recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TVersity
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTVersity

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jokkemokke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Emne: TVersity
    Sendt: 26-Juni-2008 kl. 21:03
Hej. Jeg overvejer en løsning med TVersity og PS3 som extender, så jeg kan streame film og musik til mit tv. Jeg har endnu ikke købt en PS3, og har læst lidt om TVersity på deres hjemmeside.

Inden jeg springer ud i at købe en PS3, kunne jeg godt tænke mig at få svar på følgende spørgsmål:

1:

På TVersitys side står der under understøttede formater, at den kan klare MKV.

Betyder det, at hvis jeg har en MKV fil i 1280x720 med 6 kanals lyd og undertekster, så kan den streames direkte fra TVersity til PS3 uden kvalitetstab, og uden jeg behøver at konvertere den?

2:

Samme spørgsmål bare med rippede DVD'er i stedet for MKV filer.

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 22:48

Ja til begge. Har ikke prøvet det selv, da jeg alligevel har HDMI fra PC til TV.

Et godt sted at læse er på www.ps3forums.com der er en tråd kun til tversity med alt du har brug for at vide.

BORING!
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 23:36

Nej den kan ikke - PS3 understøtter ikke afspilning af mkv filer så skal man streame .mkv fra tversity til PS3 skal det transcodes live med kvalitetstab til følge.

Alternativt skal de ompakkes med programmet mkv2vob som vurderer om indholdet er kompatibelt til afspilning på en PS3, hvis ja flyttes det urørt over i en .vob conatiner som PS3'en kan afspille, hvis nej reencodes det til eks. mpeg2 inden det flyttes.

Vil man have undertekster med skal der altid foretages en reencodning som hardmatter underteksterne ind i videoen da PS3'en ikke understøtter "separate" undertekster ved siden af eller inden i en .vob

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 17:02
Ok, så jeg kan godt streame en MKV HD video fra TVersity til PS3 uden at konvertere først, men det medfører kvalitetstab.

Alternativt kan jeg konvertere den fra MKV til VOB, hvormed jeg undgår kvalitetstab, og kan se filmen i HD og med 6 kanals lyd.

Er det rigtigt forstået?

Hvis jeg vælger metoden, hvor jeg konverterer den til VOB først, skal jeg så stadig streame filmen fra TVersity til PS3, eller kan jeg se den direkte på PS3?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 18:22

1. ja

2. ja (afhængig af hvad indholdet af .mkv filen er)

3. du kan gøre begge dele - alle understøttede mediafiler kan enten streames eller afspilles fra intern disk, eller fra usb disk (med begrænsninger i filstørrelse grundet fat32) eller fra en DVD

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 19:42
Kan man overføre filmen til PS3's harddisk via netværk, eller skal man gøre det med en usb disk eller dvd?

Hvor lang tid tager det typisk at konvertere en mkv fil til vob, hvis det er nødvendigt at konvertere den, og man har en fornuftig computer?
Til top
Gauze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2007
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 20:05

Nu vi næsten er ved emnet, kan nogle fortælle hvilket program der kan hardmatte subs til fx. en divx video?

Jeg prøvede et program, men det fuckede desværre bare filerne op. Dvs. det fik al video til at hakke som en sindsyg.

Til top
Anden4220 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 22:47

Oprindeligt skrevet af jokkemokke jokkemokke skrev:

Kan man overføre filmen til PS3's harddisk via netværk, eller skal man gøre det med en usb disk eller dvd?

Du trykker bare trekant på playstation og vælger kopier...

Hvor lang tid tager det typisk at konvertere en mkv fil til vob, hvis det er nødvendigt at konvertere den, og man har en fornuftig computer?

En 2 timers film tager 5 min. at konvertere på min 2 år gamle bærbar'

Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu