recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er min Onkyo SR674x defekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr min Onkyo SR674x defekt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Emne: Er min Onkyo SR674x defekt
    Sendt: 15-Juli-2008 kl. 21:05

Hej

Var lidt i tvivl om hvor jeg skulle placere denne tråd, men bestemte mig for her, da jeg mistænker min Onkyo receiver er defekt.

Jeg har tidligere lavet en tråd om billedet på min projektor via Dreambox-S-video-Onkyo 674-HDMI Optima HD700x http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40551& KW=ridderdk

Mit problem er (stadig) at billedet på min projektor bliver grønt og lilla når jeg viser tv fra min Dreambox, eller hvis jeg vil spille et spil på lærredet fra min PS2.
Fobindelsen fra min PS2 er med komponent kabler til receiver og derfra HDMI til Projektor.
Når jeg trækker et komponent kabel direkte til projektoren er billedet som det skal være.
På mit fjernsyn (Philips 42PF9831D) er begge billeder perfekte via receiveren og HDMI. Projektoren skulle kunne tage både PAL og NTSC (480i/p og 576i/p) og den skriver såmen osse 576i på lærredet når PS2 tændes, men viser alt i grønt og lilla!?
Jeg kan få rigtige farver ved at sætte AV indstillinger på Dreamboxen til NTSC, til gengæld bliver så noget af billedet skåret af!. Den mulighed har jeg ikke på PS2 og er heller ikke interesseret i det ... På receiveren er der 3 muligheder for at indstille på billedformat, via hardware setup kan vælges Auto, PAL eller NTSC, det gør dog ingen forskel hvad der vælges her :-(
Min eGreat NMT player er koblet til receiver via HDMI og her er der absolut ingen problemer

Nogen guldkorn? er mest indstillet på at investere i en ny receiver, dog kunne jeg godt tænke mig, at være helt sikker på det er den der driller før jeg bestemmer mig.
Er receiveren defekt eller hvad?

Redigeret af ridderdk - 15-Juli-2008 kl. 21:07
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 21:26
Prøv at holde video4 inde og tryk på power.

Så kommer du i ind i den "hemmelige" menu, måske kan du ændre nogle af disse ting så billedet bliver ok ?

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 22:15
Tusind tak Hans,
Jeg har googlet i flere måneder uden held.
Hvor i alverden har du fundet det menu fif???
Men punkt 4, "Video Upconverting" her var der 2 valgmuligheder "480i" og "480p", den stod til "480i".
Jeg satte den til "480p", trykkede på setup, skiftede tilbage til video2 som min dreambox er koblet på, og VOILA!
Også min PS2 viser nu billedet med de rigtige farver, og på fjernsynet som hele tiden har haft et fint billede, her kan jeg ingen forskel se.
1000 point til dig!
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 23:41
Det var så lidt.

Jeg har selv sådan en fætter, inden jeg købte den undersøgte jeg en del og i min søgen på nettet faldt jeg over denne hemmelige menu.

Den har faktisk et par mere som aktiveres på samme måde: Kildeknap holdes ind og tryk på power, men pas på: jeg mener DVD + power nulstiller den, så skal du igennem hele opsætningen igen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu