret, har ingen interesse i at sende den til rep., så risikerer jeg at skulle betale knap kr. 1.500 for et eftersyn/test!

Redigeret af Bhund - 26-Juni-2008 kl. 09:23
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu