|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jokkemokke ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() Sendt: 13-Juli-2008 kl. 18:40 |
Jeg har tidligere spurgt lidt ind til PS3 og dens evner som mediacenter. Det jeg regner med at komme til at bruge mest er afspilning af DVD, samt HD MKV filer, som ligger på min harddisk på computeren.
Efter at have undersøgt emnet lidt nærmere, er jeg kommet frem til at PS3 løsningen nok er lidt for omstændig for mig. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er nogen der har erfaringer med Xbox 360 i den sammenhæng? Jeg er godt klar over, at jeg ikke får mulighed for at afspille BR skiver, hvilket er grunden til at mange vælger PS3, men hvordan virker det, hvis man skal afspille MKV og DVD på Xboxen som ligger på en harddisk (enten PCens eller Xboxens)? Er man stadig nødt til at konvertere det hele før det kan afspilles, eller kan den klare det direkte? Jeg ved det er muligt at hacke Xboxen med en firmware opdatering til DVD drevet. Giver dette nogle ekstra muligheder med Xboxen, med hensyn til at bruge den som mediacenter? |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
![]() |
Skal med det samme sige, at jeg ingen erfaring har med xbox360 som DVD afspiller, men faldt over denne lille artikel, der kalder xbox'en DVD egenskaber "fantastisk ringe" - Kunne værre interessant at høre xbox ejeres mening om det? Her er hele artiklen som der refereres til |
|
![]() |
|
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
![]() |
Her er der lidt læsning http://blogs.msdn.com/xboxteam/archive/2007/11/30/december-2 007-video-playback-faq.aspx |
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
Hverken DVD på HDD eller MKV kan afspilles på xbox360
|
|
![]() |
|
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
![]() |
Du bliver nok nødt til at konvetere. |
|
![]() |
|
Miths ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Status: Offline Point: 413 |
![]() |
Det er også værd at huske på at 360'eren er langt mere støjende end PS3'en (omend der dog også er en del folk der tilsyneladende også har en PS3 der ikke er helt stille).
Jeg formoder at DVD drevet i 360'eren ikke larmer tilnærmelsesvis så meget ved filmafspilning som ved spil (langt højere omdrejninger ved sidstnævnte), men blæseren er sandelig også et potentielt problem. Fra 6-8 meters afstand kan jeg uden problemer høre blæseren i min 360'er, når maskinen bare står inaktiv i kontrolpanelet. Min PS3'er skal jeg næsten have øret hen til for at bemærke. Hvis du har et ordentligt surroundanlæg - eller bruger hovedtelefoner - bliver 360'eren nok overdøvet, men hvis du ofte bare vil sidde og se video med "almindeligt" TV lydniveau, så ville jeg helt sikkert betakke mig for at bruge den maskine. |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
360 er vist bare ren og skær spillemaskine - det er lidt underligt at gå fra PS3 til 360 hvis man vil have en all-in-one maskine
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |