recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Interlaced billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInterlaced billede

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lpehrsson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Interlaced billede
    Sendt: 07-Juli-2008 kl. 19:21
Nu fik jeg langt om længe mit Pioneer 5090H fjernsyn og ville slutte mit mediacenter til, baseret på FireDTV. Desværre ser billedet forfærdeligt ud.
Stillestående billeder er pæn nok, men bevæget noget sig ser det forfærdeligt ud.

Jeg har prøvet forskellige frekvenser, både interlaced og ikke interlaced men det ser lige grimt ud. Nogle der har nogle gode erfaringer med ovenstående? Som det ser ud nu kan jeg ikke bruge MCE til noget.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 19:43
Kan du ikke indstille typen af de-interlacing? Dit kildemateriale er video altså 50 interlaced fields skudt på forskellige tidspunkter. Hvis du f.eks. har valget mellem weave og bob, skal du vælge bob.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 15:54

Jeg har samme problem i DVBviewer. Kan man stille interlacing deri?

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 16:03

Jeg har faktisk lidt samme problem, dog i MediaPortal (for lige at få endnu et program med på listen), bare ikke nær så slemt når jeg lige umiddelbart kigger på det. Det var egentligt her under EM i fodbold at jeg opdagede det, da der var mange hurtige panoreringer.

Jeg har prøvet alt muligt forskelligt, med hensyn til framerates og opløsninger, uden at jeg synes det hjælper. Er der en måde man kan se hvad ens grafikkort egentligt sender ud? For jeg er lidt i tvivl når jeg prøver at indstille den til 50hz om det rent faktisk er det den sender med.

Har også prøvet forskellige De-interlace-metoder, både i MP og i ffdshow, indtil videre uden held.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 16:18

Har i prøvet at konfigurere deinterlace i den codecs, som anvendes til at vise billedet...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 10:20

Jeg fandt ud af min driver til grafikkortet ikke var korrekt installeret (ups). men efter det er gjort så spiller det.

Jeg har læst en del omkring Codecs og jeg er blevet en smule forvirret. Jeg har indstalleret FFDshow.

Bør jeg også installere PowerDVD, og er jeg så dækket ind?

Nogen der har et godt link til en smart step-by-step guide til opsætning af DVBviewer?

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 12:47

Jeg har periodevis samme problem. Det sker oftest efter at Vista har skiftet opløsning (af sig selv). Og når jeg så skifter tilbage igen, så står billedet som vist, men pudsigt nok kun på nogle film. (alle MPEG2 format).

Ved at skifte/rette opløsningen flere gange, så forsvinder problemet pludseligt helt.

Jeg mistænker helt klart grafikdriveren for dette, men har ikke haft så meget tid til at rode med det til bunds.

Til top
lpehrsson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2007
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:38
Jeg legede lidt med ATI Avivo indstillingerne, og nu ser det ud til at fungere... mærkeligt... men om ikke andet kan jeg nu komme videre med at få HTPC'en samlet færdigt...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu