|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
SirAGN ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2008 Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 06-Juli-2008 kl. 14:49 |
||
Vil lige starte med hvordan min computer ser ud indvendigt:
AMD 6400+ (3.2GHz) 6gb ram 1.5TB HDD radeon hd3870x2 OS = Vista 64-bit Edit: skal måske nævnes at jeg kun har 2 PCI pladser tilbage.. Nu er det meningen at jeg skal have fundet en ordentlig dvb-c tv-tuner der kan tage et CAM-modul (skal også kunne decode mpeg-4).. Jeg har faktisk et par spørgsmål: 1: Findes der sådan en tuner, der har 2 antennemodtagere (eller hvad det nu kaldes) så det vil være muligt at optage et program mens man ser et andet, har nemlig læst dette ikke er en mulighed medmindre man har 2 modtagere. 2: På grund af det helt geniale grundlag for at modtage digitalt signal, hvor man skal bruge et stofakort (jeg bruger stofa) for at kunne decode signalet, skal jeg vel så enten have fat i et ekstra kort, hvis jeg skal kunne se tv på mit fjernsyn, mens min computer er slukket eller optager på en anden kanal? 3: Men nu fik jeg lige tænkt mig lidt om, og jeg lige høre om det ikke er muligt at modtage signalet på samme måde som fx en harddiskoptager på sin pc? Nu skal det lige siges at jeg ikke har nogen instans der kan optage digitalt signal, så ved faktisk ikke om mit tv (Sony 40w3000 med indbygget digital-tuner) skal stå tændt på en bestemt kanal for at kunne det? Spørgsmål 3 burde indikere at jeg ikke ved helt så meget om lige netop dette emne Jeg har fundet en enkel alm tv-tuner med dvb-c der kan decode mpeg-4 til rimelige penge her: http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=10559&goto= productinfo&conceptbutik=&titletekst=Terratec%20Cine rgy%20C%20PCI%20-%20DVB-C%20-%20PCI%20%20/%2010559-%20midtda ta.dk&mainfunc=link Hvis nogle skulle have andre gode ideer lytter jeg meget gerne til dem også, for jeg synes dette marked er en smule uoverskueligt i øjeblikket. Så jeg håber der er en masse rare mennesker med nogle gode ideer, der lige vil bruge et par minutter på at hjælpe mig Redigeret af SirAGN - 06-Juli-2008 kl. 14:52 |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
1: Teoretisk kan du nøjes med en TV tuner, idet du kan optage alt hvad der kommer fra den samme mux, samtidigt. Så hvis du ønsker at se DR2 medens du optager DR1 så kan det teoretisk lade sig gøre. MEN det onde her er kryptering. CAM modulet kan kun bruges til at kryptere en kanal ad gangen. Igen teoretisk, idet der findes produkter hvor du kan placere betalingskortet i en trådløs sender, som så sender til de recievere/mediacenter pcer der har et CAM modul, med den tilhørende modtager. Derved er det teoretisk muligt at placere flere DVB-C tunere i den samme PC og dermed optage flere krypterede kanaler samtidigt. Som sagt, det her er teori, jeg har ikke selv DVB-C, men DVB-S og her fungerer det. Andre med DVB-C kan forhåbenlig suplere med erfaringer 2: er vel besvaret af 1. Men i alt digitalt TV er det 1 til 1, dvs. Sender til en modtager, dvs. 1 kort til hver modtager, men det kan som sagt løses af det nævnte produkt, men det kræver at der er recivere i det som skal vise signalet (enten TVet eller en SetTopBox) 3: Har du en STB (SetTopBox) med harddisk kan du optage på den. De fleste udbydere af KabelTV tilbyder en sådan. Du kan også bruge en PC med det rigtige TV kort og så optage på harddisken. Så skal du have det rigtige program, som kan være Microsoft MediaCenter (problemer med undertkester), DVBViewer (Fantastisk program, men noget teknisk, koster 15 euro) eller MediaPortal (Gratis, kender ikke nok til det, til at udtale mig, men søg herinde, der er masser der bruger det) Men du må vide en ting: TTT (Ting Tager Tid), så du må være forberedt på at bruge tid på det her, både ved udstyret og i de nødvendige Fora Men det nemmeste er nok en Harddisk Recorder (har dog aldrig ejet en |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg vil da starte med at sige mange tak, så blev jeg i hvert fald det klogere :)
Jeg skyndte mig jo så lige at google lidt omkring trådløst digital-signal, og jeg fandt så denne anmeldelse af SmartWi (et dansk produkt), og jeg synes det lyder lovende, jeg mangler blot en ting, og det er at rækkevidden er mere end blot de 10-15 meter (hvilket jo så nok ikke eksisterer endnu) :( Anmeldelsen: http://www.hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=96 Jeg ved ikke om der er nogen der kender til et andet produkt der kan stort set det samme, bare med større rækkevidde (helst 25m+) |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Det er netop SmartWi jeg benytter. Det med rækkeviden er vel ikke så vigtig hvis den bare skal betjene 2 TV Tunerkort i den samme PC. Jeg har ikke selv prøvet at bevæge mig længere væk end 5-6 m. Kom lige til at se at du bruger 64 bit Vista. Jeg personligt ville nok, hvis muligt, bruge 32 bit, idet der mange steder skrives om problemer med drivere til 64 bit. Har selv prøvet 64 bit, med store problemer, men det er lang tid siden, så det kan være der ikke kommer problemer med det, men vær forberedt. |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|||
![]() |
|||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
||
Kender ikke produktet, men ser da voldsomt spændende ud. Vil lige følge tråden og det ville da være ønskbart at det trådløse signal kunne række lidt længere... Der er jo ingen grund til at give VIAS(K)AT ekstra penge, som bare akkumelere sig op, ad åre. Men nogen herinde der har prøvet eller overvejer at prøve dette produkt, så skriv endelig om Jeres erfaringer, da jeg evt. ønsker at bruge dette produkt sammen med Viasat og CD. |
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
Der har været en del tråde her i forumet om Smartwi, f.eks. her. Det ser ikke specielt positivt ud, men prøv selv og søg på smartwi og se hvad der bliver skrevet. |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg var selv nede i butikken og købe kortet. Han siger det fungerer fint med You See, men køb det via deres hjemmeside. Så har du 14 dages fuld returret. Så har du kun tabt portoen hvis det ikke fungerer |
|||
|||
![]() |
|||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
||
Faktisk ikke helt korrekt. Mit floppydtv med viaccess kort kan dekryptere 2 kanaler _samtidig_ (dokumenteret i denne tråd). |
|||
![]() |
|||
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
||
Ja, men kun når de ligger på samme MUX (frelvens), f.eks 578Mhz, hvor både TV2Film og TV2Zulu ligger. Ellers skal man have flere tunere... |
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Ja, men Mcenterfreaks påstand (som jeg forstår den) er at du med en tuner kan optage alle kanaler på et mux, men kun dekryptere en kanal ad gangen. Dette har også været noget jeg har været i tvivl om, men ifølge NicolajC er dette muligt. Det synes jeg er ganske positivt. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har du nogensinde haft problemer, hvor signalet ikke kunne sendes, eller forværret kvalitet? Men hvordan virker de clientcards? Hvordan tilsluttes de til PC/TV? Jeg går ud fra jeg stadig skal have 2 tunere tilsluttet min computer før de kan bruges? Ved du forresten også om masteren er kraftig nok til at sende HD-kanaler (og selvfølgelig være i stand til at decode mpeg-4, h.264)? For det kræver jo en del ekstra power, og der er kun ganske få alm. dvb-c tuner der er i stand til det (så vidt jeg lige ved)
Her tænker du vel kun på installeringen af masteren? ellers kan jeg godt se det kunne gå hen og blive et problem. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er ikke således at videosignalerne skal passere CAM modulet, og derfor kan selv det 6 år gamle CAM modul jeg har, håndtere HD. Tilslutningen foregår ved at du "parrer " dit nuværende abonnementskort med en SmartWi (USB baseret) læser. Derefter parrer du nogle SmartWi kort med læseren , og så putter du dem i reciveren, så kører det! Kortet fungerer fuldstændig problemløst. Der er ikke noget der hedder "forværret kvalitet" når vi snakker digitalt. Det er enten show eller no show Nu er der andre der er af den overbevisning at de kan optage flere krypterede kanaler, samtidigt. Det er ikke lykkedes mig, men jeg vil derfor ikke gøre mig klog på det Det jeg tænkte på med Vista 64 er helt generelt, ikke specifikt, men prøv dig frem. Går det godt så er det jo fint. Men har du mange problemer, så overvej om det var bedst at starte med en 32 bit platform |
|||
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |