Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jnvir
Super bruger
Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
|
Emne: Forslag -"TV apparater" Sendt: 15-Juli-2008 kl. 00:28 |
Jeg foreslår, at forummet 'TV apparater' opdeles i to (eller flere) forummer, et vedr. indkøb og et vedr. teknik, opsætning e.l.
Begrundelse: Jeg er faktisk ved at være træt af spørgsmål som 'Jeg skal have et 32" LCD-tv-apparat til soveværelset. Hvad skal jeg købe?' Og jeg er faktisk lige så træt af automatsvarene 'Køb et Panasonic 42" plasma'.
Nogenlunde samme betragtning kan forresten anlægges om forummet "DVD & HDD Recordere".
Hilsen
jnvir
|
|
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
|
Sendt: 15-Juli-2008 kl. 21:14 |
Hej , jeg synes IKKE at det skal deles op i 2 eller flere forum...Recordere.dk er jo et debat forum og ikke en facit liste...Og bare rolig, autosvaret 42" Panasonic plasma, skal nok ændre sig når nogle af de andre producenter laver et ligeså godt tv i samme prisklasse....
MVH
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 15-Juli-2008 kl. 23:46 |
Jamen hvorfor så ikke lave en facitliste eller rettere en TOP 10 over TV i henh. 50", 46", 42", 37", 32" og 26"
|
|
Boogie
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 09:39 |
Kampus skrev:
Jamen hvorfor så ikke lave en facitliste eller rettere en TOP 10 over TV i henh. 50", 46", 42", 37", 32" og 26" |
Dén kan jeg godt tilslutte mig. Det ville faktisk også gøre det nemmere for dem der søger hjælp til indkøb...
|
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 12:21 |
Fordi en sådan liste dels er meget vanskelig at lave, og så skal den opdateres hele tiden.
|
|
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 13:36 |
hopgreve skrev:
Hej , jeg synes IKKE at det skal deles op i 2 eller flere forum...Recordere.dk er jo et debat forum og ikke en facit liste...Og bare rolig, autosvaret 42" Panasonic plasma, skal nok ændre sig når nogle af de andre producenter laver et ligeså godt tv i samme prisklasse....
MVH
|
Jeg tvivler på, at autosvaret ændre sig. De nye Samsung og LG's plasma er i dag af så høj kvalitet, at de godt kan måle sig med Panasonic på flere områder (+/-) men alligevel er det kun Panasonic Px80 som bliver anbefalet. Hvilket er synd, da alle tv har fordel og ulemper og Px80 er ingen undtagelse.
|
|
jnvir
Super bruger
Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 13:48 |
......
Jeg tvivler på, at autosvaret ændre sig. De nye Samsung og LG's plasma er i dag af så høj kvalitet, at de godt kan måle sig med Panasonic på flere områder (+/-) men alligevel er det kun Panasonic Px80 som bliver anbefalet. Hvilket er synd, da alle tv har fordel og ulemper og Px80 er ingen undtagelse.
|
Det er sjovt, det du skriver med fordele og ulemper, og at Px80 ikke er nogen undtagelse.
Følgende sætning er klippet fra et andet indlæg vedr. Px80. Det handler om nogen åbenbart uforklarlige streger:
Jeg kan godt gætte mig til, at det ikke er en fejl, men er alligevel nysgerrig!???
Hvis disse streger var på en Samsung eller en anden type, så var det helt sikkert en fejl. Men på en Px80 kan der ikke være fejl. Ærbødighed er selvfølgelig en dyd, men der bør vel være en grænse?
Redigeret af jnvir - 16-Juli-2008 kl. 13:49
|
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 14:07 |
jnvir skrev:
......
|
Det er sjovt, det du skriver med fordele og ulemper, og at Px80 ikke er nogen undtagelse.
Følgende sætning er klippet fra et andet indlæg vedr. Px80. Det handler om nogen åbenbart uforklarlige streger:
Jeg kan godt gætte mig til, at det ikke er en fejl, men er alligevel nysgerrig!???
Hvis disse streger var på en Samsung eller en anden type, så var det helt sikkert en fejl. Men på en Px80 kan der ikke være fejl. Ærbødighed er selvfølgelig en dyd, men der bør vel være en grænse?
|
Det er vel ligesom med muhammed tegningerne, der vise ting man ikke må snakke om.
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 23:48 |
Kandersen skrev:
Fordi en sådan liste dels er meget vanskelig at lave, og så skal den opdateres hele tiden.
|
Ja det er jeg godt klar over. Men hvis man kogte det ned til een enkelt i hver str., var det måske mere overskueligt. Og opdateringen skal kun foretages når der kommer nye modeller. Kan heller ikke forstå hvorfor det kun er Panasonic der dur
|
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 17-Juli-2008 kl. 00:22 |
Så lang tid Panasonic og Pioneer bliver ved med at værer referencemodeller i næsten alle seriøse test, er der altså ingen vej udenom .
|
|
jaqup
Bruger
Oprettet: 25-December-2007
Point: 198
|
Sendt: 17-Juli-2008 kl. 00:48 |
Hej,
Har selv et beskedet pana px70th42, og det er da
et udemærket tv, men så er det altså heller ikke bedre.
Jeg kan ikke forstå at det før px80 blev rost til skyerne og anbefalet her og der i alle indlæg.
Jeg vil mene, at der er en tendens til at panasonic her
i forummet er lidt "op reklameret".
Mvh
Jakob
|
Obs. opkoblet via vsat
AZ 173,2 EL 21,3 Rel 262,4
AGC 1984 61 22 74 - 002 04 78
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 17-Juli-2008 kl. 10:15 |
Kampus skrev:
Ja det er jeg godt klar over. Men hvis man kogte det ned til een enkelt i hver str., var det måske mere overskueligt. Og opdateringen skal kun foretages når der kommer nye modeller. Kan heller ikke forstå hvorfor det kun er Panasonic der dur |
Jeg er kraftig modstander af at lave sådan en liste, og jeg kan ikke se formålet. Det vil da kun gøre "problemet" værre, hvis der findes en facitliste over hvad der antages at være bedst, så vil du da netop give folk et endnu større incitament til at anbefale lige præcist dén og ingen andre.
Hvis man mener at vide at andre tv matcher Pana'erne på pris/kvalitet, eksempelvis Samsung eller LG, så er det da bare at komme i gang med for det første at anbefale dem når folk spørger, for det andet at beskrive hvorfor man mener de er bedre. Hvis dem der mener at vide at det er forkert at anbefale Panasonic ikke argumenterer for dén holdning, så bliver det jo aldrig anderledes.
Jeg har et (synes jeg selv) konstruktivt forslag, som kræver et vist engagement fra brugerne: Jeg har jo adgang til nogle aldeles glimrende lokaler, som jeg synes bliver brugt for lidt. Hvorfor ikke arrangere et "Recordere.dk træf", hvor nogle af brugerne ofrer sig lidt for at løfte disse diskussioner op på et højere niveau, og slæber sit tv ned til mig, og så laver vi en plasma shoot-out af rang. Jeg kan selv låne mig til det meste inden for Pioneer og Panasonic, hvis andre så kunne stille op med f.eks. Samsung, LG og andre interessante emner, så kunne vi få en ganske interessant opstilling på benene, hvor jeg så kunne smide tv'ene igennem nogle af de samme test-billeder og demo-sekvenser som jeg f.eks. brugte på plasma/LCD arrangementet i TC.
Så kan vi måske gøre det samme med en LCD shoot-out, og så kan vi jo altid diskutere om der skal være en "finale" mellem LCD og plasma... (Sorry folks, det bliver i Jylland igen... )
Jeg opretter lige en ny tråd.
|
|