recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstation 3 spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlaystation 3 spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Emne: Playstation 3 spørgsmål
    Sendt: 03-Juli-2008 kl. 08:01

Hej

Jeg går kraftigt og overvejer at købe en Playstation 3, med henblik på Blu-Ray afspilning. Desuden så jeg at man kan have alt sin musik og billeder gemt på PS3'eren, hvilket jo nærmest gør det til et helt mediecenter.
Men jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med:

1. Kan man koble sig på det almindelige tråløse netværk, som jeg har derhjemme og bruger til min bærbare pc?

2. Kan jeg gå på internettet (altså en internetbrowser f.eks. recordere.dk) og surfe rundt ligesom med en pc og så bruge mit tv som skærm?

3. I så fald man kan surfe på internettet, kan man så købe et tastatur til PS3? Det er jo lidt nødvendigt for at surfe på nettet.

4. Jeg har en lydprojektor Yamaha YSP-800. Hvordan tilsluttes den til PS3'en? Via optisk eller coaxial - min ysp-800 har nemlig ikke HDMI?

5. Kan jeg sætte min ipod til PS3'en via usb stikket og derved spille musik via PS3'en ud til højttaleren eller tv'et?

Kan I ellers anbefale Playstation 3 som Blu-ray afspiller frem for en stand-alone afspiller?

På forhånd tak.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

1. Kan man koble sig på det almindelige tråløse netværk, som jeg har derhjemme og bruger til min bærbare pc?

2. Kan jeg gå på internettet (altså en internetbrowser f.eks. recordere.dk) og surfe rundt ligesom med en pc og så bruge mit tv som skærm?

3. I så fald man kan surfe på internettet, kan man så købe et tastatur til PS3? Det er jo lidt nødvendigt for at surfe på nettet.

4. Jeg har en lydprojektor Yamaha YSP-800. Hvordan tilsluttes den til PS3'en? Via optisk eller coaxial - min ysp-800 har nemlig ikke HDMI?

5. Kan jeg sætte min ipod til PS3'en via usb stikket og derved spille musik via PS3'en ud til højttaleren eller tv'et?

Kan I ellers anbefale Playstation 3 som Blu-ray afspiller frem for en stand-alone afspiller?

1) Ja

2) Ja

3) Du behøver ikke et tastatur, der er et "software tastatur" indbygget det minder lidt om at bruge en mobil telefon, og har også indbygget ordbog - men jo, det er da sikkert nemmere end et tastatur.

4) Optisk

5) Pas - men du kan ihvertfald kopiere musik hen på ps3'en fra en USB memory stick/harddisk

Den eneste standalone blu-ray afspiller jeg har nærstuderet er Panasonic BD30, jeg synes ikke at PS3'en var ringere på nogen måde - så på grund af muligheden for spil, musik blu-ray og dvd i en boks blev det den. Derudover kan ps3'en jo også nemt opdateres, hvis der sker ændringer i blu-ray standarden fremover.

Redigeret af Kasper_J - 03-Juli-2008 kl. 08:36
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 08:37

1. Det kan du uden problemer! men undersøg lige hvilken NAT type du har. men ja det er ikke noget problem

2. det kan du sagtens.

3. ps3 understøtter bluetooth så du kan tilsluttter bluetooth tastaturer

4. ps3'en har en optisk lydudgang

5. man kan sikkert downloade noget så du kan spille musik fra ipod'en, men ligsom med en hver anden computer end den ipod'en er knyttet til, så kan man kun bruge ipod'en som ekstern harddisk. Musik filerne er skjulte på en ipod.

Blu-ray  afspilleren ps3'en er ganske udemærket efter min mening. der er helt sikkert nogle af de nye blu-ray afspillere som er bedre, men så får man jo heller ikke alle de mange dejlige ps3 features med. og prisen er jo næsten det samme alligevel. en ps3 er et af de bedste køb jeg har gjort længe fordi den er så alsidig.

udover det vil jeg dog ikke anbefale at bruge en ps3 til mediecenter, men i stedet købe en NAS som er en lagringsserver på dit netværk. denne kan ps3 nemt finde uden problemer. så kan du se film billeder og høre musik uden det går ud over pladsen på din ps3!

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 08:39

Ja til iPod (det er dog nemmere og bedre at kopiere musikken over) og ja til det andet. Go buy!

BORING!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 08:47

Hej

Jeg går kraftigt og overvejer at købe en Playstation 3, med henblik på Blu-Ray afspilning. Desuden så jeg at man kan have alt sin musik og billeder gemt på PS3'eren, hvilket jo nærmest gør det til et helt mediecenter.
Men jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med:

Lad os se :)

Citér

Intet problem - PS3'en understøtter som standard trådløst, med forskellige krypteringsformer...

Citér

Der er indbygget browser i PS3'en, godt nok en relativ skrabet browser, men det fungerer - og du kan faktisk også foretage downloads direkte af video- og musikfiler som PS3'en understøtter til PS3'en harddisk...

Citér

Igen, PS3'en er ganske standard på det område - du kan enten købe et Bluetooth tastatur, eller også kan du smide en standard USB dongle til trådløst tastatur på den, og bruge det... smart, nemt, effektivt...

Citér

Optisk tilslutning for lyd... PS3'en har optisk udgang...

Citér

Fisk - hvis du normalt kan smide Ipod'en til din PC og browse den uden brug at noget specielt software eller drivere, så kan du næsten med garanti også gøre det på PS3'en - jeg har selv haft Ipod, men jeg kan ikke huske om sådan en fætter kan browses via USB på pc'en?

Citér

Jeg har ikke prøvet en stand-aloneafspiller, men PS3'en gør imho et rigtigt hæderligt arbejde, også med opskalering af almindeligt DVD materiale osv... køber du en 40Gbyte udgave, og det gør du hvis du køber en ny, så er den også relativ lydløs...

Citér

På forhånd tak.

Det var så lidt :) 

Redigeret af zulfo - 03-Juli-2008 kl. 08:49
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 08:54

men jeg kan ikke huske om sådan en fætter kan browses via USB på pc'en?

Den skal jo tilsluttes via USB Browses via iTunes medmindre man kender nogle tricks.

Paa PS3 aabner den dog bare uden problemer.

BORING!
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 13:53

Super! Tak alle sammen for jeres hurtige svar!!!
I har med 99,9 % sikkerhed fået mig overbevist om at en PS3 er det rigtige valg for mig.

Dog har jeg lige et tillægsspørgsmål vedr. bluetooth i PS3.

Kan jeg købe et hvilket som helst bluetooth-tastatur og sætte til? Og hvad med en mus?

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 13:56

Super! Tak alle sammen for jeres hurtige svar!!!
I har med 99,9 % sikkerhed fået mig overbevist om at en PS3 er det rigtige valg for mig.

Dog har jeg lige et tillægsspørgsmål vedr. bluetooth i PS3.

Kan jeg købe et hvilket som helst bluetooth-tastatur og sætte til? Og hvad med en mus?

Check! Det burde virke med alle Bluetooth tastaturer og mus...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 15:43

hvilken som  helst bluetooth-tastatur og sætte til? Og hvad med en mus?

Ja har selv dette  http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=399744&se archArea=&Soegeord= som virker ubeklageligt og er genial fordi jeg kan bruge mus, hvor jeg stadig bare har tastaturet på skødet. bemærk man kunne kan få denne model i engelsk version indtil vidre

Redigeret af jrued - 03-Juli-2008 kl. 15:44
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 22:27

Fedt tastatur med indbygget mus! Lige hvad jeg skal bruge.
Men kan tastaturet, som jo er et PS3 tastatur, betjene blu-ray afspilleren, så jeg slipper for at købe en fjernbetjening ved siden af?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu