|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jokkemokke ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() Sendt: 26-Juni-2008 kl. 21:03 |
Hej. Jeg overvejer en løsning med TVersity og PS3 som extender, så jeg kan streame film og musik til mit tv. Jeg har endnu ikke købt en PS3, og har læst lidt om TVersity på deres hjemmeside.
Inden jeg springer ud i at købe en PS3, kunne jeg godt tænke mig at få svar på følgende spørgsmål: 1: På TVersitys side står der under understøttede formater, at den kan klare MKV. Betyder det, at hvis jeg har en MKV fil i 1280x720 med 6 kanals lyd og undertekster, så kan den streames direkte fra TVersity til PS3 uden kvalitetstab, og uden jeg behøver at konvertere den? 2: Samme spørgsmål bare med rippede DVD'er i stedet for MKV filer. |
|
![]() |
|
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() |
Ja til begge. Har ikke prøvet det selv, da jeg alligevel har HDMI fra PC til TV. Et godt sted at læse er på www.ps3forums.com der er en tråd kun til tversity med alt du har brug for at vide. |
|
BORING! |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Nej den kan ikke - PS3 understøtter ikke afspilning af mkv filer så skal man streame .mkv fra tversity til PS3 skal det transcodes live med kvalitetstab til følge. Alternativt skal de ompakkes med programmet mkv2vob som vurderer om indholdet er kompatibelt til afspilning på en PS3, hvis ja flyttes det urørt over i en .vob conatiner som PS3'en kan afspille, hvis nej reencodes det til eks. mpeg2 inden det flyttes. Vil man have undertekster med skal der altid foretages en reencodning som hardmatter underteksterne ind i videoen da PS3'en ikke understøtter "separate" undertekster ved siden af eller inden i en .vob |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
jokkemokke ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
Ok, så jeg kan godt streame en MKV HD video fra TVersity til PS3 uden at konvertere først, men det medfører kvalitetstab.
Alternativt kan jeg konvertere den fra MKV til VOB, hvormed jeg undgår kvalitetstab, og kan se filmen i HD og med 6 kanals lyd. Er det rigtigt forstået? Hvis jeg vælger metoden, hvor jeg konverterer den til VOB først, skal jeg så stadig streame filmen fra TVersity til PS3, eller kan jeg se den direkte på PS3? |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
1. ja 2. ja (afhængig af hvad indholdet af .mkv filen er) 3. du kan gøre begge dele - alle understøttede mediafiler kan enten streames eller afspilles fra intern disk, eller fra usb disk (med begrænsninger i filstørrelse grundet fat32) eller fra en DVD |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan man overføre filmen til PS3's harddisk via netværk, eller skal man gøre det med en usb disk eller dvd?
Hvor lang tid tager det typisk at konvertere en mkv fil til vob, hvis det er nødvendigt at konvertere den, og man har en fornuftig computer? |
|
![]() |
|
Gauze ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
Nu vi næsten er ved emnet, kan nogle fortælle hvilket program der kan hardmatte subs til fx. en divx video? Jeg prøvede et program, men det fuckede desværre bare filerne op. Dvs. det fik al video til at hakke som en sindsyg. |
|
![]() |
|
Anden4220 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
|
Panasonic TH37PX80
Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |