recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS - eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS - eller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS - eller?
    Sendt: 27-Juni-2008 kl. 11:47

Jeg står og mangler en ekstern harddisk, som primært skal bruges til musik - og det passer meget godt med at min Squeezebox Duet så småt på vej. Jeg er bare i tvivl om hvad jeg skal købe.

Det primære spørgsmål går på, om jeg skal nøjes med en alm harddisk med USB eller en netværks-disk. Min normale computer er stort set altid tændt så det vil ikke være noget problem bare at smide en USB-disk til (og pille fra når den ikke er i brug så strøm osv spares) - men hvis en netværks-disk (er en harddisk til netværk altid en NAS eller?) vil give nogle fordele er der jo ingen grund til at misse de muligheder men hvilke ting vinder jeg ved køb af sådan en?

Uanset løsning - hvad ville i så forslå som bedste mulighed?

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 12:38

HVis din PC'er står tændt er det helt klart billigst at smide en USB HDD'er på.  Næste er så en NAS, men her har du det problem at du skal smide en del penge for en NAS som kan trække SqueezeCenter (så behøver du ikke have din PC'er tændt). NAS'en give andre fordele som WEB/FTP print server m.m.

Eller kik lidt på linket i min signatur

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 13:20
Eller du kunne overveje en Windows Home Server
------

Mvh Kasper

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 18:15
.. eller en server med Linux og frit software.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 10:19

Tak for svarende - det bliver en alm USB-disk :)

Jeg har været ude for at kigge på lidt højttalere til Squeezeboxen - vil et par JBL Spyro kunne sættes direkte til og er der nogle der ved hvor i Kbh de kan skaffes i dag til en fair pris (Fona vil have 999!)

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 14:07

Jeg genopliver lige denne da jeg har behov for lidt mere hjælp men med samme stort set samme problematik  Denne gang skal det dog være en NAS - ikke til musik men bare til dokumenter der skal være tilgængelig fra flere computere.

Kigger jeg i forummet er der en masse snak om Synology-løsninger - men er der nogle der kan sige noget godt/skidt om fx Amitech Netshare II, Buffalo LinkStation Live/Pro, Western Digital World Edition eller Lacie Ethernet mini Home Edition da de ligner nogle økonomisk gode løsninger og lette at sætte op?

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 14:39

Kender desværre ikke meget til NAS i det hele taget, og heller dem du nævner. Men jeg har dog selv kig på denne: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1726&zoneid=5 som er en Netgear ReadyNAS Duo. Min plan er at købe enten 2x500gb eller 2x 1tb udgaven. Og så skal den selvfølgelig kører det X-Raid som den har tilgængelig.

Det skal nemlig også være til dokumenter, men primært mine billeder som jeg på ingen måde vil miste. Det er alle .Raw filer, så der skal jo noget plads til i det lange løb.

Følger lige med i denne tråd. :)

Men tag da evt. et kig på den? jeg syntes den ser rigtig god ud. Der er så en anden hjemmeside, hvor man kan hente plugins til den osv. Så den kan udnyttes bedre. Den skal nok også bruges lidt til min PS3. men primært dokumenter og billeder.

Håber du kan bruge det til noget.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu