recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD til video ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD til video ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mandd1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD til video ?
    Sendt: 09-Juli-2008 kl. 07:21

Hej alle, er ikke helt ny, men har glemt min gamle profilnavn, har ikke været på en tid, så det er lidt pinligt det her.Confused

Mit spørgsmål er:

DVD skiver vil jeg overspille til video, har prøvet med bla macrovision med min Yamada, men det hele står og hopper og danser.

Hvor kan jeg købe en dvd som kan løse det her problem ?

MVH. en pinlig "ny" profilConfused

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 07:53

Hvorfor i alverdens riger og lande vil du overspille til video  Det giver ingen mening overhovedet.

Redigeret af Stampe - 09-Juli-2008 kl. 07:53
Til top
clausjen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Maj-2005
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 08:08
Vi er alle i chok over en sådan spørgsmål. Det giver kun mening, hvis det er din gamle bedstemor, som skal have overspillet hjemmevideo med børnebørnene til VHS, fordi hun ikke ejer andet.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 08:39

På min Xoro HSD4000 kan man disable Macrovision i en skjult menu.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mandd1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 15:27

Jeg er ikke ude på at give jer et chock, men det er til min gamle mor, som nægter at skifte til dvd.

Jeg undersøger om Xoro stadigvæk er i handlen, tak for tipset.

Mads

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 16:17
Meget relevant og prisværdig omsorg for din mor 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:50

Det er ikke nok at fjerne Macrovision, på DVDer er der også en GCMS kode, den skal også fjernes før du kan kopiere, nogle afspillere kan klare dette uden problemer. En anden løsning er, køb en billig afspiller til din mor, de kan fås for omkring Kr. 300.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af mandd1 mandd1 skrev:

Jeg er ikke ude på at give jer et chock, men det er til min gamle mor, som nægter at skifte til dvd.

Jeg undersøger om Xoro stadigvæk er i handlen, tak for tipset.

Mads

Din gamle mor behøver jo ikke at skifte. Til nogle tv-apparater kan der tilsluttes både dvd- og videobåndafspiller...

Til top
mandd1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 05:44

Tak for jeres hjælp, men hun er GAMMEL   Cry    og bliver forvirret over selv det mindste, det er slemt nok med videoen, så jeg er stadigvæk ude efter en dvd som kan overspille til video, er de helt udgået og hvis ikke, er her så nogen som ved mærek evt hvor de forhandles ?

Jeg som troede at jeg var blandt eksperter og i har bare mere travlt med at give mig alle mulige andre løsninger end dem jeg er ude efter Wink

Mads

Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2007
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 08:36

Den bedste løsning er ikke altid at give folk det de tror de ønsker, men at give dem det rigtige

Den rigtige løsning er ikke en besværlig langstrakt kopiering til video, men at give din mor en dvd-afspiller (selvom hun er gammel) - dernæst ripper du de DVD'er du vil give din mor for alt overflødigt, menuer osv. og brænder en ny DVD til hende der kun indeholder selve filmen med billed/lyd og dansk undertekst - så er det eneste din kære moder skal er at sætte DVD skiven i og trykke play (eller hvis dvd-afspilleren har autoplay skal hun ikke engang trykke play så starter filmen bare) - det kan hun sagtens lære for det er mindst ligeså nemt som at trykke play på en video afspiller. Alle de kære gamle mennesker i min familie har efterhånden fået dvd afspiller og lært dette. Det vigtige her er blot at fjerne alt det der kan forvirre på sådan en dvd, der skal ikke være menuer og forskellige valg af lyd og tekster, ekstramateriale osv.

Men hvis du absolut vil spilde timer på at kopiere til et videobånd, og du ikke kan finde en dvd-afspiller idag der kan fjerne kopibeskyttelsen, så er ovenstående forslag også en løsning til at lave en ny DVD der ikke har nogle af disse ting på så du kan optage den på alle videomaskiner.

Redigeret af popcorn - 10-Juli-2008 kl. 08:38
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
mandd1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 14:51

Det er ikke nok at fjerne Macrovision, på DVDer er der også en GCMS kode, den skal også fjernes før du kan kopiere, nogle afspillere kan klare dette uden problemer. En anden løsning er, køb en billig afspiller til din mor, de kan fås for omkring Kr. 300.

Hej Niels radiomand

Jeg har opgivet at få min mor med på en dvd afspiller, når man nu har en mor som på nogen punkter er mere stædig end et æsel så er det umuligt.

Så derfor vil jeg gerne spørge om du kender en dvd afspiller som kan overspille uden macrovision og gcms, andre er også meget velkommen hvis i ved noget, pleace

På forhånd tak

Mads

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Mig bekendt forhindrer denne GCMS kode ikke analog kopiering. Det gør Macrovision derimod.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu