|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
noob30 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 350 |
![]() Sendt: 18-Juni-2008 kl. 10:25 |
|
hej, har været ude og investere i en onkyo 606 surr. reciever og vil meget gerne have fuld udnyttelse af alle de nye lyd formater så som DTS HD True HD som findes på Bluray. er der et bundkort med hdmi v 1.3 som kan klare opgaven, Eller hvad er der af muligheder ? Min htpc består af følgende. Bunkort: GA-MA69GM-S2H AM2 AMD690G Cpu: Athlon 64 X2 5000 Ram: Kingston PC2-6400 CL4. |
||
![]() |
||
noob30 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 350 |
![]() |
|
efter at have søgt lidt på nettet er det åbenbart ikke muligt lige pt. men der er nogle der arbejder på sagen :) http://www.hardwarecanucks.com/forum/audio/8004-auzentech-x- fi-ht-7-1-hdmi-card-pics-specs.html |
||
![]() |
||
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
Eller du kan købe et ATi HD 4850 om ca. 14 dage :)
|
||
![]() |
||
franco ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-December-2006 Status: Offline Point: 74 |
![]() |
|
Du kan ellers købe en Asus M3N-HDMI som understøtter HD lyd via HDMI.
|
||
![]() |
||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
|
Har den indbygget Lydchip som kan videresende lossless lyd gennem HDMI? - Det duer jo ikke, hvis lyden skal trækkes fra bundkort/lydkort via S/PDIF. |
||
![]() |
||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
|
Ja, problemet med at have HDMI i bundkortet, er at man er afhængig af at både lyden og billedet skal leveres fra bundkortet. I nogle tilfælde vil man jo gerne have et off-board grafikkort, da de som regel kan klare lidt mere, end onboard kan. Men ASUS kommer vist nok meget snart med et nyt lydkort med indbygget HDMI (ASUS Xonar HDAV1.3). Jeg ved ikke helt hvordan med grafik, og integration, men der skulle være indbyggede HD video processorer i kortet. En anden mulighed (som jeg ikke selv har studeret nøje) er brugen af Hybrid power i NVidia grafikkort/bundkort. Med hybrid-power kan man kombinere bundkort med grafikkort, og nogle af de grafikkort der har hybrid-power kommer med HDMI og mulighed for onboard lyd. |
||
![]() |
||
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
Det skulle jeg mene :) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har kigget lidt nærmere på dette kort men den har ikke support på True HD DTS HD, det samme med Asus M3N-HDMI, de har kun support på HD audio hvad det så end er ? |
||
![]() |
||
franco ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-December-2006 Status: Offline Point: 74 |
![]() |
|
så vidt jeg kan forstå at nvidia chip 8300 kan decode true HD lyd. Er stadig igang med at finjustere mit system. jeg skla nok melde tilbage så snart jeg har prøvet den.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det vil være super med en tilbage melding :)
|
||
![]() |
||
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() |
|
Så mangler man bare noget som kan afspille fra harddisk hvis man tager backup :)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis det er backup af BD benytter man vel PowerDVD.. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |