Hej alle
Jeg har gennem det sidste halve års tid fulgt ivrigt med i beretningerne her på siden om folks hjemmebiografer. Derfor vil jeg nu også selv vise min egen frem nu, hvor den er færdig (hvis sådan nogen nogensinde bliver det).
Here goes:
Jeg har drømt om en KÆMPE-skærm længe - men pladsen har ikke rigtigt været til det, da jeg har boet i lejlighed indtil for et halvt år siden. Og skiftet til hus skulle naturligvis udnyttes! Desværre er værelserne ikke vildt store og damen havde vist sat næsen op efter, at soveværelset skulle ligge i det største på 3x4 meter... Men hun blev klogere

Jeg fik efter megen besvær overtalt hende og fik hende endda til at hjælpe med at klargøre rummet (se billederne). Og i parentes bemærket: hun elsker hjemmebiffen, nu hvor hun har prøvet den!
Når jeg skriver, at det er 96 tommer på et budget, så er det fordi at hardwaren nok ikke helt lever op til feinschmeckernes krav, men det var "on a budget" eller ingenting. Og da jeg er typen, der aldrig har ejet et stereoanlæg, fordi jeg ikke er gået op i lyden, tænkte jeg, at jeg nok kunne klare mig med en lidt skrabet lyd... Jeg valgte derfor pc-højttalere fra Logitech (Og jeg er mega-glad for det valg i øvrigt). Indtil jeg har prøvet at eje en Audi er jeg jo også mega-glad for min Golf II

Således ser setup'et ud:
Skærm:
Hjemmelavet 96 tommer med lærred fra Priebe Sceneteknik.
Projektor:
Sanyo Z5
Lyd:
Logitech Z-5500 Digital 5.1
Afspillere
PS3 og XBOX 360
------------------------------------------
Billeder af biffen ...

Damen er sat i arbejde. Rummet var beklædt i gammelt klamt tapet - med lidt lækkert skimmelsvamp under. Det går jo ikke i hjemmebiffen. Er sløv nok i forvejen....

Et par måneder senere ... Indgang til biffen.

96 tommer - ja tak! Lærredet er som sagt købt hos Priebe. Rammen er lavet i træ og beklædt med velour. Foroven og forneden er lavet sorte "skærme" i højttalerstof. Alt i alt har skærmen vel kostet 800-900 kroner.

Her er "skærmene" med højttalerstoffet pillet ned. Den nederste er lige til at pille af og sætte på vha. magneter.

De foreløbige siddepladser - damen vil gerne have noget, hvor man kan slænge sig lidt mere, men det må indtil videre vente ...

Min første projektor - Z5. Har intet sammenligningsgrundlag, men den er dejlig nem og ligetil.

Ledninger naturligvis gemt væk efter bedste evne.

Her er ledningen helt væk - nice... Og så lærte jeg samtidig hvordan Rockwool smager.

Under lærredet - når skærmen med højttalerstoffet er fjernet.

Filmsamling
----------------------
Flere billeder følger....
Redigeret af emperor - 16-September-2008 kl. 16:46