|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
keysersoze ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-April-2008 Status: Offline Point: 65 |
![]() Sendt: 27-Juni-2008 kl. 11:47 |
Jeg står og mangler en ekstern harddisk, som primært skal bruges til musik - og det passer meget godt med at min Squeezebox Duet så småt på vej. Jeg er bare i tvivl om hvad jeg skal købe. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
HVis din PC'er står tændt er det helt klart billigst at smide en USB HDD'er på. Næste er så en NAS, men her har du det problem at du skal smide en del penge for en NAS som kan trække SqueezeCenter (så behøver du ikke have din PC'er tændt). NAS'en give andre fordele som WEB/FTP print server m.m. Eller kik lidt på linket i min signatur |
|
![]() |
|
![]() |
|
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Eller du kunne overveje en Windows Home Server
|
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
.. eller en server med Linux og frit software.
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
keysersoze ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-April-2008 Status: Offline Point: 65 |
![]() |
Tak for svarende - det bliver en alm USB-disk :) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg genopliver lige denne da jeg har behov for lidt mere hjælp men med samme stort set samme problematik |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Kender desværre ikke meget til NAS i det hele taget, og heller dem du nævner. Men jeg har dog selv kig på denne: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1726&zoneid=5 som er en Netgear ReadyNAS Duo. Min plan er at købe enten 2x500gb eller 2x 1tb udgaven. Og så skal den selvfølgelig kører det X-Raid som den har tilgængelig. Det skal nemlig også være til dokumenter, men primært mine billeder som jeg på ingen måde vil miste. Det er alle .Raw filer, så der skal jo noget plads til i det lange løb. Følger lige med i denne tråd. :) Men tag da evt. et kig på den? jeg syntes den ser rigtig god ud. Der er så en anden hjemmeside, hvor man kan hente plugins til den osv. Så den kan udnyttes bedre. Den skal nok også bruges lidt til min PS3. men primært dokumenter og billeder. Håber du kan bruge det til noget. |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |