|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 698 |
![]() Sendt: 09-Juli-2008 kl. 21:46 |
|
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle af jer, der er blevet taget i tolden? Det er jo meget fristende at købe film fra fx USA, men hvor stor er risikoen, og hvad koster det hvis man bliver taget? |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24801 |
![]() |
|
jeg er røget i to gange fra au. det koster 25% i moms og så er der told og 150kr i gebyr og så er der et gebyr af gebyret. så det kan godt løbe op. |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
I praksis er det alle pakker, der kommer til landet igennem postcenteret i Kastrup eller med kurer som DHL og Fedex. Det koster told (0-15%) + moms (25%) + gebyr (100-150 kr) Se eksempel i: Internethandel for private som dog ikke tager højde for gebyret på de 100-150 kr der går til dem der håndterer fortoldningen (f.eks. Post Danmark). /Lars
|
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() |
|
I praksis er f.eks. DVD Pacific og HD Movie Source ufarlige.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
DVD film sendes normalt i brevstrømmen, hvor risikoen for toldbehandling er mindre end i pakkestrømmen. Size matters. Små breve er nemmere at få i gennem end store breve. Det er langt fra alle breve som toldbehandles (jeg tror heller ikke alle pakker bliver det). Redigeret af JesperLund - 09-Juli-2008 kl. 22:00 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 698 |
![]() |
|
Hvorfor det? er det fordi det ryger i den såkaldte brevstrøm, eller får i sendt dem som privatpakker? Det lyder som om at det hurtigt bliver en stor udgift, i forhold til køb indenfor EU
Hvor mange gange er du så sluppet igennem? |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Ja, det kan det gøre. Men nu kan jeg se, at emnet her begynder at handle om hvordan man kan unddrage told+moms, hvilket jo er ulovligt. Så derfor lukkes emnet her. Jeg mener også du fik svar på dit spørgsmål. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |