recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til "trådløst" hjem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til "trådløst" hjem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
calo2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til "trådløst" hjem
    Sendt: 06-Juli-2008 kl. 16:58

Hej...

Jeg skal havde bygget en trådløs løsning med mediecenter... Det har dog resulteret i en større forvirrelse omkring dette område. Hvad skal jeg bruge, hvordan "bygges" tingene sammen. Har ledt efter en tegning af sådan en løsning, men uden held:-( Hvis du derfor kender til sådan en må du meget gerne linke til den.

Jeg har pt. en stationer Medion PC med Vista Home Primium installeret. Den vil jeg gerne havde stående i mit kontor, men vil samtidig gerne kunne se/ hører indholdet(billeder, musik og TV) på TVét i stuen. Yderligere vil jeg gerne kunne optage film fra TVét som så gemmes på PCén.

Jeg bor i et område hvor der er kabel TV(YouSee) og vil kunne benytte med af deres muligheder(leje film, HD kanaler samt musik)-Kan dette lade sig gøre?

Spørgsmål i punktform:

1: Hvordan ser sammen sætningen ud for sådan en løsning?-hvad skal til købes for det kan virke?

2: Krav til TV?-skal det havde særlige tilslutningmuligheder(fx. c-modul)

3: Krav til computer/ grafikkort

4: Vil gerne kunne hører musik fra computeren el. YouSee i stuen over højtalere.

5: Kan jeg med tiden koble en bærbar på som kan hente/ gemme filer på PCén(kontor)?-kræver det server tilkøb?

6: Hov... Skal PCén(kontor) altid være tændt i sådan et system?

Håber der er en eller flere som kan hjælpe mig med dette. På forhånd tak.

Redigeret af calo2 - 06-Juli-2008 kl. 16:59
Til top
calo2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 16:59

.

Redigeret af calo2 - 06-Juli-2008 kl. 17:00
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 23:58

Ja det her har jeg jo gået og puslet med i flere år

Jeg er kommet til den konklusion at den PC der skal indeholde medierne (TV, Billeder, Musik etc), samt hardwaren (TV tuner kort), skal stå ved siden af husalteret (Husets fortrukne TV). Det skal være en lydløs PC som selv kan finde ud af at starte når der skal optages TV, og lukke ned når det er slut. Den skal helst være tilkoblet direkte til routeren via kabel, men så skal routeren samtidig være n-Wireless, så andre PC er i husstanden kan koble op trådløst i fornuftig hastighed

så i punktform:

1: se overfor

2: Nej det sidder i PCen, men af hensyn til WAF og svigermorefekten så vil det nok være nødvendigt at TVet kan funger "standalone"

3: En moderne, lydløs med et fornuftigt grafikkort (søg herinde, der er masser der har udvekslet erfaringer om dette)

4: Det kan du så godt

5: Ja, og du behøver ikke server tilkøb. Din maskine ved fjernsynet har "delt" sine resourser ud så alle kan benytte dem (husk nu et hurtigt wireles network det skel hedden N ikke a/b/eller G, minimum 200 mbit)

6: Nej kun når du ser eller optager

Redigeret af MCenterFreak - 07-Juli-2008 kl. 00:02
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu