recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dr’s netradio WMA streams?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDr’s netradio WMA streams?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Emne: Dr’s netradio WMA streams?
    Sendt: 19-Juni-2008 kl. 09:40

Hej

Jeg har anskaffet mig en Denon ASD-3W IPOD dock med internet radio. Den virker godt og er hurtigt på netværket og ligeledes til at komme på diverse radio stationer. Men når jeg prøver med Dr's netradio kanaler, kommer der ingen lyd kun lidt tekst, hvor der står DR. Jeg har afspillet en del andre kanaler med wma streams. Alt andet end dr's virker jeg har tjekket linksne på min computer og der virker de fint. Selv min Argon inet køkken radio kan afspille dr's kanaler. Den er dog generelt en anelse længere om at loade dem, end de fleste andre kanaler jeg hører. 

Er der nogen der ved om dr gør et eller andet ved deres codecs, der gør dem inkompatibel med min afspiller?

Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
MartinL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2007
Sted: Denmark
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 18:03

Hi-Fi klubben er bekendt med problemet.

Jeg købte ASD-3W lige da den kom frem og jeg havde samme problem. Jeg kontaktede Hi-Fi klubben i Køge da det var der jeg havde købt docken. De kunne ikke give mig noget svar og gav opgaven videre til deres cheftekniker som måtte give mig ret at den ikke kunne afspille DR netradio (kan ikke lige huske hvad forklaringen var).

Jeg afleverede herefter docken tilbage.

Martin

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 19:21

Tak

Er der flere versioner af WMA codecs?

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2008 kl. 14:58

Jeg har lige fundet ud af at den kan streame tdc plays DRM beskyttede WMA filer, det virker lidt underligt.

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 11:01

Problemet er i flere forskellige afspillere. Årsagen er, at DR kører med variabel bitrate som skruer op og ned for kvaliteten afhængig af hvor mange bruger derer på. Denon dock'en har problemer med at finde ud af at afkode streamen.

Det samme gør sig gældende ved Squeezeboks og nogle har problemet på Sonos også.

Det mærkelige er, at ikke alle har problemet, og der er med al sandsynlighed også noget netværksafhængig omkring de forskellige routerproducenter inde over. ASD3 docken virker fint på DR streams med D-link router herhjemme, men vil intet på butikkens Linksys router. Det er stort set omvendt med AVR43/3808.

Så meget IT-nørd er jeg ikke til at kunne greje hvorfor, men irriterende er det.

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 09:45

Mange tak for svaret.

Jeg har jo selvfølgelig en linksys router. Kan det mon være et eller andet i routerens opsætning der skal ændres.

Var det den samme enhed du tog med hjem. Og var trådløst i begge tilfælde.

Redigeret af -claus- - 23-Juni-2008 kl. 11:07
Til top
MartinL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2007
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 17:04

Jeg har en D-Link router, men det hjalp ikke i mit tilfælde.

Martin.

Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Årsagen er, at DR kører med variabel bitrate som skruer op og ned for kvaliteten afhængig af hvor mange bruger derer på.

Antallet af brugere har ikke indflydelse på bitraten. Det er den enkelte session der afgør det. Har brugeren en fornuftig forbindelse, vil man typisk forbinde sig med 128kbit. Med mindre man selv vælger en lavere bitrate. Så jeg tror at I skal lede efter fejlen et andet sted.

/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 23:20
Hej Claus,

Blot for at sikre dig at du ikke spilder tiden med allerede rettede fejl - har du så checket at du har seneste firmware version på din ASD-3W Dock?

Ifølge Denon USA, er der en opdatering (til US/Canada modeller) til Firmware version 7007, dateret 2007-11-21.

Måske du skulle prøve at lade Dock'en selv se efter seneste opdatering.

Se evt. firmware release notes for hvordan Dock'en sættes til at opdatere.

Der er også en beskrivelse af hvordan den aktuelt installerede firmware version udlæses fra Dock'en:
Oprindeligt skrevet af Firmware release notes Firmware release notes skrev:

/Lars
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Antallet af brugere har ikke indflydelse på bitraten. Det er den enkelte session der afgør det. Har brugeren en fornuftig forbindelse, vil man typisk forbinde sig med 128kbit. Med mindre man selv vælger en lavere bitrate. Så jeg tror at I skal lede efter fejlen et andet sted.

'

Hmmm...okay. Det er ellers den forklaring vi har fået af DR, men de kan selvfølgelig tage fejl. Kan serveren ikke leverer en stabil 128 kbit stream, så skulle den automatisk vælge en lavere. I mine øjne er det variabelt

Skulle det være en anden årsag, så virker det dog underligt, at der ikke er problemer hele natten og omkring kl. 9-10 hver dag, så begynder problemerne uanset om vi benytter dockstationen, squeezeboks ellers Sonos.

Er da yderst interesseret i at høre om du kan forklare hvorfor det sker ? Og vi efterfølgende ikke engang kan få hul igennem med en stabil stream til f.eks. DR P3 på bare 64 kbit (linien er på 4 Mbit) ?

Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 13:53
Rysz: Det med tidspunkterne er måske en indikation på et årsagsforhold, men et meget upræcist et.

Har i evt forsøgt at anvende en computer til at bekræfte hvorvidt det er en præcis sammenhæng mellem hvornår problemerne opstår, og bitraten på det givne tidspunkt?

Er det ikke noget med at fx. wmp ikke bitraten i realtid? Hvis de er på det samme LAN skulle man tro de på et givet tidspunkt fik den samme bitrate hvis det er rigtigt med serverbelastning-forklaringen.

vh SB bruger som aldrig har oplevet dette problem.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 20:35

Oprindeligt skrevet af bhaagensen bhaagensen skrev:

Rysz: Det med tidspunkterne er måske en indikation på et årsagsforhold, men et meget upræcist et.

Har i evt forsøgt at anvende en computer til at bekræfte hvorvidt det er en præcis sammenhæng mellem hvornår problemerne opstår, og bitraten på det givne tidspunkt?

Er det ikke noget med at fx. wmp ikke bitraten i realtid? Hvis de er på det samme LAN skulle man tro de på et givet tidspunkt fik den samme bitrate hvis det er rigtigt med serverbelastning-forklaringen.

vh SB bruger som aldrig har oplevet dette problem.

Næhh....det har vi egentlig ikke prøvet. Vil da give det et skud og se om det giver noget resultat. Har egentlig ikke rodet med det i længere tid.

Squeezen bliver jeg aldrig venner med, så den har jeg ikke forsøgt på. Jeg er Hifi mand og ikke IT nørd

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu