recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Linksys Media Center extende
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Linksys Media Center extende

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb af Linksys Media Center extende
    Sendt: 02-Juli-2008 kl. 09:36

Jeg kan se at der nu er fælleskøb på disse media center extendere, men er de noget værd som trådløse? Er hastigheden uden kabel ikke alt for langsom til at kunne afvikle video, specielt HD, flydende? Erfaringer med dette efterlyses.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 09:42

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg kan se at der nu er fælleskøb på disse media center extendere, men er de noget værd som trådløse? Er hastigheden uden kabel ikke alt for langsom til at kunne afvikle video, specielt HD, flydende? Erfaringer med dette efterlyses.

Det er Wireless-N teknologien. Med en tilsvarende trådløs router / access point i den anden ende, kan hastigheden i teorien nå 250 Mbit/s (mod 100 Mbit/s på de fleste kablede netværk)

Der sidder dog også et netværksstik i. Så begge muligheder er til stede.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
yderside Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2008
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 09:53
Er der nogen der har nogle erfaringer med dem?
Premier League 2007/2008 - Manchester United
Champions League 2007/2008 - Manchester United

Espania Campeones
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 10:53

Ja, jeg har. Jeg har faktisk testet den lille (uden drev i). Og meningen var også, der skulle være kommet en anmeldelse nu, men anmeldelsen hænger i en voldsomt belastet tidsplan pt. 

Jeg vil forsøge om jeg kan få anmeldelsen på plads inden fælleskøbet løber ud, og indtil se om jeg kan få lidt tid til at svare herinde.

Som udgangspunkt vil jeg sige, at Extenderen er virkelig god. Den har nogle irreterende begrænsninger, hvis man eksempelvis som jeg, har alle sine media filer på en NAS, for selvom man har mappet i sit Media Center, så kan man ikke få disse mapper ind på sin Extender. 

Til gengæld er muligheden for at se TV og dets funktioner helt i top. Bare trådløs overførelse af TV signal har jeg aldrig nogensinde set før. Det står knivskarpt, næsten som hvis man ser det direkte på Media Centeret i sig selv. Og det understøtter fint dobbelt tuner.

Til min test brugte jeg en Linksys Wireless-n trådløs router, hvilket jeg helt klart kan anbefale, specielt hvis man streamer HD materiale, som faktisk også gik imponerende godt.

Ankepunkter foruden det omtalte med mappede drev fra NAS:

• Manglende understøttelse af formater. Den kan f.eks ikke afspille/streame en rippet DVD fra Media Centeret. Disse film skal så laves om til enten MPEG eller WMV format.
  • Opsætningen, selvom den er virkelig nem at sætte op, så skal man installere et hotfix/opdate i sit media center, første gang man tilslutter en Extender. Denne opdatering gør desværre, at ens standby ikke længere funger, (eller det gjorde det for mig). 
  • Muligheden for at kunne tænde/slukke Media Centeret via Extenderen funger absolut ikke efter hensigten. Det hænger muligvis sammen med ovenstående problem. 

Det var hvad jeg lige umiddelbart kan komme på her, uden mine noter.

Jeg vil dog under alle omstændigheder anbefale dette produkt, til folk som allerede har et Media Center med TV tuner i, og som ønsker at tilgå Tv tuneren fra et andet rum. Det er ganske enkelt genialt den måde det funger på, specielt hvis man har en dobbelttuner.

Kan godt være jeg ikke har det hele med her, det må i lige finde jer i.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 11:01

Hej Kim

Super med en kortfattet men positiv anmeldelse  Men kan du uden dine noter svare på, om den kan afspille AVI filer med tilhørende SRT undertekst filer?

/Michael

Espania Campeones
Til top
jakobevers Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 12:51

Linksys DMA2200 og DMA2100 understøtter ikke SRT filer.

Mvh

Jakob Evers
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af yderside yderside skrev:

Hej Kim

Super med en kortfattet men positiv anmeldelse  Men kan du uden dine noter svare på, om den kan afspille AVI filer med tilhørende SRT undertekst filer?

/Michael

Du skal ikke forvente noget som helst andet end de almindelige gængse formater såsom MPEG, WMV, DivX, MPEG4 osv.. Alle de der obskure formater (hvor AVI er een af dem), dem tror jeg du skal glemme alt om. Det er ikke alle formater jeg har test, og AVI rører jeg normalt slet ikke ved, for det er det satans ved AVI, at der finde et hav af dem, og de kræver for det meste hver deres codec.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 13:28
Hmmmm, så må jeg vel igang med DivX hvis det er. Har nu aldrig haft behov for forskellige Codecs, men så meget "makker" jeg heller ikke i det!

Espania Campeones
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2006
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 11:41

Hej

Jeg har modtaget min DMA 2200 den Køre perfekt med streaming af tv, optagelser og musik. kan varmt anbefale dette produkt..

jeg har dog et stort problem:

Min mce i stuen er sat til at gå i S3 efter 10 min. Efter jeg har tilføjet extenderen kan jeg ikke få den til at gå i s3 Pænt surt da den bliver møj varm efter 48 timer samt bruger masser af strøm. Hvad gør i andre?? Kan i på en eller anden måde få jeres mce til at gå i standby eller dvale så den ikke bruger så meget strøm?? Den skal jo gerne samtidig kunne "vækkes" via extenderen igen ellers går fløjten lidt af det!!!!

Håber at en har haft sucess med dette??

På forhånd tak

Søren Bundgaard

Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Som udgangspunkt vil jeg sige, at Extenderen er virkelig god. Den har nogle irreterende begrænsninger, hvis man eksempelvis som jeg, har alle sine media filer på en NAS, for selvom man har mappet i sit Media Center, så kan man ikke få disse mapper ind på sin Extender. 

Jeg spurgte Linksys om dette og se hvad de svarede:

Kære Allan Nissen,

Tak for din henvendelse vedrørende DMA2100/2200

Media extenderen kan kun streame video lyd og billeder gennem en computer med Windows Vista media center som den "taler med" streamer fra.

Hvis NAS er mappet på den computer der kører windows media center, og medie filerne er tilføjet windows media center vil DMA extenderen kunne dele og streame disse filer.

Angående firmwares er dette noget du selv skulle holde øje med, og kan opdatere over internettet via setup menuen i DMA2100/200 extenderen.

At se efter opdateringer hvert halve år vil sørge for at du har den nyeste firmware hele tiden.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os igen.

Mit spørgsmål:

I've read in a couple of forums that your media extender can't playback media from the Vista Media Center host if this media is stored on a NAS and then mapped to the Vista PC. Is this correct?
If so, can we expect that you will add this feature in a future software upgrade?

Det lyder jo lidt mystisk at Linksys hævder deres afspiller kan spille media fra en NAS hvis bare netværksdrevene er mappet til VIsta pc'en, og så det viser sig at det ikke kan lade sig gøre.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2008 kl. 15:46

Interessant, for dette kunne jeg bare ikke få den til. Jeg har mappet både film, billeder og musik, og intet af disse mapper kunne Extenderen finde. Derimod kunne den godt finde både film, billeder og musik, hvis jeg lagde dem lokalt på Media Centeret, og mappede disse drev.

Så det er pudsigt det er i direkte modstrid med mine test.

Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2008 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Interessant, for dette kunne jeg bare ikke få den til. Jeg har mappet både film, billeder og musik, og intet af disse mapper kunne Extenderen finde. Derimod kunne den godt finde både film, billeder og musik, hvis jeg lagde dem lokalt på Media Centeret, og mappede disse drev.

Så det er pudsigt det er i direkte modstrid med mine test.

Extenderen logger ind med sit eget brugernavn, dvs. hvis du bruger login til det netshare har den ikke adgang dertil.

Løsninger:

1) Netshare skal være åben for guest

2) Login script til extender brugeren der automatisk mapper netshare med login. Der kan findes guides / scripts til dette rundt om på nettet.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu