recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ferarri challenge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFerarri challenge

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Emne: Ferarri challenge
    Sendt: 06-Juli-2008 kl. 15:13

Nogen der har købt det ?

Spillet skulle være på niveau med GT5 kørefysik.

Mit er på vej fra England. Får det forhåbentlig i starten af næste uge.

Her er en lille video med actual gameplay. ham der har lavet videoen ser nu ikke ud til at være særligt god til at køre. Men man kan klart se, at det ikke er ren arcade crap.

http://blip.tv/file/1053483

Bare spol lidt frem, det varer et stykke tid før han begynder at køre, og jeg ved ikke hvilket sprog det er han har i menuen.

Redigeret af Klondike - 06-Juli-2008 kl. 15:17
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 18:12
Jeg bestilte det i går. Og så har jeg også lige lagt en ordre ind på en Wheelstand Pro, så mit Logitech G25 ikke længere behøver at ligge og samle støv i et skab, mens jeg spiller racing games med et elendigt gamepad .
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 18:28

Hehe jeg har lige fået min wheelstand pro og g25 her i fredags

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 18:55
Er den nem at pakke væk med rat og pedaler monteret?
Jeg havde egentlig helt opgivet tanken om at forsøge at presse rat og pedaler ind mellem lænestol og buet glassofabord (det gik sgu lidt nemmere foran PC'en i et rodet værelse, som mit G25 oprindeligt blev købt til i 2006 ), og selv efter at have bestilt den Wheelstand - som jeg på det kraftigste formoder jeg kan få plads til uden at skulle skubbe bordet alt for meget (om overhovedet) - så er jeg lidt i tvivl om hvor vidt jeg faktisk gider slæbe monstrummet ind og ud af stuen, hvis det viser sig at være for besværligt.

En (men kun én) af grundene til at jeg glæder mig så meget til WipEout HD (jeg købte faktisk en PSP og WipEout Pulse for en uges tid siden, bare for at få mit fix), er at jeg så ikke ender med at sidde at føle at noget er helt forkert når jeg bruger et gamepad i stedet for rat og pedaler, som jeg gør med stort set alle andre racing games der ikke hedder Burnout eller Flatout.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 19:13

Ja den er meget nem at pakke væk.

Når den er pakket sammen, mens rat og pedaller er monteret fylder den ca.

65 cm lang, 45 cm bred, 40 cm høj.

Inden jeg købte den troede jeg at pedalerne blev skruet fast på en eller anden måde, men de viler bare ovenpå stængerne.

Hvis man lader pedalerne sidde på når man pakker den væk, er det eneste man skal gøre at dreje et håndtag og lægge den stang med rattet ned over pedalerne. Dette tager 1 sekund, så skal man selvfølgelig tage stik osv fra inden og flytte den der hen man vil have den, men det tager ikke længe.

Selvfølgelig er det mere besværligt, en bare bruge padden. men til gengæld er bilspil 100 gange federe med rat.

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 19:30
Det lyder fint - og med de 45 cm i bredden (jeg har ikke selv lige haft mit G25 ude af skabet for at måle), kan jeg se at det vist også lige kan være mellem benene på mit sofabord.
Så det ser da ud til at jeg slipper for en større ommøblering når jeg skal spille bilspil .
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 19:51

De 45 cm i bredden, er med G25 rat og gear stang monteret. Det er derfor den bliver så bred. Selve wheelstand pro er kun 35 cm bred.

Rent faktisk kunne du løsne det håndtag der bestemmer højden på rattet, og dreje det en halv omgang, inden du lægger det ned over pedallerne, så bliver det hele kun de 35 cm i bredden  

Det eneste der virker lidt betænksomt er at hvis man gør det så viler rattet oven på bremse pedalen, ved ikke hvor godt der er i længden. Også ledninger skal man lige tænke sig om hvor man fører så de ikke kommer i klemme når man folder det sammen.

Jeg tror jeg vil forsøge at finde noget at lægge ind imellem. En lillepude eller lignende og lægge dem ved siden af. Ellers kan man også bare tage pedalerne og lægge dem ved siden af.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:09

Her er et par billeder. Sorry for kvaliteten, de er taget med min gamle mobil

Udslået.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:11

Sammenfoldet

Til top
bonzen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-December-2004
Sted: Denmark
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 21:39

Hey klondike

Hvor har du købt stand og rat henne og hvad kostede det?

Jeg overvejer selv at købe rat til min ps3, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge- Har kig på g25 og porcherattet. Har du erfaringer med porcherattet?

Virker koblingen og 6 gearet i gtp5?

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:03
Jeg hedder godt nok ikke klondike , men imellemtiden kan jeg jo godt lige svare.

Wheelstand Pro kan vist for øjeblikket stadig kun bestilles hos producenten:

http://wheelstandpro.com/

Med hensyn til "porscherattet", så formoder jeg du hentyder til Fanatec Porsche 911 Racing Wheel?
De par anmeldelser jeg har læst antyder at det kvalitetsmæssigt skulle være nogenlunde på højde med G25 (altså ualmindeligt godt) - en smule bedre på et eller to områder, en smule ringere på et eller to andre (jeg kan ikke lige huske detaljerne, det er et par måneder siden jeg læste anmeldelserne).

Fanatec sættet er dog ikke kompatibelt med Wheelstand Pro (almindelig eller G25 version), og for en dag eller to siden rendte jeg faktisk ind i en forumpost på det officielle PS-forum, hvor det blev antydet at Fanatec ikke havde vist sig særlig samarbejdsvillige indtil videre (omend man vel skulle mene at Wheelstand Pro designeren bare kunne købe et Fanatac sæt og lave en kompatibel Wheelstand? Der skal vel ikke sælges mere en end eller to før den udgift er tjent ind).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:09

Jeg har købt wheelstand pro direkte fra deres hjemmeside. den koster 129 Euro = ca. 960 kroner incl. forsendelse.

http://wheelstandpro.com/

Rattet er G25, købt ved Bj trading for ca. 1600 kr incl. forsendelse.

http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp?f=edbp&vare=142 891

jeg kender ikke porche rattet, det ser lækkert ud. Men de fleste er vidst af den mening af G25 er det ultimative, derfor jeg valgte det. Før havde jeg logitech momo, det var ok Men G25 er en helt anden klasse.

Jeg har ikke prøvet med Sættet endnu på min PS3 da jeg skal have en USB forlænger ledning. Kun kørt lidt på PC. Men så vidt jeg ved så understøttes det i GT5 P.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu