recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Hakker" alle flad ved hurtige bevægelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Hakker" alle flad ved hurtige bevægelser

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Emne: "Hakker" alle flad ved hurtige bevægelser
    Sendt: 26-Juni-2008 kl. 10:30

Hej alle sammen

Jeg har købt mig et 42pz80, men er lidt "skuffet" over hvordan den klarer hurtige bevægelser.. jeg troede de dyre modeller kunne lave det "flydende"/"skarpt" .. ? både ved DVD og en smule ved BD "hakker" den i billedet ved panoreringer hvor der er noget der bevæger sig modsat eller lign. altså det er ikke OVERDREVET meget, men det er der, og når man nu er opmærksom på det, kan det være lidt irriterende..

Er der overhovedet nogle tv der kan det, eller er udviklingen ikke nået så langt ? eller har jeg indstillet det forkert ? (cinema og warm som så mange anbefaler til Panasonic skærme, men ellers standard indstillinger) Jeg har overvejet om jeg skulle få mig en pz85 i stedet, for IFC skulle da "udglatte" billedet ?

På forhånd tak for hjælpen ;)

Mvh

Stephen
Til top
KurtN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2008
Status: Offline
Point: 643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 10:34

Hvis kilden hakker gør skærmen det også.

 

 

Panasonic 50PX600 plasma TV, 2006
Vantage HD-7100TS 2008 m. Canaldigital
Marantz 2252B Receiver, 1978
4 x JBL 4311 Studio Monitors, 1978
SME 2000 Plinth, SME 3012 II Tonearm, Stanton EEE, 1978
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 10:34

IFC vil "udglatte" billedet (har selv PZ85), men panoreringer skal se saadan ud. Det gjorde det vel osse paa din foregaaende skaerm. Hvis du IRL bevaeger oejet/hovedet hurtigt henover horisonten, vil det give samme effekt?

Du mener vel ogsaa at billedet bliver sloeret i baggrunden ved panoreringer og ikke ligefrem hakker? Hakke skal det ikke...

Jeg slaar f.eks. for det meste IFC fra, fordi det ikke er meningen at det skal se saa "rent" ud, naermest som et fotografi.

Uha, jeg hader alle disse begreber. Man ved aldrig helt praecist hvad der menes...



Redigeret af amorbavian - 26-Juni-2008 kl. 10:38

BORING!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 11:11

Ingen problemer med mit TV. Jeg ser masser af boksning, hvor der i høj grad er tale om hurtige bevægelser.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 11:14

BD burde jo ikke "hakke" .. og den skulle jo gerne kunne vise 1080p24 ..

hmm ja jeg ved godt at man ikke med det fysiske øje ved hurtige bevægelser kan se noget "skarpt".. men et kamera er jo ikke et øje ? ;)

hmm jeg tror bare det ikke er "skarpt" på min skærm, men kan ikke lige huske om det også hakker lidt.. eller dvs. da jeg så the Day After Tomorrow på dvd, hakkede den der i indledningen hvor man flyver hen over et ishav.. mener dog ikke den gør noget ved ps3 spil, men det kan være fordi jeg er så optaget af spillet at jeg ikke lægger mærke til hvordan skærmen opfører sig ;) jeg tjekker lige når jeg kommer hjem fra arbejde, har dog ingen BD hjemme pt..

dvs. alle fladskærme er uskarpe ? gør IFC det skarpt eller hvad ? og hvad "ødelægger" IFC så ved billedet ?

Mvh

Stephen
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

BD burde jo ikke "hakke" .. og den skulle jo gerne kunne vise 1080p24 ..

Hvis man nu skulle fluekneppe, så hakker BD jo faktisk 24 gange i sekundet. Problemet er jo bare at når en skærm der afspiller 25fps prøver at vise noget der er filmet i 24fps så kommer der en uregmæssighed som er mere tydelig for øjet, end hvis den kunne vise det i 24fps.

Håber det gav mening



Redigeret af Christian H - 26-Juni-2008 kl. 11:19
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 11:27
øh ja okay det gør den self.. hmm men da pz80 jo godt kan afspille 24fps (eller 96fps er det vist ? men det går jo også op i 24) så burde det da ikke "hakke" ?
Mvh

Stephen
Til top
KurtN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2008
Status: Offline
Point: 643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 11:29

BD hakker også, uanset frekvens, framerate etc, der var en lang tråd tidligere om en ejer af en Pioneer der klagede over judder - konklusionen var lidt speget, BD hakker/judder også, men mindre end SD, hvad dette mindre så dækker over er også speget.

Heldigvis optræder denne hakken yderst sjældent, og ikke ved sport, action film, men typisk ved en panorering over et landskab med en særlig hastiged - det kan jo være kilden der hakker - who knows, and who cares, sålænge det sker sjældent. Måske hakken er mere udpræget på Ful HD skærme ?

Så buttom line - accepter at sådan er det, alle TV hakker under særlige forhold, også den gamle 100Hz Sony CRT hakkede. Husker selv da jeg gik fra CRT til fladskærm, man desikerer billedet og søger ubevidst efter fejl, efter nogen tid opdager man det er som det skal være.

 



Redigeret af KurtN - 26-Juni-2008 kl. 11:41
Panasonic 50PX600 plasma TV, 2006
Vantage HD-7100TS 2008 m. Canaldigital
Marantz 2252B Receiver, 1978
4 x JBL 4311 Studio Monitors, 1978
SME 2000 Plinth, SME 3012 II Tonearm, Stanton EEE, 1978
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 11:41

Som Kurt Skriver så vil en film altid hakke. Spørgsmålet er så om man som seer lægger mærke til det.
Der vil sikkert være sekvenser i film som nogle mener hakker meget, mens andre ikke vil lægge mærke til det.
Jeg tror ofte at det er et spørgsmål om de øjne der ser på det.

Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 12:00

Hmm ja det er nok bare mig den er gal med ;)

hmm jeg tror bare jeg er blevet lidt "kræsen" efter at have undersøgt fladskærme et par måneder godt og vel.. hmm det er også kun en gang i mellem jeg lægger mærke til det på bluray.. ved Deja Vu BD var der et tidspunkt hvor alle de der soldater går om bor på færgen.. der var der også masser af panoreringer, og man lagde ikke mærke til så meget, med mindre man specifikt sad og kiggede efter det.. og så var det egentlig bare lidt utydeligt og ikke andet.. jeg må nok bare vænne mig til ikke at kigge efter det ;)

tak for hjælpen ..

Mvh

Stephen
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 12:27

Hvad bruger du som afspiller?

PS3? ... Er dens output sat til 24 fps?

Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 12:35
jeg bruger ps3.. ja det tror jeg da nok .. ? hmm i den forbindelse kan jeg da lige spørge om jeg skal sætte opsætningen på ps3'eren på en specifik måde hvad billede ang.. ?
Mvh

Stephen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu