recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværksnummer - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetværksnummer - hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
krazzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Netværksnummer - hvordan?
    Sendt: 30-Juni-2008 kl. 13:26
Vi har nu haft en prøveperiode med yousee og et programkort fra dem. Vi kunne se alle kanaler og det virkede fint.

Efter prøveperioden kan vi kun se dem der virker uden kortet: DR1, DR2, TV2 og infokanalen. I følge deres info burde vi have adgang til flere kanaler, når vi betaler for  mellempakken - http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_nye_mp (bonuskanaler)

hos yousee yder de jo ikke support, når manikke bruger deres egen boks, men jeg fik at cide at jeg skal fortælle kortet at det skal være indstillet til netværksnummer 00147 - som jo er Frederiksberg.

Men hvordan gør jeg det? Eller er det noget helt andet der er galt?

Redigeret af krazzen - 30-Juni-2008 kl. 13:28
Til top
HDTVtom Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 18:48
Det er ikke meget information du kommer.

Hvad bruger du af software, tv-kort og er det digital eller analog signal du får?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 20:57

Oprindeligt skrevet af krazzen krazzen skrev:

hos yousee yder de jo ikke support, når manikke bruger deres egen boks, men jeg fik at cide at jeg skal fortælle kortet at det skal være indstillet til netværksnummer 00147 - som jo er Frederiksberg.

Men hvordan gør jeg det? Eller er det noget helt andet der er galt?

Nu skriver du ikke noget om hvad du bruger kortet i, men jeg gætter på det må være noget HTPC, da tråden er anbragt herunder 

Og i min HTPC med Techno Trend C1500 tuner bruges netværksnummeret ikke til noget.

Og det er ikke kortet, men boksen der bruger nummeret, bla. til at vælge hvilke regional station/kanaler du forventes at modtage.
F.eks DR's regionale P4 radio.
Desuden information om på hvilke frekvenser de forskellige MUX'er befinder sig. På PC findes de ved scanning af frekvenser.

På min Sagem60 kan jeg ikke modtage DR's radio kanaler overhovedet, hvis jeg vælger det netværksnummer som min lokale antenneforening er tildelt. Muligvis fordi vores aftale ikke dækker radio kanaler.
Vælger jeg derimod 00800 for Nordjylland er de OK.
Og på PC'en kan jeg modtage alle landsdels regional radio, og de er ikke kodet/krypteret.

Kender du ikke nogen i dit område, der har Selector/Samsung boks som du kan prøve kortet i ? Måske har YouSee lavet fejl i abonnement ??

For kortet vender selvfølgelig rigtigt i din kortlæser 

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 30-Juni-2008 kl. 21:01
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu