recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spg. vedrørende køb af Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpg. vedrørende køb af Plasma

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
killerbee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Spg. vedrørende køb af Plasma
    Sendt: 24-Juli-2005 kl. 02:44
Hej

Jeg skal snart have nyt TV, men jeg vil gerne teste det inden jeg køber.

Vil selfølgelig bede om at se skærmen med alm. TV signal, men vil også teste den med DVD

Derfor vil jeg gerne vide, hvilke film er bedst at bruge når man skal teste en 42 " plasma skærm.

Den jeg har kig på er en Sony KE-P42M1, er det evt. nogen der har nogle erfaringer med den?

Mvh

Killerbee
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2005 kl. 12:57

Det jeg ved, er at det ikke skal være en animationsfilm; det er det der er lettest at få til at se pænt ud. Efter hvad jeg har hørt kører de mest med sådanne film i f.eks alfa-view butikkerne.

Prøv at tage noget med, hvor der er både meget lyse og meget mørke scener, og hvor sagerne bevæger sig hurtig over billedet, og ellers brug din sunde fornuft.

Til top
Kasper Bang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Maj-2005
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 11:20

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Prøv at tage noget med, hvor der er både meget lyse og meget mørke scener, og hvor sagerne bevæger sig hurtig over billedet, og ellers brug din sunde fornuft.

Ja, hvad med en sort/hvid film?

Jeg forsøgte mig f.eks. med Manhattan, da jeg skulle teste PA50'eren.

MVH/Kasper

Til top
John G J Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2004
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 21:29

Hej Killerbee

Du kan købe (eller låne) specielle DVD'er der er et værktøj til opsætning og fin-indstilling af DVDmaskiner, TV og Recivere. Det virker bare 100.

Der er masser af testbilleder og farvenuancer til test af plasma.

Hmmm...jeg mener at har ses en tråd med dette emne i dette forum for et par måneder siden...

john

Pioneer PDP-435fde

Pioneer DVR-440H-K

Pioneer VSX LX51

PS-3

JAMO SW 303E

JAMO 8 Series

APPLE TV
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 22:08

Test-skiver er gode. På film som Star Wars er der en THX-optimizer, og dens video-del viser meget om skærmens lys, kontrast o.s.v. Den har jeg selv brugt til at trimme mit TV med, endda også i servicemenuen. Jeg vil nu give dig et lidt andet råd, for du kan jo ikke stå i en forretning og fintrimme i timevis!

Som ved højttalerkøb: Medbring noget velproduceret materiale, du selv kender godt i forvejen. Og få remoten i hånden og indstil selv kontrast og lys.  Vær også opmærksom på, at se-afstanden er realistisk. Tjek de andre fristende modeller ved samme lejlighed - også med tv-billede. Du kan opdage mange forskelle!

Især Kaizers råd er også rigtig gode.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 22:14
Hej

Takker for de gode råd.

Håber skærmen er god.

killerbee
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 22:30

Det kan f.eks. være godt at vælge film hvor man se noget hud.  Det kan være ret svært at gengive realistisk. Nu skal du dog ikke bruge det som undskyldning for at gå ud og anskaffe et læs "naturfilm".  På HiFi messen på Frb. i år var det faktisk lidt sjovt at se et af demo rummene propfuld af mænd, der sad og så en DVD med swimsuit modeller, men det kan faktisk retfærdiggøres.  Ellers er forholdsvis hurtige panoreringer i landskaber og med mennesker godt til at vurdere bl.a. slør og ryk.

Hos HiFi Forum på Frb. fik jeg en gang at vide at en af de vanskeligste film at afspille på DVD er Gladiator, uden at han dog kom nærmere ind på hvorfor. Så du skal nok også overveje kvaliteten af den DVD afspiller de bruger i butikken. Jeg fandt også lige denne historie, hvor de faktisk brugte Gladiator. Her kan du måske også finde et par tips.

Man kunne evt. også overveje Podracet i Star Wars I for noget action.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2005 kl. 08:23

Oprindeligt skrevet af killerbee killerbee skrev:

Hej

Vil selfølgelig bede om at se skærmen med alm. TV signal, men vil også teste den med DVD

Derfor vil jeg gerne vide, hvilke film er bedst at bruge når man skal teste en 42 " plasma skærm.

Mvh

Killerbee

Generelt har alle skærme et godt billede når vi snakker DVD film.
Mit tricks er at få sat et tv signal på. Gerne en fodbold kamp, formel 1 eller noget andet som går hurtigt, der kan du virkeligt se forskel på skærmene.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2005 kl. 11:24

Hej.

Takker endnu engang for forslagende. Har heldigvis mulighed for at låne DVD essiencials, til at indstille Plasmaskærmen.

Men nu glæder jeg mig til at jeg har en fridag, så jeg kan få kigget på skærmen, og se om det er noget for mig.

Er der nogen der har erfaring med Sony KE-P42M1?

Killerbee

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu